2014-09-13, 01:05
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Varför skriver GP +0,2% och Avpixlat +1,4%, vem har rätt?

http://www.gp.se/nyheter/val2014/riksdagsvalet/1.2488123-de-rodgrona-leder-trots-att-mp-tappar
http://avpixlat.info/2014/09/13/sifos-tredje-septembermatning/#more-125855
Det är +1.4% som stämmer, föregående SIFO-mätning gav SD 8.9%.
2014-09-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Mätningen är gjord 10-11 september. Då hade Expressen matat skandaler varje dag i en vecka. Att Mattsson aldrig lär sig. Nu är det bara en Novus kvar, sen är det val.
Vi vet inte om det har haft effekt. SD hade kanske ökat mycket mer utan hatkampanjerna. Att SD står still eller tom ökar något betyder inte att Mattsons hat inte påverkat opinionen.

Men ändå roligt och glädjande att SD ökar mest av alla i den av MSM mest ansedda mätningen. Om Mattson & co sett att SD gick markant nedåt så hade vi fått genomlida ännu grövre hatkampanjer i framtiden. Hoppas Expressen dött till nästa val och att vi infört röstning via Internet.

V 6,3 (-0,5)
S 31,1 (+0,7)
MP 8,3 (-2,0)
SD 10,3 (+1,4)
C 6,5 (-0,5)
FP 6,8 (-0,4)
KD 5,5 (+1,0)
M 21,2 (-1,4)
Senast redigerad av Ella-Pella 2014-09-13 kl. 01:12.
2014-09-13, 01:15
Medlem
anteri17s avatar
På tal om att omvända. Åkte hem till föräldrarna ikväll. Blev såklart slutdebatten på TV. Jag och pappa kom med kommentarer och började diskutera mer än vanligt. Båda vi två är positiva till SD. Troligtvis röstar farsan på dem i höst, men inte helt säker. Brorsan har heller inget emot SD, men han har nog inte tagit steget fullt ut. Morsan är höger men inte SD, inte alls. Iaf, jag tror det är viktigt att man i trygga sällskap kan argumentera för SD, eller iaf påtala bra poänger samt belysa direkta tankefel från sjuklövern. Man behöver inte skrika på någon en röst på SD, men iaf kunna slå ett slag för att partiet är fullt acceptabelt att rösta på.

Jag har själv varit ganska tyst om SD i min familj, även om farsan vet var jag står. Så det kan vara bra att prata ut och säga sin åsikt. Måste våga. Efter dagens debatt kan vi ha fyra nya SD-röster i familjen.
2014-09-13, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur tror ni media gör i morgon? Finns det något ännu smaskigare att lyfta fram i Expressen, Aftonbladet, SVT eller SR?
Citat:
Vi vet inte om det har haft effekt. SD hade kanske ökat mycket mer utan hatkampanjerna. Att SD står still eller tom ökar något betyder inte att Mattsons hat inte påverkat opinionen.

Folk röstar inte på SD. Folk röstar mot massinvandringen och alla de mass-brister som folk anser massinvandringen orsakar. I princip skulle hela SD ha negerbollskrig på stora gräsmattan utanför riksdagen imorgon eftermiddag utan att det skulle påverka opinionen i negativ riktning.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-09-13 kl. 01:30.
2014-09-13, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Folk röstar inte på SD. Folk röstar mot massinvandringen och alla de mass-brister som folk anser massinvandringen orsakar. I princip skulle hela SD ha negerbollskrig på stora gräsmattan utanför riksdagen imorgon eftermiddag utan att det skulle påverka opinionen i negativ riktning.
Jag tror du har fel. Det finns jättemånga som är tveksamma och som inte vågar rösta på SD för det känns som lite förbjudet och smutsigt. Jag själv kände ett visst obehag av att plocka SDs sedel ur stället i röstlokalen och fick först gå en liten runda för där stod folk och glodde. Finns säkert fler fegisar som jag
2014-09-13, 01:41
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
denna killen verkar ju gilla sd https://www.youtube.com/watch?v=XcTmgJf3qus&list=UUTag_yFZZDsSbF1kDxR52Bw eller inte

Lol vilket fetto. Vad exakt åstadkom han med det där?
2014-09-13, 01:46
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur tror ni media gör i morgon?

Finns det något ännu smaskigare att lyfta fram i Expressen, Aftonbladet, SVT eller SR?

Det lär bli några varianter på Åkessons "spelberoende" och kanske några nya lokalpolitiker som pyser ut ur Expressen. Men vad tror ni, finns det något övrigt?
Kanske: (FB) Jimmie Åkesson "spelberoende", spelat bort en halvmiljon i år
2014-09-13, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Lol vilket fetto. Vad exakt åstadkom han med det där?

Han åstadkom ingenting, men hans intention var nog typ att "krossa Nazismen" :-)
2014-09-13, 01:48
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Han åstadkom ingenting, men hans intention var nog typ att "krossa Nazismen" :-)

tror ochså det
2014-09-13, 01:49
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
denna killen verkar ju gilla sd https://www.youtube.com/watch?v=XcTmgJf3qus&list=UUTag_yFZZDsSbF1kDxR52Bw eller inte

Det verkar ju vara en synnerligen mogen människa, i stil med dom som tycker sig behöva visa upp att dom bajsar eller kissar på valsedlar och kuvert. Verkligen givande människor
2014-09-13, 01:51
Medlem
SD lär hamna runt 10-11 procent, oavsett om alla skriverier varit eller inte. Man kan ju alltid spekulera om de skulle ha fått mer om det inte varit för alla "skandaler" men det är långt ifrån säkert.
2014-09-13, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Tycker dock inte att kommentaren "Jag tycker det är väldigt stora summor och när du ringer och ställer frågor så blir det såklart en väckarklocka." är speciellt bra. Sen vet man ju inte i vilket sammanhang han sagt det och vad han sagt mer.

Hoppas inte att han kommer ur balans i debatten nu ikväll.

Jag tyckte att Jimmie Åkesson var väldigt lugn och cool och svarade direkt och sakligt: Ja, vi spelar ibland. Vi tycker det är roligt. Vi vann en gång pengar och det är dem vi använder nu.

Han verkade inte alls orolig eller ångerfull. Missen han gjorde var att inte förklara att det är samma pengar han använder om och om igen som blir en halv miljon, alltså omsättning. Att han inte har förlorat summan.

Jag trodde först att han hade satsat en halv miljon, och det tror säkert många andra också.

Tomas Ramberg som kommenterade satte dessutom summan i relation till Åkessons inkomster och sade att hans inkomster efter skatt inte täckte spelbeloppet. Det var avsiktligt vilseledande och borde vara ett ärende för Granskningsnämnden. (Att sambon också har inkomst räknade Ramberg för övrigt inte in).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in