2015-09-27, 21:16
  #40633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Regionalval i Oberösterreich och FPÖ dubblade sig till 30%. En god nyhet även om Österrike inte riktigt är Sverige.
Någon som har koll på hur OU korrelerar med valresultat för nationalistiska partier i andra länder?

I Danmark fick DF runt 18 procent i så gott som samtliga institut.

Valresultat: 21%

Källa:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling_for_the_Danish_general_election,_2 015
2015-09-27, 21:50
  #40634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Regionalval i Oberösterreich och FPÖ dubblade sig till 30%. En god nyhet även om Österrike inte riktigt är Sverige.
Någon som har koll på hur OU korrelerar med valresultat för nationalistiska partier i andra länder?

Men i hela östra EU finns ingen plats för s.k. nationalistiska och invandringskritiska partier!

Varför det då, jo sossarnas och moderaternas broderpartier i EU-parlamentet driver en oerhört mycket mer nationalistisk politik än t.ex. SD.

Det är rent ju rent löjeväckande att se hur sossar kastar skit på SD, samtidigt som man i EU gladeligen samarbetar med betydligt mer nationalistiska och asylkritiska (sosse)partier i östra EU!
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2015-09-27 kl. 22:33.
2015-09-27, 22:28
  #40635
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men i hela östra EU finns ingen plats för s.k. nationalistiska och invandringskritiska partier!

Varför det då, jo sossarnas och moderaternas broderpartier i EU-parlamentet driver en oerhört mycket mer nationalistisk politik än t.ex. SD.

Det är rent patetisk att se hur sossar kastar skit på SD, samtidigt som man i EU gladeligen samarbetar med betydligt mer nationalistiska och asylkritiska (sosse)partier i östra EU!

Så är det! Kroatien leds av Socialister, Grekland också.

Världens största feminist-humanitära stormakt är så liten att den inte räcker till.
2015-09-27, 22:33
  #40636
Avslutad
Är övertygad om att SD's höga opinionssiffror är extremt bräckliga och att botten ligger långt under valresultatet. Utan DÖ och en politik elit i total förvirring så har inte SD mycket att plocka. På sikt fram till valet så finns alla möjligheter för övriga partier att profilera om sig och kapitalisera på raden av kriser som kommer att komma i vanlig ordning. Massinvandringen kommer vara en ickefråga 2018, normaliseringsprocessen går så fort nu och chockdoktrinen i och med en enorm invandring har otrolig effekt redan.

När strömmarna lägger sig under vintern kommer mycket ordna upp sig och SD's siffror kommer dala när andra ämnen diskuteras. SD's kärnämne är invandring, i övrig har dom inte mycket vettigt att komma med (ett ypperligt läge iofs att låta Svenskt näringsliv m.fl. forma om SD till lydiga borgare och låta dom bli ett 5-7%igt stödparti till alliansen 2018).

.. ser inte något scenario där SD är en vinnare. Inte något alls.
2015-09-27, 22:41
  #40637
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Är övertygad om att SD's höga opinionssiffror är extremt bräckliga och att botten ligger långt under valresultatet. Utan DÖ och en politik elit i total förvirring så har inte SD mycket att plocka. På sikt fram till valet så finns alla möjligheter för övriga partier att profilera om sig och kapitalisera på raden av kriser som kommer att komma i vanlig ordning. Massinvandringen kommer vara en ickefråga 2018, normaliseringsprocessen går så fort nu och chockdoktrinen i och med en enorm invandring har otrolig effekt redan.

När strömmarna lägger sig under vintern kommer mycket ordna upp sig och SD's siffror kommer dala när andra ämnen diskuteras. SD's kärnämne är invandring, i övrig har dom inte mycket vettigt att komma med (ett ypperligt läge iofs att låta Svenskt näringsliv m.fl. forma om SD till lydiga borgare och låta dom bli ett 5-7%igt stödparti till alliansen 2018).

.. ser inte något scenario där SD är en vinnare. Inte något alls.

Du konstaterar att botten för SD ligger under valresultatet? Trotts så var det flera månader innan DÖ skapades där ditt parti kapitulerade till VPK, S och M...

Vi har under en lång tid nu fått 1000 ekonomiska migranter per dag, fortsätter detta även nästa år så är jag väldigt nyfiken på hur "invandringsfrågan" ska försvinna.

Jag ser inte något scenario där Centern är vinnare, aldrig att alliansen blir det största blocket nästa val.
2015-09-27, 22:46
  #40638
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Är övertygad om att SD's höga opinionssiffror är extremt bräckliga och att botten ligger långt under valresultatet. Utan DÖ och en politik elit i total förvirring så har inte SD mycket att plocka. På sikt fram till valet så finns alla möjligheter för övriga partier att profilera om sig och kapitalisera på raden av kriser som kommer att komma i vanlig ordning. Massinvandringen kommer vara en ickefråga 2018, normaliseringsprocessen går så fort nu och chockdoktrinen i och med en enorm invandring har otrolig effekt redan.

När strömmarna lägger sig under vintern kommer mycket ordna upp sig och SD's siffror kommer dala när andra ämnen diskuteras. SD's kärnämne är invandring, i övrig har dom inte mycket vettigt att komma med (ett ypperligt läge iofs att låta Svenskt näringsliv m.fl. forma om SD till lydiga borgare och låta dom bli ett 5-7%igt stödparti till alliansen 2018).

.. ser inte något scenario där SD är en vinnare. Inte något alls.

Inte nog med att SD vinner nya väljare i en rasande fart, det har i många undersökningar också visat sig att de har de mest trogna väljarna. Men innan ni funderar på hur ni ska vinna tillbaka väljare så bör ni nog först stoppa blödningen..

Och vi får väl se vem som blir stödparti till vem, och vilka partier som ens finns kvar 2018!
2015-09-27, 22:49
  #40639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Så är det! Kroatien leds av Socialister, Grekland också.

Världens största feminist-humanitära stormakt är så liten att den inte räcker till.

Även Tjeckien och Slovakien leds av sosseregeringar.
Dessa länder har på senaste tiden utmärkt sig, tillsammans med (moderatstyrda) Ungern, som de största försvararna av Europa.
Man har direkt sagt "negrer och araber är inte välkomna här"!
Dessutom omsätter man sina ord i handling, genom att erbjuda alla negrer och araber utan giltigt pass och visum låsta förvar med 3 mål gröt om dagen!
2015-09-27, 22:55
  #40640
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Är övertygad om att SD's höga opinionssiffror är extremt bräckliga och att botten ligger långt under valresultatet. Utan DÖ och en politik elit i total förvirring så har inte SD mycket att plocka. På sikt fram till valet så finns alla möjligheter för övriga partier att profilera om sig och kapitalisera på raden av kriser som kommer att komma i vanlig ordning. Massinvandringen kommer vara en ickefråga 2018, normaliseringsprocessen går så fort nu och chockdoktrinen i och med en enorm invandring har otrolig effekt redan.

När strömmarna lägger sig under vintern kommer mycket ordna upp sig och SD's siffror kommer dala när andra ämnen diskuteras. SD's kärnämne är invandring, i övrig har dom inte mycket vettigt att komma med (ett ypperligt läge iofs att låta Svenskt näringsliv m.fl. forma om SD till lydiga borgare och låta dom bli ett 5-7%igt stödparti till alliansen 2018).

.. ser inte något scenario där SD är en vinnare. Inte något alls.

Men problemet kvarstår ju. Vi har fortfarande den värdelösa DÖ-kartellen och en politisk elit i total förvirring. Ser du några tecken på att detta kommer att ändras, eller att de övriga partierna kommer att ta tag i migrationsfrågan?

Löfvens gambit var ju att EU skulle kratta kastanjerna ur elden för regeringen, som därmed skulle slippa ta svåra beslut. En högst tveksam strategi, men trots allt en strategi.

Borgarna har vad jag kan se inte tillstymmelse till strategi.
2015-09-27, 22:56
  #40641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Uppenbarligen känner SD att opinionen är med dem för tillfället, annars skulle de nog inte gå ut med en sån här bild. Djärvt.

I debatter framöver:

7K-människa: "Ni vill stänga gränserna och stoppa asylmottagandet!"

SD: "Ja?"
Undras om dom verkligen tänkte igenom det där.

"Stäng gränserna" öppnar för ganska mycket olika tolkningar, där en är DDR. En annan Nordkorea. Nu skrivs det i ett sammanhang så rimligen hade det handlat det om att dra ned flyktingmottagningen till 0. Men det har ju en egen rad. Så man kan fråga sig vad det betyder.

Jag kan nog tycka att dom skjuter sig i foten här. "Stäng gränserna" lär reta gallfeber på näringslivet som står och faller med att kunna rekrytera kompetent arbetskraft. Där den alltsomoftast befinner sig utanför gränserna. Det vore ett hårt slag mot BNP att skada den. Så här lär man få hålla på med reträtt-retorik, och hålla på och förklara att det var absolut inte så man menade. Och det är väl inget framgångsrikt opinionsmässigt.

Och så måste man förklara varför man inte skall släppa in flyktingar från Finland ifall de hamnar i krig. För med stängda gränser släpps inga finska barn in i landet. Och det kommer man också att få backa på. Och då blir frågan vad dom menar egentligt. Några duktiga murvlar kommer att få SD att se ut som förvirrade hönor.

En bättre ide hade varit att säga att vi ska begränsa asyl till flyktingar från våra grannländer. (Och hade dom varit lite sluga hade dom inkluderat de som måst fly från Rinkeby och Rosengård). I övrigt skickar man ekonomiskt bistånd till närområdet.
Det är en logisk och konsistent hållning.
2015-09-27, 23:01
  #40642
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Borgarna har vad jag kan se inte tillstymmelse till strategi.
Vad ska man med strategi till, när utvecklingen går i den riktning man önskar utan att man gör nåt?
2015-09-27, 23:09
  #40643
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Vad ska man med strategi till, när utvecklingen går i den riktning man önskar utan att man gör nåt?

Tror inte att de borgerliga partierna - eller för den delen regeringen - håller med om att deras väljarstöd utvecklas i rätt riktning.
2015-09-27, 23:10
  #40644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Men problemet kvarstår ju. Vi har fortfarande den värdelösa DÖ-kartellen och en politisk elit i total förvirring. Ser du några tecken på att detta kommer att ändras, eller att de övriga partierna kommer att ta tag i migrationsfrågan?

Löfvens gambit var ju att EU skulle kratta kastanjerna ur elden för regeringen, som därmed skulle slippa ta svåra beslut. En högst tveksam strategi, men trots allt en strategi.

Borgarna har vad jag kan se inte tillstymmelse till strategi.

Borgarna har visst en oerhört genomtänkt och och högflygande strategi hur man skall hantera migrationsfrågan!
Lösningen på alla problem inom asyl och sånt, det är ju att vi skall isolera SD.
Så länge SD inte har något inflytande, kommer alla problem att lösa sig automatiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in