2013-10-19, 23:16
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Så vitt jag förstår tar det endast fem år att få svenskt medborgarskap. Senaste fem årens invandring (som potentielt har rösträtt i riks 2018) är väl ca 500 000? Ungefär 4% negativ potential... Och då har jag ignorerat den högre fertiliteten i dessa grupper (har inverkan med lång eftersläpning, vilket gör det försåtligt: obetydligt nu, men med avgörande verkan inom en generation)

Vi kan naturligtvis hoppas på lågt valdeltagande i denna grupp. Men, min poäng är att tiden inte alltid är vår vän.

P.s. Jag har dålig koll på andel nordeuropeer i 500 000, men tiden är fortfarande inte alltid vår vän.

Precis. Vi är inte där än men vi närmar oss snabbt ett läge där oavsett vad vi svenskar röstar på så spelar det ingen roll. Valdeltagandet kommer förmodligen öka rätt bra då partier som idag ligger och valsar kring 4% spärren kan rädda sig kvar med islamska företrädare som t om idag vore rena sänken dessa partier. C, V och FP i synnerhet kommer radikaliseras och stå i fronten för ännu mer massinvandring. Deras största motstånd kommer bli ett ev muslimskt parti som förr eller senare kommer. S kommer stå sig bra som ett alternativ för de mindre radikala invandrarna som vill ha trygghet, bidrag etc så länge det nu håller.

SD enda chans är att M eller S vaknar upp i tid innan det är helt kört. Övriga småpartierna är hopplösa och kommer endast fortsättas radikaliseras.

Vi är inte så långt ifrån avgrunden och hur mycket gemene man kan ta och höra är skrämmande. För bara 10 år sedan vore det främmande att partiledare står i rad och förespråkar garanterade uppehållstillstånd i kombination med att de kan söka i sitt hemland. Och väljarna i nån större utsträckning verkar inte bry sig eller iaf inte tillräckligt för att straffa dessa partier.

Tyvärr blir det nog så att när svensken vaknar till är det för sent.
Senast redigerad av Deon Lime 2013-10-19 kl. 23:18.
2013-10-20, 11:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Så vitt jag förstår tar det endast fem år att få svenskt medborgarskap. Senaste fem årens invandring (som potentielt har rösträtt i riks 2018) är väl ca 500 000? Ungefär 4% negativ potential... Och då har jag ignorerat den högre fertiliteten i dessa grupper (har inverkan med lång eftersläpning, vilket gör det försåtligt: obetydligt nu, men med avgörande verkan inom en generation)

Vi kan naturligtvis hoppas på lågt valdeltagande i denna grupp. Men, min poäng är att tiden inte alltid är vår vän.

P.s. Jag har dålig koll på andel nordeuropeer i 500 000, men tiden är fortfarande inte alltid vår vän.
Röstdeltagandet är betydligt lägre i de grupperna och många invandrare och deras ättlingar som kom på 50/60/70 tal och även de från öst dom kommit de sista tio åren inte speciellt musselvänliga!
Så att invandringen får genomslag på kort sikt tror jag knappast.
Däremot kommer Sverige bli ett nytt Syrien på några årtiondens sikt om moderaterna får som de vill.
2013-10-20, 11:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Precis. Vi är inte där än men vi närmar oss snabbt ett läge där oavsett vad vi svenskar röstar på så spelar det ingen roll. Valdeltagandet kommer förmodligen öka rätt bra då partier som idag ligger och valsar kring 4% spärren kan rädda sig kvar med islamska företrädare som t om idag vore rena sänken dessa partier. C, V och FP i synnerhet kommer radikaliseras och stå i fronten för ännu mer massinvandring. Deras största motstånd kommer bli ett ev muslimskt parti som förr eller senare kommer. S kommer stå sig bra som ett alternativ för de mindre radikala invandrarna som vill ha trygghet, bidrag etc så länge det nu håller.

SD enda chans är att M eller S vaknar upp i tid innan det är helt kört. Övriga småpartierna är hopplösa och kommer endast fortsättas radikaliseras.

Vi är inte så långt ifrån avgrunden och hur mycket gemene man kan ta och höra är skrämmande. För bara 10 år sedan vore det främmande att partiledare står i rad och förespråkar garanterade uppehållstillstånd i kombination med att de kan söka i sitt hemland. Och väljarna i nån större utsträckning verkar inte bry sig eller iaf inte tillräckligt för att straffa dessa partier.

Tyvärr blir det nog så att när svensken vaknar till är det för sent.
Knappast de partier som blir för musselvänliga straffas av både svenskar och kristna invandrare!
2013-10-20, 11:19
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Var inte så säker på det... Ett icke önskvärt scenario är ju att SD får så många röster i nästa års val att de inte på långa vägar kan fylla alla stolar runt om i landet. Det skulle göra många besvikna, väldigt besvikna.

Jimmy Åkesson har sagt att dom med enkelhet skulle kunna fylla alla tomma stolar idag om dom ville, men att reglerna inte tillåter det.

Det har bara gått tre år sedan valet och skämmighets-faktorn i att representera SD är tio ggr så låg idag gentemot 2010, inte minst för att media har tvingats skärpa till sig en smula - deras rapportering är fortfarande under all kritik men om man tänker efter så var det ett bra tag sedan man såg några Breivik/nazist-liknelser och att vi kommer få se en repris på Expressens ihopknövlade SD-valsedel på framsidan är uteslutet.

Dom har helt enkelt förstått hur sjukt och odemokratiskt deras agerande har varit samt att det går inte hålla på som dom gjort mot ett parti som närmar sig en miljon anhängare .... och acceptansen blir hela tiden gradvis bättre.

Dom tomma stolarna är ett icke-problem, problemet är att få medelsvensson att vakna för att bli ett +20% parti och att få ett reellt inflytande över inv. politiken.

5 år till med +100.000 PUT årligen är lika med sveriges död utan återvändo, inte ens övre halvan av landet kommer kunna räddas vilket tidigare har varit mitt enda hopp.
2013-10-20, 11:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Var inte så säker på det... Ett icke önskvärt scenario är ju att SD får så många röster i nästa års val att de inte på långa vägar kan fylla alla stolar runt om i landet. Det skulle göra många besvikna, väldigt besvikna.

Riksdagsplatserna kan besättas. Det är det som är det viktiga.

Det som inte många tänker på när det gäller kommunal- och landstingsstolarna är att även en tom stol är en framgång. Det blir nämligen en motståndare mindre att rösta mot. Dessutom påverkas partistödet positivt för SD. SD får mer och sjuklövern får mindre. (Om det inte ändras).
2013-10-20, 14:22
Medlem
MentosFruitcores avatar
När kommer nästa undersökning?
2013-10-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Riksdagsplatserna kan besättas. Det är det som är det viktiga.

Det som inte många tänker på när det gäller kommunal- och landstingsstolarna är att även en tom stol är en framgång. Det blir nämligen en motståndare mindre att rösta mot. Dessutom påverkas partistödet positivt för SD. SD får mer och sjuklövern får mindre. (Om det inte ändras).

Riksdagen är inga problem och man hoppas på att de kan solla bort potentiella misstag. Landstingen inga problem heller. Återstår små kommuner där de inta har några platser i dag men kommer att få 2-3 mandat. Att gå från noll är det svåra, finns redan några aktiva är det lättare att fylla på.

Sd sympatisören är ofta ingen politiker utan en missnöjd vardagsmänniska som tänker, -det är nog nu! Tvingar sig göra tjänst som politiker trots att han hellre vill överlåta det till andra.
2013-10-20, 16:32
Medlem
White Christmass avatar
Folkrörelsen SD har ju nu lite över 10 000 medlemmar, lägg där till några tusen i ungdomsförbundet.

Det kommer inte vara några problem att fylla alla platser för SD.

En vunnen stol till SD är även en förlorad stol för lögnarna.
2013-10-20, 21:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Mycket går SD's väg nu! Moderaternas allt större problem med trovärdigheten, zigenarkidnappningar medias absurda vinkling av ståupp turkens påhopp på Norge.
Zigenartiggare och asfaltstattare och nu senast ett tramsande om ett spaningsregister över Zigenartjuvar.
Som lök på laxen väller det nu in syrier och andra bidragsturister i en extrem mängd.

SD kommer växa starkt under det närmaste året.
2013-10-20, 23:04
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Mycket går SD's väg nu! Moderaternas allt större problem med trovärdigheten, zigenarkidnappningar medias absurda vinkling av ståupp turkens påhopp på Norge.
Zigenartiggare och asfaltstattare och nu senast ett tramsande om ett spaningsregister över Zigenartjuvar.
Som lök på laxen väller det nu in syrier och andra bidragsturister i en extrem mängd.

SD kommer växa starkt under det närmaste året.

Lägg till alla mångkulturella skottlossningar som sker var och varannan dag i Sverige numera. Regeringen står helt handfallen inför utvecklingen.
2013-10-20, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Lägg till alla mångkulturella skottlossningar som sker var och varannan dag i Sverige numera. Regeringen står helt handfallen inför utvecklingen.
Delvis därför M tappar o SD ökar. Det märks så tydligt att våldet och otryggheten ökar. Trotts att M ökade poliskåren med 2000 pers.

MP:s ickevåldsförsvar och korvgrillning med tungt kriminella kan bli spiken i kistan
2013-10-21, 01:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, exempelvis idag så sköts 4 personer i det invandrartäta Tensta.

Så folk blir påminda varje dag om varför SD behövs. Och varför SD måste bli ännu större.
Svenska folket är dock mycket präglade på tillit och samhörighet efter 1000-tals år i det kalla norden. Det gör tror jag att Svenska folket är lydiga makten. Samt att samarbetet är så starkt att man tror att Jesus ännu en gång ska gå på vatten.

Det jag tycker mig ha kunnat sett är att SD:s ökningar i stort sett styrs av Åkessons tid i rutan samt SD:s normaliseringsprocess. Så länge förtroendet finns där ökar SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in