Citat:
Ursprungligen postat av wallchar
Förklara gärna hur du har styrt upp din localhost, och hur du har byggt din site. För jag har byggt hemsidor med php nu i nått år och har aldrig stött på det du nyss skicka som bild. Jag tror du manuellt har installerat php/mysql/apache, och det är bättre om du avinstallerar detta isåfall och installerar wamp istället om du sitter på windows (annars mamp-mac, xammp-linux) .. Och sedan fortsätter på din site där istället. Om du använder en cms så kan du nog installera paketet ifrån början.
Okej, ska försöka förklara hur jag har gjort. På kursen fick vi varsin pärm med instruktioner för hur vi skulle installera olika program för att så småningom bygga upp en enklare databas i MySQL. Det första vi blev ombedda att göra, var att ladda ner nåt som heter XAMPP som är en kommandocentral för MySQL. Sedan står det att jag ska installera MySQL query browser samt GUI tools, och jag får en direktlänk dit. Vidare läser jag: "Om vi standardinstallerat så får vi upp följande ruta" [bild på fönstret som jag bifogade som bild i förra inlägget, men utan felmeddelandet då] och "Skriv enligt ovan för att komma igång" [localhost och root].
Jag har inte gjort någonting mer än detta, inte byggt någon site eller installerat några andra program. Laddade nu ner Wamp och har den på datorn, men vet ej hur jag ska göra med denna.