Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Jag tror inte S tjänar på det. Det har varit för mycket skriverier om migranter, terrorism, hotbild osv. Vi har sakta förberetts på det genom London, Madrid, Paris, Nice, Belgien, Tyskland osv osv osv.
Trump fick fan av hela sosseriet med Löfven i spetsen och Ylva Johansson satt och blåljög i BBC.
En månad senare hänger Trumps uttalande som en snorloska i ansiktet på Löfven. Jag tror inte att S tjänar på det. De kommer fortsätta sitt "det är inte OK", "alla muslimer kör inte över barn och gamlingar med lastbil" och allt annat ogenomtänkt trams de slänger ur sig. Det kommer reta folk som fan - i synnerhet de som ska gå på gatorna under våren och sommaren. Varje hög smäll, varje bil som rusar motorn, varje gång det blir lite högljutt på gatan kommer fler nu än tidigare tänka terror...
Skulle S å andra sidan styra upp verksamheten hårdare och mer kraftfullt än SD talat om så gynnas säkert S, men hur stora odds är det? Ska man börja vara förnuftig 2017 när man kunde varit det 2006 och suttit vid makten i decennier medan resten av Europa förvandlades till soptippar.
Min gissning är att 7K inte kommer göra något som stärker deras position hos allmänheten. Det är helt enkelt inte deras uppdrag. Deras uppdrag är att massimportera MENA till Sverige.
Crispy skrev för länge sedan något i stil med att SD ökar inte pga samhällsutvecklingen utan pga hur jävla uselt 7K hanterar samhällsutvecklingen. Bilderna och ryktet om bilderna på kvinnan med överkroppen separerad från underkroppen och med benet ligga bredvid samt de överkörda barnen lär spridas och talas om.
Tittar vi på Frankrike så har de haft 3 stora vidriga dåd och många fler små och trots det anses Le Pen inte vara favorit att vinna och trots det går inte vitlökarna man ur huse. Än...
Off Topic
Le Pen fick väl 47% väljarstöd i en OU alldeles nyligen?
En vinst i med 50% i första omgången borde således ligga inom felmarginalen?
On Topic
Jag tror vi befinner oss på okänt vatten. Terrordådet är helt okänt fenomen för personer som inte kommer ihåg/var födda 1975 när Bader-Meinhof sprängde den dåvarande Västtyska ambassaden.
Precis som du säger lär bilderna på den massakrerade kvinnan fastna på mångas näthinnor.
Just hur detta kommer omsättas i politiskt kapital är svårförutsägbart.