Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Javisst, bias är en faktor i alla ryggdunkarklubbar. Därav att jag försöker belysa det faktum att det finns en bias i trådens omvärldstolkning som inte är särskilt nyttig. Personer är olika och deras yrkesetiska värderingar är olika. OI är olika och deras relationer till kunderna är olika. Därför kan man kosta på sig att släppa sargen ibland och utvärdera saker från olika håll. Det är en typ av objektivitet och kreativitet som ni förväntar er från OI när de ska hitta sätt att komma tillrätta med bortfallet. Då kanske man ska leva som man lär – åtminstone bjuda på att göra det en gång om året, kanske på julafton – och tänka utanför boxen i sin analys av instituten och deras påstådda agendor. Sagda julafton har dock aldrig firats hittills, alla försök till uppmuntran att hålla två tankar i huvudet samtidigt har bemötts med burop och äggkastning.
Kan du inte ge dig snart? Jag tycker det verkar som att du förolämpar och hånar dina meningsmotståndare mer än resten av tråden gör sammantaget.
Någon eller några har kanske sagt att de är
övertygade att OI inte ärligt försöker eller fuskar om SDs opinionsstöd, men de flesta även jag uttrycker sig snarare att man
tror att det är så. Ingen skriver att de
vet att det är så.
Du är tagit ståndpunkten att OI är 100% ärliga och att all det hat och motstånd som finns ute i övriga samhället mot SD inte existerar hos OI och absolut inte påverkar deras arbete eftersom de minsann inte skulle riskera sin yrkesheder. Då är det väl snarare du som inte kan hålla två tankar i huvudet. Varför är det så viktigt för dig att alla ska hålla med dig om att OI bortom alla tvivel är ärliga. Blir inte den frågan din egen ryggdunkarklubb då om nu alla ska hålla med dig?
Jag har sagt det tidigare. Jag har uppfattat att du tidigare skrivit väldigt bra och att det varit kul att läsa, men ditt hätska sätt i september förvånade nog många av oss. Jag har inga problem med att man tycker olika. Även om jag inte sett att du riktat dig direkt till mig, kan du inte sluta med det mustiga språket och den mästrande tonen till oss övriga i tråden?