Hur länge tar det innan man blir galen eller får alzheimers av sömnbrist?
Jag "sover" så gott som hela dygnet för jag är så trött men det enda jag får är det stadiet då jag just precis skulle kunna somna, jag uppfattar allt och hör och känner. Men inga drömmar, det min hjärna sysselsätter sig med är att hitta på historier om ljuden den tar in hela tiden.
Haft så här några månader. Minnet som var dåligt innan är nu riktigt dåligt och mitt immunförsvar har farit åt pipsvängen.
Iom. att jag haft det sen i våras så tror jag inte att döden är nära anhängande.
Men jag skulle verkligen vilja ha en riktigt god sömn, en natt, det är allt jag begär just nu.
Iom. att jag haft det sen i våras så tror jag inte att döden är nära anhängande.
Men jag skulle verkligen vilja ha en riktigt god sömn, en natt, det är allt jag begär just nu.
Hur länge tar det innan man blir galen eller får alzheimers av sömnbrist?
Jag "sover" så gott som hela dygnet för jag är så trött men det enda jag får är det stadiet då jag just precis skulle kunna somna, jag uppfattar allt och hör och känner. Men inga drömmar, det min hjärna sysselsätter sig med är att hitta på historier om ljuden den tar in hela tiden.
Haft så här några månader. Minnet som var dåligt innan är nu riktigt dåligt och mitt immunförsvar har farit åt pipsvängen.
Det är VC som gäller.
Be att få rätt sömnmedel.
Efter att tag kanske det ordnar upp sig
Jag gick väl ca en 6 månader utan att kunna sova, jag kanske fick 2 timmars sömn eller 4 om jag hade tur.
Slutade med hallucinationer och jag vet inte allt.
Har fortfarande så men jag utnyttjar detta till max genom att jobba natt. Och blir jag riktigt leds på att inte kunna sova så bukar jag ta en massa theralen.
Du får inte Alzheimer av sömnbrist, du kan dock få "demensliknande" symtom.
Däremot är det något man inom psykiatrin tar på allvar, dom som skriker att dom ska ta livet av sig skickas hem, dom som säger att dom inte sovit på 4 dygn läggs in. Det är min praktiska erfarenhet från Länsakuten.
Tar insomningsmedicin och lugnande innan jag lägger mig. Theralen är en skitmedicin som får munnen att somna men jag är pigg, dock dreglar man och kan inte prata.
Jag har testat majoriteten av sömnmedicinerna som finns och det enda som får mig att somna är en kraftig överdos av stilnoct. Läkarna vet om detta, jag berättade det själv och förklarade att efter ett visst antal dagar så måste jag åtminstone somna även om jag vaknar pigg som en lärka någon timme senare.