Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Mardrömmen är att cykla BMX, landa knasigt och bryta armbågen i fel riktning. Huh... Jag har svårt att tänka mig att den blir sig själv någonsin igen om det händer.
Jag cyklade i full fart med mtb en gång och vurpade. Det gick väl i en 50 blås ungefär, högsta växeln och toktrampa som ett steroidmonster, och sen göra världens praktvurpa och lägga all vikt på en utsträckt högerarm.

Armbågen totalmosades av kraften.
Ochj nej, jag var inte nykter när det hände hahaha..
Baserat på var jag har ont mm, så måste underarmen ha böjts åt vänster medan överarmen var kvar mer eller mindre lodrätt, samt strålbenet (radius) måste ha tryckts uppåt/utåt. Alltså tänk dig att du håller armen rakt ut framför dig med handflatan uppåt, sen böjer du underarmen rakt åt vänster medan överarmen står still. Detta samtidigt som radiusbenet trycks rakt mot armbågen med en fruktansvärd kraft så det trycks ur led uppe vid armbågen.
Så mja, det var inte skönt, och det lät förjävligt när jag drog tillbaks eländet. Det lät som en blandning av "KLOPP!", "KNÄCK!" och "KRAS!". Kanske var det ett brott på radius också, det är inte säkert det hade synts på röntgen, beror lite på hur benet skadas.
Radiushuvudet går fortfarande ur led ibland om jag gör en viss rörelse och applicerar lite kraft. Har fan tappat räkningen på hur många gånger det har hänt. Ska ta mig till läkaren nån dag så de kan lappa ihop det/de skadade ligamenten eller vad fan som nu orsakar detta jävelskap.

För jobba med det, det kanjag inte. Inte i längden iaf.
Läkarna har hittills bara gjort en vanlig röntgen och då såg de "en utgjutning i leden" samt kalkutskott runt ulnas ventrala, mediala ledytekant som liknar gamla avslitningar. Antagligen var det de avslitningarna som hände den gången för jag väntade typ 3 v med att gå till läkaren. Fast då trodde jag inte det var så illa. Men tänkte jag skulle ta mig till läkaren igen, faktiskt ganska snart, då jag misstänker att jag måste opereras lite. Armbågen verkar ju inte läka så som jag hade hoppats på så nån gång får jag ta tag i det.