2018-01-21, 20:02
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahampus
Vad beror det på, att "rappare" som ex lil pump blir kända? Är dem på rätt plats vid rätt tid?

Majoriteten här kan väl endå skriva ihop nått som är bättre än honom, endå sitter man här utan några större summor på kontot

För att dom repeterar samma sak om om om igen så snorungar kan "rappa"med i texterna. Så för att klaga på en musiker eller rappare så måste man alltså va en bättre musiker eller rappare?

KMD - What A Niggy Know? MF Doom`s gammla grupp han hade med DJ subroc innan MF Doom gick solo
https://www.youtube.com/watch?v=TPxUajXS0Vc
Citera
2018-01-21, 20:04
Medlem
CommonSenses avatar
För att dom repeterar samma sak om om om igen så snorungar kan "rappa"med i texterna. Så för att klaga på en musiker eller rappare så måste man alltså va en bättre musiker eller rappare?

Drugs drug drugs nothin like drugs, high as fuck no need to tell me im wack drugs drugs drugs så denna rap är ungefär lika bra som lil pump och alla andra med namnet lil

KMD - What A Niggy Know? MF Doom`s gammla grupp han hade med DJ subroc innan MF Doom gick solo
Citera
2018-01-21, 20:49
Medlem
PsychoChillers avatar
Czarface är värda en chans för den som likt mig har missat dom. 7L & Esoteric och Inspectah Deck i samma crew måste bli bra, eller hur? Efter att ha lyssnat igenom deras första två album ett par gånger vardera måste jag säga att visst fan är det bra. Här är två spår från deras självbetitlade debutalbum:

Savagely Attack (feat. Ghostface Killah)
https://youtu.be/eTqPP2rSU7g

World War 4
https://youtu.be/KGr3g_AWGso
Citera
2018-01-21, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense

Nej det jag menar är att han är så dålig, så varför är han känd?? Du tror väl säkert på mej när jag säger att jag hade kunnat skriva nått bättre än honom, skulle också kunna skriva något lila dåligt som ungar kan sjunga/rapa med i.

Men jag tror inte jag hade blivit känd om jag skrev ihop något sådant o spela in, SÅ VAD beror de på? Har dem mke pengar från början som ger dem fler möjligheter eller liknande? Har dem släktingar lr bekanta i branschen? Frågorna är många men svaren få och världen är orättvis när talanglösa människor som lil punk sätts i rampljuset :s
Citera
2018-01-22, 02:27
Medlem
iVanillaGorillas avatar
Joey Bada$$ x Dessy Hinds - "King to a God"
https://www.youtube.com/watch?v=7esRB6DBo5A

Joey Bada$$ lugnt en av de bästa rapparna från den nya generationen
Citera
2018-01-22, 10:21
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Nej det jag menar är att han är så dålig, så varför är han känd?? Du tror väl säkert på mej när jag säger att jag hade kunnat skriva nått bättre än honom, skulle också kunna skriva något lila dåligt som ungar kan sjunga/rapa med i.

Men jag tror inte jag hade blivit känd om jag skrev ihop något sådant o spela in, SÅ VAD beror de på? Har dem mke pengar från början som ger dem fler möjligheter eller liknande? Har dem släktingar lr bekanta i branschen? Frågorna är många men svaren få och världen är orättvis när talanglösa människor som lil punk sätts i rampljuset :s

Hur dom kan bli kända är ett stort mysterium i hela musikbranchen förmodligen suger dom k*k för jag kan inte tänka mig nått annat. Titta bara på hur dom ser ut så kan man dra slut(satsen)att dom suger k*k
Citera
2018-01-22, 14:18
Medlem
Citat:
Hur dom kan bli kända är ett stort mysterium i hela musikbranchen förmodligen suger dom k*k för jag kan inte tänka mig nått annat. Titta bara på hur dom ser ut så kan man dra slut(satsen)att dom suger k*k
menar det, tusentals måste ju göra försök att bli kända genom låtar som tom är bättre men får typ 15views.. måste handla om rätt plats vid rätt tillfälle och i många fall är dom redan kånda sedan innan. Är det en slump att typ selena gomez, miley cyrus har kända musik? Ne, skulle inte tro det..
Citera
2018-01-22, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Czarface är värda en chans för den som likt mig har missat dom. 7L & Esoteric och Inspectah Deck i samma crew måste bli bra, eller hur?
Du har schysst musiksmak!

Aldrig hört Czarface men gillar 7L och Esoteric så det blir nog bra detta!
Citera
2018-01-22, 16:07
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
menar det, tusentals måste ju göra försök att bli kända genom låtar som tom är bättre men får typ 15views.. måste handla om rätt plats vid rätt tillfälle och i många fall är dom redan kånda sedan innan. Är det en slump att typ selena gomez, miley cyrus har kända musik? Ne, skulle inte tro det..

Selena gomez har jag aldrig hört, men miley cyrus hade ju en tv karriär innan hon blev musiker sen va väl hennes pappa nån form av country musiker? så miley har ju kommit in i musiken genom TV så därför har hon kunnat blivit stor då hon hade en del fans med sig från TV:en. Selena vet jag inte ett skit om, är hon en fördetta disney skådis kanske?

Dagens hiphop ( trap ) är nått jag aldrig skulle räkna in i hiphop kulturen då det inte ens är hiphop utan nå värdelösa snubbar som mumlar över ett trap beat. Känns som att hiphopen börjar dö ut från det en gång va (MC,B-Boy-Dj-Grafitti) känns som inget av detta har nån roll alls i musiken förutom DJ men resten? som sagt för att hitta hiphop så lär man gå under ytan det är där allt vettigt finns, det är där hiphop kulturen lever tack och lov
Citera
2018-01-22, 16:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vad beror det på, att "rappare" som ex lil pump blir kända? Är dem på rätt plats vid rätt tid?

Majoriteten här kan väl endå skriva ihop nått som är bättre än honom, endå sitter man här utan några större summor på kontot

För att han gör en glad. Geni!
Inte för inte som jag citerar honom här under.
Senast redigerad av Dofterna 2018-01-22 kl. 16:15.
Citera
2018-01-22, 17:56
Medlem
Citat:
Selena gomez har jag aldrig hört, men miley cyrus hade ju en tv karriär innan hon blev musiker sen va väl hennes pappa nån form av country musiker? så miley har ju kommit in i musiken genom TV så därför har hon kunnat blivit stor då hon hade en del fans med sig från TV:en. Selena vet jag inte ett skit om, är hon en fördetta disney skådis kanske?

Dagens hiphop ( trap ) är nått jag aldrig skulle räkna in i hiphop kulturen då det inte ens är hiphop utan nå värdelösa snubbar som mumlar över ett trap beat. Känns som att hiphopen börjar dö ut från det en gång va (MC,B-Boy-Dj-Grafitti) känns som inget av detta har nån roll alls i musiken förutom DJ men resten? som sagt för att hitta hiphop så lär man gå under ytan det är där allt vettigt finns, det är där hiphop kulturen lever tack och lov
selena gomez har bla varit tillsammans med justin bieber, honom har du säkert hörtalas om! Tror att hon är gammal disneyskådis!

Det är fan obehagligt, samtidigt finns det riktiga talanger där ute som aldrig får sin chans! Återigen, verkar som att om du redan är känd på nått sätt så kan du bli berömd artist oavsett hur jävla värdelös du är. Jag har så otroligt mycket mer respekt för rappare o musiker överlag som är vanliga medelklass/underklass människor som slagit igenom! Eminem bla bara för att ta ett exempel.

Annars är det om dem faktiskt gör musik som faktiskt är bra och kan rappa/sjunga men att folk blir kända bara för att dom är kända gör mig fan förbannad haha.

Lr är jag helt ute och cyklar som ser detta mönster?
Senast redigerad av Hahampus 2018-01-22 kl. 18:05.
Citera
2018-01-22, 17:59
Medlem
iVanillaGorillas avatar
vad är eran favorit hip hop låt genom tiderna? är intresserad av att se och man kanske hittar någon ny fet låt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in