Citat:
Ursprungligen postat av
Zuj
Jag tror vi kommer se godheten segra till slut. Det har vi sett de senaste dagarna - SD backar i DN/Ipsos senaste opinionsundersökning och flera andra renommerade institut.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/
DN visar också med största tydlighet att folk ändrar sin attityd tack vare kunskap. 44 % vill se en ökad invandring nu!

18 % mer än i februari.
Något som dock talar för SD:s fördel i OUs framöver är att allianspartierna inte vill riva upp DÖ. Det kommer leda till, en markant ökning av SD, en försvagad opposition i alliansen och att vi socialdemokrater kan sitta kvar nästa val. Vilket inte stör mig direkt

Även en antirasist måste ju inse det bakvända i att hävda att SD är besegrat när det undre spannet på OU visar +50% sedan valet. Det innebär ju att du har normaliserat SD när du säger att det inte är konstigt att dom har 18% vilket innebär att dom snart är i samma härad som dom två dominerande spelarna.
Du kanske du skulle testa att läsa artikeln du länkar till:
Citat:
– Det är fortfarande ingen majoritet som förordar att Sverige ska ta emot fler flyktingar.
Dessutom har andelen som oroar sig över ett ökat antal flyktingar ökat från 30 till 39 procent samtidigt som andelen som inte är oroade har minskat från 68 till 57 procent. Så trenden är inte riktigt så tydlig som du vill göra gällande. För jösse namn, till och med Marie Demker är ju inte övertygad!
Åtminstone jag har även svårt att ta en undersökning där 1/3 säger att dom är beredda att ta emot invandrare i sitt eget hem på allvar. Med tanke på hur verkligheten ser ut så är det antagligen så att den massiva mediakampanjen har påverkat folk på gruppnivå och att nivåerna ganska snart kommer att återgå till det normala. Det påminner lite om att folk i sådana här undersökningar alltid svarar att dom inte alls hade haft något emot att ha en flykting som granne för att sedan nästa stund belåna sig upp över öronen för att slippa bo mångkulturellt. Folk svarar helt enkelt det som är mest "rätt" för stunden.