Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Du har bara rock på söder samt pl13/mogwai (lite rockigare än vanliga pubar) inne i centrum samt metalbaren på tivoli fast inte varit där på länge så ingen aning om hur det är där nu.
24/7 är billigt gym, finns i centrum samt söder.
Kul att det verkar finnas lite rockiga pubar, finns inte en enda i Malmö (typ).
Citat:
Ursprungligen postat av macknu
Söder/närlunda är invandrarområde men det lär också va enda stället du har chans på lägenhet.
Jag har tackat ja till en lägenhet. Inte i Närlunda. Inte i ett invandrarområde.

Var bara nyfiken på Närlunda eftersom jag hade chans på en lägenhet där. 1600 ködagar.
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Skulle inte vilja flytta tillbaka till Helsingborg övht då jag tycker att speciellt tjejerna är fruktansvärt nosiga och tror att de är något. Väldigt svårt att träffa nya folk om man har bott i staden en längre tid... Liksom svårt att penetrera grupperna...
Allt det stämmer ju in på Malmö också så känns inte som något nytt, först nu när jag sannolikt flyttar härifrån har jag lärt känna lite folk.
Citat:
Det är en helt okej stad att bo i sen kan du "tura" hela tiden också.
Låter som alla svenska städer. Största fördelen är att det är lätt att ta sig därifrån.
Angående gym lutar det nust nu åt 24/7 (även om det verkar vara ett McDonalds-gym). Detta eftersom jag tänkte börja träna redan nu i Malmö.