Okej ska då avslöja min huskur mot klåda.
Fick en jävla klåda igår kväll över hela armen, det slutade inte klia så jävla jobbigt. Visste att jag inte skulle kunna sova på hela natten så jag funderade lite och tänkte på nått som skulle kunna avleda klådan med nått annat. Cayennepeppar.
Spolade helt enkelt ner hela armen med vatten och pepprade på rikligt med cayennepeppar över armen och smorde in, tog till lite extra vatten för att öka smorningsgraden. Först kändes inget. Efter några minuter började det värmas lite, sen kom det gradvis och slutligen efter ca 5-10 min började det bränna rätt rejält. Men på ett skönt sätt, och 10 ggr hellre detta att föredra än en jävulsk klåda.
Det satt jag med i 15-20 min innan jag sköljde av armen. Klådan helt borta. Inte ens en retning dök upp. Grymt skön känsla. Efter det gick jag och la mig och sov så gött. Känns även finfint så här dagen efter också, ingen klåda.
Tar förstås inget ansvar över denna metod om någon är överkänslig mot cayennepeppar eller har någon sjukdom som påverkas negativt av detta. Måste ni kolla upp själva isåfall.
Annars måste det väl vara tämligen harmlöst med lite cayennepeppar skulle jag tro. Funkade ypperligt för mig iaf..
//