2011-10-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Jag vet inte hur många det är som har den inställningen egentligen. Men jag tror inte att det är ngt som alla talar öppet om heller för att det inte är speciellt pk. Folks kommentarer här inte bryr jag mig inte om, de kommer säkert bara från små fjantar som försöker vara coola. Men att det finns sådana män är uppenbart, men de är nog inte så överdrivet många. Men svaret på TS inlägg är ju att den attityden måste bort och män som inte har dessa åsikter måste säga ifrån när de hör sådana kommentarer.

Jag menade egentligen att det känns väldigt mycket viktigare att tänka på hur mycket kraft och styrka man har i sig som kvinna, än att fundera på vissa mäns tillkortakommanden. Om alla jobbar efter den principen så kommer det till slut inte att finnas plats kvar för den typ av attityder som du beskriver. På så sätt så lyfter vi oss själva.

Jag tror att vi kan utbilda männen i hur de ska behandla oss faktiskt. Vi har trots allt en väldig makt över män Inte en utnyttjande makt utan en härlig sådan, som ska användas på rätt sätt.
Citera
2011-10-23, 20:55
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Varför det? Vi lever i ett konkurrenssamhälle där kvinnor vill till toppen men män ska inte ha rätt att ta sig dit för dem ska släppa fram er kvinnor fast ni ska ta er dit själv?

Dessa mansgrisar har väl rätt att tycka det? Det här är en demokrati din j-a kryptofascist.
De flesta av er kvinnor som debatterar här visar ju faktiskt att dessa mansgrisar har rätt; ni borde verkligen inte ta plats i det offentliga rummet, ni har ingen förståelse eller respekt för det. Ni gapar och skriker om allt ni ska ha men ni verkar ha väldigt lite att erbjuda samhället om jag ska vara ärlig.

Offtopic; varför kallar man sig tjej när man är 34 år? Skulle det finnas något positivt i att vara barn, flicka när man är 34?

De har rätt att tycka vad som helst, men de har inte rätt att stå i vägen. Det märks att du är en av de mansgrisar jag pratar om.

Tjej och flicka är inte samma sak. En tjej är inte ett barn. Löjligt OT från en löjlig mansgris.
Citera
2011-10-23, 20:58
Medlem
Citat:
De har rätt att tycka vad som helst, men de har inte rätt att stå i vägen. Det märks att du är en av de mansgrisar jag pratar om.

Tjej och flicka är inte samma sak. En tjej är inte ett barn. Löjligt OT från en löjlig mansgris.
Men hur länge har du tänkt vara kvinna då med tanke på att du blir tant om 6 år?

I ett konkurrenssamhälle, där vi konkurrerar om attraktiva utbildningar, attraktiva yrken, löner, så måste en man ha rätt att stå i din väg eftersom att du står i hans väg. Varför förväntar du dig att rättvisa är att du ska få utan att förtjäna det?
Citera
2011-10-23, 20:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matkal
Haha har du helt missat de 150 manliga poliserna som DO anmälde kvoteringen till polisutbildningen? Jaha så du menar att dessa män ville bli bortkvoterade till förmån för "jämställdheten"?? jo tjena som om dom "ville faktiskt någonting " för att citera det du sa.
Det finns ingen rättighet att bli antagen till en utbildning bara för att man sökt, det föreligger inte heller någon rättighet att få ett arbete bara för att man sökt ett jobb.
Man kan dock utgå ifrån att de som sökt har en vilja att bli antagen, eller att få det sökta jobbet.
Eller hur.

Tvingas man att söka till utbildningar, eller att söka vissa arbeten, så handlar det om inte om rättigheter, utan om skyldigheter -- man är då skyldig att söka oavsett vad den egna viljan säger, det sker under tvång.

Förstår du skillnaden?
Citera
2011-10-23, 21:01
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissUnderstand
Jag menade egentligen att det känns väldigt mycket viktigare att tänka på hur mycket kraft och styrka man har i sig som kvinna, än att fundera på vissa mäns tillkortakommanden. Om alla jobbar efter den principen så kommer det till slut inte att finnas plats kvar för den typ av attityder som du beskriver. På så sätt så lyfter vi oss själva.

Jag tror att vi kan utbilda männen i hur de ska behandla oss faktiskt. Vi har trots allt en väldig makt över män Inte en utnyttjande makt utan en härlig sådan, som ska användas på rätt sätt.

Ja visst har vi det, det är väl därför vi faktiskt har kommit så långt som vi har... Tyvärr så finns det dock fortfarande män som faktiskt tycker att kvinnan hör hemma framför spisen och inte duger till annat än sex och barnafödande. Och de männen står helt enkelt i vägen. Tråden handlar ju om vad män ska göra och det här är ngt som män måste hjälpa till med. Dessa mansgrisar lyssnar ju bara på män, och då tror jag inte att det spelar ngn roll hur starka vi kvinnor är.
Citera
2011-10-23, 21:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men hur länge har du tänkt vara kvinna då med tanke på att du blir tant om 6 år?
Kvinna är man hela livet. Även 100 åringar är kvinnor.
Citera
2011-10-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kvinna är man hela livet. Även 100 åringar är kvinnor.
Nej runt 40 blir ni tanter. Ur ett manligt perspektiv.
Citera
2011-10-23, 21:03
Medlem
TheKickss avatar
Citat:

I ett konkurrenssamhälle, där vi konkurrerar om attraktiva utbildningar, attraktiva yrken, löner, så måste en man ha rätt att stå i din väg eftersom att du står i hans väg. Varför förväntar du dig att rättvisa är att du ska få utan att förtjäna det?

När sa jag att jag ska få ngt som jag inte förtjänar? Du analyserar och läser in saker som inte finns. Sedan att du anser att man blir tant när man fyller 40 säger ju en del om din mognadsnivå. Hur gammal är du egentligen?
Citera
2011-10-23, 21:05
Medlem
Citat:
När sa jag att jag ska få ngt som jag inte förtjänar? Du analyserar och läser in saker som inte finns. Sedan att du anser att man blir tant när man fyller 40 säger ju en del om din mognadsnivå. Hur gammal är du egentligen?
Nej jag bara påvisar vad konsekvenserna blir av vad du säger. Att du inte hänger med är inte mitt fel.
Citera
2011-10-23, 21:05
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Nej runt 40 blir ni tanter. Ur ett manligt perspektiv.

Möjligtvis ur en fjortis perspektiv.
Citera
2011-10-23, 21:07
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Nej jag bara påvisar vad konsekvenserna blir av vad du säger. Att du inte hänger med är inte mitt fel.

Det är ingen konsekvens för det är inte det de handlar om. Du fattar fortfarande inte vad det handlar om eller hur?
Citera
2011-10-23, 21:08
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Självklart så tar vi oss dit själv, jag har inte sagt ngt annat heller så sluta gagga om det. Men vi måste få ta oss dit oxå utan att mansgrisarna står i vägen. Är du så blind och naiv så att du inte fattar att det finns män som inte vill att kvinnan ska ta plats utanför hemmet?

Ni har speciallagar speciellt för er och genomsnittsmannen överför 1 000 000 i livsnetto till genomsnittskvinnan som får 1 000 000 i livsnetto och ni betygsfavoriseras i skolan och mansdominerade arbetsplatser ser gärna att du som söker är en kvinna.

Ja det är dags att ni sköter er utan förmåner och klarar er själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in