2015-06-17, 20:44
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Torbjörn Sjöström ‏@t_sjostrom 13 minför 13 minuter sedan

Ni kan inte ana vad @Nyheterna kommer att presentera för Novus undersökning imorgon! #tittbete #svpol
1 retweet 2 favoriter

Det vankas alltså Novus-ou imorn bitti. Denna mätning kan nog bli en liten ledstjärna huruvida YouGov eller Sentio når över 20% denna månad.

Novus Maj = 16,8%(+1,0) Tippar på att om Novus mätning imorn ger SD 17,5% eller mer så vågar man nog hoppas på 20-gränsen spräcks denna månad.

Annars är jag skeptisk.

Nytt rekord för SD vore knappast förvånande. Jag tror däremot inte att tweeten handlar om det, tror att det är M som passerat S.
2015-06-17, 20:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Lite oroande att de är så entusiastiska.

Ja, i det här sammanhanget får man nästan hoppas att det är C som stigit kraftigt eller (fy) att Fi når över 4%...

Kan inte tänka mig att SD rasat, det har ju inte precis hänt något som skulle förklara det.
Nu blir det en nervös väntan.

Edit: Ja, att M passerat S kan det ju naturligtvis vara.
2015-06-17, 20:56
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Tror som många andra här att Novus kommer presentera att M nu är största parti. Det hade verkligen skapat chockvågor hos etablissemanget.

Men när kommer YouGov då? Borde inte den komma vilken dag som helst nu, eller tar de semester under midsommar?
2015-06-17, 20:58
Medlem
Spännande med tweeten från Torbjörn Sjöström. Novus mätning i Maj visade det lägsta stödet för Socialdemokraterna sedan bottennoteringen på 22.9% i Januari 2012. Kan det vara så att man sneglar på liknande siffror igen, eller till och med lägre än så?
2015-06-17, 21:04
Medlem
TV4 har i samarbete med 7K läckt lite av det Nya utbildningsmaterialet:
http://aman.production.s3.amazonaws.com/54054c06c459481a2a000033/BLOCK-1-SEP_850.jpg?1
2015-06-17, 21:05
Medlem
Utbuads avatar
Så här står det i nyhetsbrevet för nyhetsmorgon,för imorron då

6.50 Nicolas Paul Gustaf är namnet på lille prinsen!
7.00 Nyheter, sport och väder
7.12 Novus: Häpnadsväckande siffror för Sverigedemokraterna och Miljöpartiet
Senast redigerad av Utbuad 2015-06-17 kl. 21:08.
2015-06-17, 21:09
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbuad

7.12 Novus: Häpnadsväckand siffror för Sverigedemokraterna och Miljöpartiet

Oj. Det var en riktig aptitretare.

Lägg därtill att M antagligen gått om S men att det då ändå inte är den största nyheten.

Är MP nere på under 4% och SD över 20% nu när de troligtvis måste vikta om sina mätningar?
2015-06-17, 21:11
Avslutad
Citat:

Det måste väl vara extremt positivt? För inte kan det väl vara MP som går framåt?
2015-06-17, 21:11
Medlem
Menveds avatar
Citat:

Har du länk till det?

Om du nu inte bara är ett troll så tyder det på att SD nosar på 20 procent. Har svårt att tänka mig att de skulle ha tokrasat när Novus nu anstränger sig till det yttersta för att fånga upp SD-väljare. Det skulle nästa ses som ett misslyckande, precis som när Sifo för ett par månader sedan nästan bad om ursäkt för att de visade "för låga" siffror för SD. Det var något om att mätperioden var maximalt fel, om jag minns deras förklaring rätt.

Att SD skulle ha tokrasat och MP ökat kraftigt ser jag som otroligt. Mer sannolikt att MP närmar sig eller rentav ligger en tiondel under riksdagsspärren. Det vore sannerligen en nyhet med nyhetsvärde.
2015-06-17, 21:15
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

De har väl kommit på att de har förväxlat MP:s och SD:s opinionssiffror sedan valet och att MP således börjar att närma sig 20%
2015-06-17, 21:19
Medlem
Utbuads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Har du länk till det?

Om du nu inte bara är ett troll så tyder det på att SD nosar på 20 procent. Har svårt att tänka mig att de skulle ha tokrasat när Novus nu anstränger sig till det yttersta för att fånga upp SD-väljare. Det skulle nästa ses som ett misslyckande, precis som när Sifo för ett par månader sedan nästan bad om ursäkt för att de visade "för låga" siffror för SD. Det var något om att mätperioden var maximalt fel, om jag minns deras förklaring rätt.

Att SD skulle ha tokrasat och MP ökat kraftigt ser jag som otroligt. Mer sannolikt att MP närmar sig eller rentav ligger en tiondel under riksdagsspärren. Det vore sannerligen en nyhet med nyhetsvärde.

Länk...jag "prenumererar" på nyhetsbrevet för svt morgon och nyhetsmorgon sen ett par år..då står innehållet minut för minut,kommer dan före oftast vid 18 tiden

Första gången i mitt liv nån antyder att jag trollar

Detta händer i TV4 Nyhetsmorgon

Torsdagen 18 juni
med
JENNY ALVERSJÖ och STEFFO TÖRNQUIST

Med reservation för eventuella ändringar

5.50 Välkommen till Nyhetsmorgon
5.51 Dagens dubbel från Solvalla/Åby
6.00 Nyheter, sport och väder
6.16 Mitt kök: Lisa Lemke är på Västkusten där det är fullt fokus på en av de många delikatesser som äts imorn på Midsommarafton - det handlar såklart om sill!
6.30 Nyheter och lokalt väder
6.38 Val: Danmark - Marcus Oscarsson siar om vem som vinner
6.41 Akutmotagning för våldtagna killar
7.16 Fotbolls-VM: Fiasko eller ödesmatch - det avgörs i natt
7.22 Dagens klipp
2015-06-17, 21:22
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Första gången i mitt liv nån antyder att jag trollar
Ber om ursäkt. Ska inte upprepas. Jag fick för övrigt dina uppgifter bekräftade på Twitter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in