2013-04-05, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Kan någon förklara vad som händer med KD och Centerpartiets platser ifall de åker ur riksdagen? Delas de ut procentuellt till de andra partierna? Betyder detta att vänstern då, trots att de kanske inte får över 50% i valet, kan få över 50% i riksdagen? SD kommer ju då garanterat tappa vågmästarrollen ifall något av partierna åker ut?! Hur fungerar det?

Om KD och C åker ut så blir det mer mandat åt resten av alla partier som besitter 4+% av väljarstödet.
Om SD tappar vågmästarrollen och KD och C åker ut är mycket bättre än att SD ska ha en vågmästarroll + KD och C sitter kvar i riksdagen.

Bara för att SD är vågmästare betyder inte att dem är tungan på vågen i alla frågor.
2013-04-05, 17:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Kan någon förklara vad som händer med KD och Centerpartiets platser ifall de åker ur riksdagen? Delas de ut procentuellt till de andra partierna? Betyder detta att vänstern då, trots att de kanske inte får över 50% i valet, kan få över 50% i riksdagen? SD kommer ju då garanterat tappa vågmästarrollen ifall något av partierna åker ut?! Hur fungerar det?
Exakt hur detta går till har jag frågat & fått svar på, sök i tråd nummer 1 så hittar du nog genomgången.
2013-04-05, 18:13
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt hur detta går till har jag frågat & fått svar på, sök i tråd nummer 1 så hittar du nog genomgången.

Hittade tyvärr inte svaret. Något mer exakt ställe som du kanske vet att det fanns på?
2013-04-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
Just det, en viktig pedagogisk uppgift.
Just i dagarna talas det om överbeläggning inom vården. I praktiken innebär detta att svenskar trängs undan av asylanter. HAR själv sett många, många invandrare på hjärtkliniken. - unga invandrare som tränger undan åldriga svenskar.

Det här skulle enkelt och billigt kunna åskådliggöras genom att det filmades och lades ut på nätet

Hänvisa gärna till auktoriteter tex statsvetare och ekonomer professor Assar Lindbeck,
docent Hans Bergström, docent Jan Tullberg, Ph. D. Tino Sanandaji mfl.
Moderata dissidenter är också bra.
SD drar nu till sig väldigt många moderater som gett upp hoppet om Reinfeldt.
Därnäst är det socialdemokrater som går över.
2013-04-05, 19:53
Medlem
trailblasers avatar
Så trött på begreppet enfrågeparti. Varför inte dra till med miljömupparna Miljöpartiet och skattesänkarna Moderaterna om vi ska sänka oss till den nivån?

De som beskriver SD som en ett enfrågeparti har inte läst partiprogrammet. Sedan att man kan spara in en jävla massa pengar på invandringen är ju sant, Moderaterna kör ju med skatterna som huvudargument. Vad är skillnaden?
2013-04-05, 20:31
Medlem
8711s avatar
Citat:
Vad händer ifall att någon av C och KD åker ur riksdagen? Kommer SD då med största sannolikhet tappa vågmästarrollen? Vad händer med deras platser i riksdagen? Om jag inte tänker fel kommer väl deras två uttåg leda till att vänstern enklare kan få majoritet i riksdagen?

Med SD:s platser händer ingenting. SD:s platser baseras på SD:s valresultat. Möjligtvis ett par platser extra eftersom färre partier ska dela på platserna.

Vågmastarrollen beror ju på skillnaden mellan regeringen och oppositionen i riksdagen. Dock har det inte varit så värst spännande särskilt ofta då övriga partier tycker exakt likadant i alla viktiga frågor som rör invandring, kriminalitet osv. Så vägmästarrollen ser inte jag som så superviktig, utan det är mycket viktigare att SD ökar mycket och för en högljudd debatt. Högljudd debatt har man misslyckats med, man har inte ett jävla ljud från SD tyvärr. Scenen i riksdagen är öppen för SD som för alla andra, det är dåligt att inte fler utspel och debatter förs som chockar PK-etablissemanget. Dom ska ruskas om varenda jävla dag för att det ska vara godkänt.

Socialdemokraterna kommer med all sannolikhet gå till val ensamma och om dom blir störst bilda minoritetsregering och förlita sig på stöd i olika frågor från olika partier. Förstår inte varför dagens massinvandringsparti nummer ett moderaterna skulle vara bättre... Det har aldrig varit värre än under Reinfeldt, värsta landsförrädaren vi någonsin haft. Reinfeldt är värre än exempelvis Mona Sahlin, alla gånger. En riktigt jävla hemsk människa! Att någon kan tänka tanken att rösta på den känslokalla människan är oförståeligt, att 27,5% cirka nu kan det säger allt om dessa.
Senast redigerad av 8711 2013-04-05 kl. 20:35.
2013-04-05, 20:36
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Av Aftonhorans 1 miljon besökare, hur många tror du går in och läser någon PK-osande zigenar-saga på Kultur-sektionen? 5% av besökarna? Bra--då är de på nivå med en framgångsrik Flashback-tråd. Hur många tittar på ett program med invandrarsnyft på TV2? 50.000? 25.000?

Vem är det egentligen som skrämt er att tro att PK-media är någon sorts Galactus som kan äta världen? Jag minns hur det var när tidningarna och SVT verkligen hade makt på 1980-talet, och det var något helt annat än idag.

Gammel-media är ett irritationsmoment som tidvis blockerar informationsflödet. Har man ett problem så löser man problemet. Hitta andra vägar, utnyttja ny teknik, engagera och aktivera er. Tiden talar mot åsiktscensuren och PK-fascisterna som Birro pekade ut så precist häromdagen.

Sant, men samtidigt droppas det ymnigt med pk-åsikter i populära program som Skavlan, let´s dance och Babel som har jättemånga tittare. Låt vara att det inte alltid handlar om invandring. Men just det här med att hela tiden tala om för folket vad som är accepterat gör att många inte vågar säga vad de egentligen tycker på arbetsplatser och så. Detta leder nog till att många röstar traditionellt i alla fall, fast man skulle vilja annorlunda.
2013-04-05, 20:51
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Nu har jag lyssnat på delar av Löfvens linjetal.
Blir han ststsminister 2014, kommer han att stänga invandringskranen.
Det är enda möjligheten, om han ska få EUs lägsta arbetslöshet 2020.

Jag kunde inte höra att han nämnde invandring överhuvudtaget.
Det bådar gott.

Va då hörde vi nog inte samma kan jag säga och jag är ändå gammal S väljare.

Han var ju mkt noga att nämna att man ska kämpa mot rasismen i rikstan osv, jävla pajas han är.
2013-04-05, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Socialdemokraterna kommer med all sannolikhet gå till val ensamma och om dom blir störst bilda minoritetsregering och förlita sig på stöd i olika frågor från olika partier. Förstår inte varför dagens massinvandringsparti nummer ett moderaterna skulle vara bättre... Det har aldrig varit värre än under Reinfeldt, värsta landsförrädaren vi någonsin haft. Reinfeldt är värre än exempelvis Mona Sahlin, alla gånger. En riktigt jävla hemsk människa! Att någon kan tänka tanken att rösta på den känslokalla människan är oförståeligt, att 27,5% cirka nu kan det säger allt om dessa.

Exakt, ändå finns det några extra stora idioter som fantiserar om att det ändå är lite mindre dåligt när borgarna styr. Det är PRECIS tvärtom.
2013-04-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Så trött på begreppet enfrågeparti. Varför inte dra till med miljömupparna Miljöpartiet och skattesänkarna Moderaterna om vi ska sänka oss till den nivån?

De som beskriver SD som en ett enfrågeparti har inte läst partiprogrammet. Sedan att man kan spara in en jävla massa pengar på invandringen är ju sant, Moderaterna kör ju med skatterna som huvudargument. Vad är skillnaden?

Programmet är bra och kommer att bli bättre.
SD har lärt sig att lyssna på väljarna.
En mycket stor fördel när samhället är komplext.
2013-04-05, 21:22
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkdomstolen
Exakt, ändå finns det några extra stora idioter som fantiserar om att det ändå är lite mindre dåligt när borgarna styr. Det är PRECIS tvärtom.

Ja detta är för mig helt obegripligt de röstar M hellre än S för M vill ha hårdare tag osv, men det är ju precis tvärtom mot vad som hänt sedan 2006.
2013-04-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Nu har jag lyssnat på delar av Löfvens linjetal.
Blir han ststsminister 2014, kommer han att stänga invandringskranen.
Det är enda möjligheten, om han ska få EUs lägsta arbetslöshet 2020.

Jag kunde inte höra att han nämnde invandring överhuvudtaget.
Det bådar gott.

Det är mest bluff och båg typ Nigeriabrev.
Möjligen lite restriktioner av den fria arbetskraftsinvandringen.
I övrigt blir asyl- och anhöriginvandringen oförändrad.
Löfven är liksom Reinfeldt är låst av sina koallitionspartier.

Efter valet 2014 börjar Sverige kollapsa speciellt vissa kommuner.
Håll er friska, spara pengar, lär er leva billigt mm.
2018 blir avgörande. SD tar minst 25%.
Flera av dvärgarna är döda.
Senast redigerad av amalrik 2013-04-05 kl. 21:38. Anledning: ordfel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in