2018-09-05, 19:02
  #77401
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump666
Skulle nog också gissa på en underskattning isf.

Åtminstone mot opinionsundersökningarna så kan vi vara säkra på underskattningar när samma institut som alla val ligger lågt och Sentio och Yougov har 24%. Det lär vara närmare 24% än 18% om man säger som så
2018-09-05, 19:15
  #77402
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Åtminstone mot opinionsundersökningarna så kan vi vara säkra på underskattningar när samma institut som alla val ligger lågt och Sentio och Yougov har 24%. Det lär vara närmare 24% än 18% om man säger som så

Det är max 15%, det har jag sett skribenter bestämt i tråden
2018-09-05, 19:21
  #77403
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är max 15%, det har jag sett skribenter bestämt i tråden

Ja, det är ju humor. Så naiva som vissa är och tror på institut som Sifo på 17-18% när dessa har haft gigantiska fel i varje val och dom som mäter bäst, både institut och spelbolag säger 22-24% allihopa rakt av.
2018-09-05, 19:25
  #77404
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, det är ju humor. Så naiva som vissa är och tror på institut som Sifo på 17-18% när dessa har haft gigantiska fel i varje val och dom som mäter bäst, både institut och spelbolag säger 22-24% allihopa rakt av.

Jag tror att efter Yougovs internet-sökmönster-magi så kommer dom att hamna närmast.
2018-09-05, 19:44
  #77405
Medlem
8711s avatar
Sentio borde komma på fredag om m man ska släppa en mätning till.

Man borde hålla sig runt 24,0% som man hade senast, sett till Yougovs ökning till 24,8% så är det en rimlig nivå att ligga på för dessa två institut som tillsammans brukar vara så bra på att mäta Sverigedemokraternas stöd och valresultat.
2018-09-05, 19:54
  #77406
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sentio borde komma på fredag om m man ska släppa en mätning till.

Man borde hålla sig runt 24,0% som man hade senast, sett till Yougovs ökning till 24,8% så är det en rimlig nivå att ligga på för dessa två institut som tillsammans brukar vara så bra på att mäta Sverigedemokraternas stöd och valresultat.

Senaste Yougov som de flesta lutar sig emot sträckte sig inte över Söndagen. Det var en viktig dag för SD.
2018-09-05, 20:16
  #77407
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är max 15%, det har jag sett skribenter bestämt i tråden

Tycker rimligen siffra är 19-21% men tror redan att val 2022 så kommer nog SD få mellan 26-30%.
2018-09-05, 20:27
  #77408
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Jag noterar att majoriteten av OI i sina senaste OU redovisar Sd på 18 % eller lägre.

Nå, vad svarar ni nu, ni som ansåg att min analys under sommaren om att Sd skulle få max 18 % var ren galenskap?

Insåg ni det hela tiden och försökte intala er själva lögnen eller är ni så oinsatta och fast i er filterbubbla att ni inte noterar vad som sker i samhället och vad folk talar om?
2018-09-05, 20:30
  #77409
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag noterar att majoriteten av OI i sina senaste OU redovisar Sd på 18 % eller lägre.

Nå, vad svarar ni nu, ni som ansåg att min analys under sommaren om att Sd skulle få max 18 % var ren galenskap?

Insåg ni det hela tiden och försökte intala er själva lögnen eller är ni så oinsatta och fast i er filterbubbla att ni inte noterar vad som sker i samhället och vad folk talar om?
Man hör dagligen folk som ska rösta på SD.
Yougov visar vägen!
2018-09-05, 20:32
  #77410
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag noterar att majoriteten av OI i sina senaste OU redovisar Sd på 18 % eller lägre.

Nå, vad svarar ni nu, ni som ansåg att min analys under sommaren om att Sd skulle få max 18 % var ren galenskap?

Insåg ni det hela tiden och försökte intala er själva lögnen eller är ni så oinsatta och fast i er filterbubbla att ni inte noterar vad som sker i samhället och vad folk talar om?

Heller leva i en filterbubbla än under den sten som skymt din sikt att se diverse undersökningars totala oförmåga att mäta SD korrekt. Ser du någon som flinar stort på måndag är det någon av oss, din vänsterblivet sorgliga människa.
2018-09-05, 20:39
  #77411
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är max 15%, det har jag sett skribenter bestämt i tråden

Jag har också sett någon som påstått detta i den här tråden. Personen hade hört detta från Lena Mellin som är en svensk journalist och inrikespolitisk kommentator på Aftonbladet. Med andra ord tidningens självutnämnde expert på inrikespolitiska frågor.

Hon påstår i en chat på tidningens hemsida att runt 335 000 väljare fortfarande inte har bestämt sig och kan komma att avgöra valet. Det är väl bara drygt 4 procentenheter om jag inte har räknat helt fel. Hon skrev inte vilka väljare det rör sig om, men dessa kan lika gärna tillhöra framtida SD väljare (eventuellt också övriga partier).

Lena Mellin: Jag tror inte att det blir en blocköverskridande regering
2018-09-05, 20:44
  #77412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Är säker på att du kommer tillhöra den skara av skrivare som tyst vandrar ut till vänster eller höger på söndag kväll. För att sedan aldrig återses på FB.
Han försvinner i några månader, och återkommer när något OI vågar visa fake-siffror igen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in