Citat:
Ursprungligen postat av
JP
Hur kan du dra den slutsatsen på grund av dessa siffror? Vet du vilka siffror SD hade haft utan dessa manifestationer och kanpanjer? Du tror att SD hade legat på den nivå som blev och jag tror att de hade ökat ytterligare utan kampanjandet. De siffror du visar säger inte vem av oss som har rätt.
Tror det är bra på sikt stålbadet mot SD. De som går över till den "mörka sidan" gör det efter ett moget övervägande ,och lär stanna kvar.
så SD slipper till stor del vindflöjelväljarna,så även om man tillfälligt kanske fått högre siffror så kunde de snabbt försvinna också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vredesmodet
Ja, nog är det märkligt att S så öppet förklarar sig livegna alliansen. Nästan så jag tolkar det som att S själva vet att de inte har folkets förtroende gällande styrandet av landet, och därför ber alliansen om hjälp, allt för att oskadliggöra SD. Och ja, det är nästan att man misstänker att S själva känner på sig att Löfven inte är stark nog att ro detta iland, trots sitt stora försprång, och att man därför redan nu försöker skapa en ohelig allians inför valet.
Det är ju en ny blockpolitik vi ser ta form, SD mot övriga. Om något lär det späda på SDs roll som enda oppositionen mot det gamla vanliga vansinnet i riksdagen.
Hjärnsläpp eller att PK vänstern nypt Löfven i örat,vad vi ser är en väldigt svag partiledare .
men är bara att tacka och ta emot. Efter valet när de som är kvar slickar såren är vi en en helt annan situation.
Citat:
Om nu alliansen är kyliga och står på sig, kommer de vinna på S utspel. Medan S själva får se sig utelämnade i kylan efter sitt fega utspel. Ja, jag tycker det är fegt. Man tror inte på sin egen politik, och vill därför köpa sig fri lejd till valet, med vetskap om att de egentligen är svaga, trots sina siffror.
Misstänker att Löfven försöker testa Centern o KD ,och se om deras opinonssiffror gör dom mottagliga för en kursförändring,men som du säger har löfven nu rycktsprinten från handgranaten,frågan är om han kan få tillbaks den eller om den smäller av i handen,för någonstans att kasta den verkar han inte ha!!