2011-10-21, 17:32
Medlem
AberMenschs avatar
Går det ens? Om inte, hur minimerar man inslaget av grupparbeten under sin utbildning?

Som jag förstår det så utgår allt universitetsarbete från basgrupper numera. Finns det undantag? Hur gör de med exempelvis autistiska diagnoser och andra speciella behov?
Citera
2011-10-21, 18:30
Medlem
black-swans avatar
Vad menar du med basgrupper?
Citera
2011-10-21, 18:47
Medlem
Vilken utbildning är du intresserad av?
Citera
2011-10-21, 19:38
Medlem
Men va fan, ta dig i kragen och gå med i de grupper du vill hänvisad till att delta i.
Nej, jag har ingen sympati för er som påstår att ni är "socialt efterblivna, autistiska" alla får lära sig på egen hand hur man ska vara i sociala situationer, ryck upp dig. Helvete.. Håller världens folk på att bli helt instängda och socialt handikappade?
Citera
2011-10-21, 20:04
Medlem
Twoswordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesfemma
Men va fan, ta dig i kragen och gå med i de grupper du vill hänvisad till att delta i.
Nej, jag har ingen sympati för er som påstår att ni är "socialt efterblivna, autistiska" alla får lära sig på egen hand hur man ska vara i sociala situationer, ryck upp dig. Helvete.. Håller världens folk på att bli helt instängda och socialt handikappade?

Jag tror mer att TS vill undvika "social loafing", dvs att det oftast finns personer i de flesta grupper som inte jobbar lika mycket som de andra, men anda glider in pa ett horge betyg an vad de fortjanar.
Citera
2011-10-21, 20:28
Medlem
Big deal. Ofta har de väl grupparbeten enbart för att minska bördan med att examinera alla studenter.
Citera
2011-10-21, 21:10
Medlem
AberMenschs avatar
Hoppsan Du milde!
Jag har redan klarat mig igenom skärselden så ni kan ta det lugnt med ert uppdämda hat mot de ni tvingats samarbeta med.

Citat:
Ursprungligen postat av Twoswords
Jag tror mer att TS vill undvika "social loafing", dvs att det oftast finns personer i de flesta grupper som inte jobbar lika mycket som de andra, men anda glider in pa ett horge betyg an vad de fortjanar.
Ja du har rätt men det är en tudelad fråga. Dels den du tar upp men också att de allmänrådande grupparbetena utesluter många studenter pga arbetssättet.
Citera
2011-10-21, 21:15
Medlem
AberMenschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midfifgj
Vilken utbildning är du intresserad av?
Jag är mer intresserad av utbudet i stort, jag vill veta om det ens finns möjlighet att studera på distans med sociala handikapp. Tyvärr är inte universiteten rätt källa att gå till.
Citat:
Ursprungligen postat av midfifgj
Big deal. Ofta har de väl grupparbeten enbart för att minska bördan med att examinera alla studenter.
Jag är mycket väl medveten om att det är en ekonomisk faktor som spelar in, tro mig. Dt är en big deal för alla som studerar men det är inte min frågeställning.
Citera
2011-10-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesfemma

Ja varför inte bli mattegeni när du ändå håller på? det skulle ju ge en skjuts i karriären. Så varför väljer man inte att bli det?
Citera
2011-10-21, 22:56
Medlem
feeltherhythms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberMensch
Går det ens? Om inte, hur minimerar man inslaget av grupparbeten under sin utbildning?

Som jag förstår det så utgår allt universitetsarbete från basgrupper numera. Finns det undantag? Hur gör de med exempelvis autistiska diagnoser och andra speciella behov?

Njao, min erfarenhet är att det beror på kursen. Då skulle du behöva kolla hur kurserna är uppbyggda innan du anmäler dig till dem. Men då funkar nog enskilda kurser/distanskurser bäst, kolla efter kurser där man får göra inlämningar själv, som bara har tenta osv. Jag går mitt tredje år på universitet och har nog haft grupparbeten på 80-90% av kurserna.
Citera
2011-10-21, 23:13
Medlem
Ruvils avatar
Jag gör som så att jag helt enkelt skiter i att arbeta i grupp kort och gott. Oftast så får ju klassen dela upp sig själv i grupper, men då kör jag bara igång själv och skiter i alla andra. Sedan lämnar jag bara in det som vanligt, inget svårt med det.

Det bästa är ju att jag oftast blir klar före alla andra också.
Citera
2011-10-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruvil
Jag gör som så att jag helt enkelt skiter i att arbeta i grupp kort och gott. Oftast så får ju klassen dela upp sig själv i grupper, men då kör jag bara igång själv och skiter i alla andra. Sedan lämnar jag bara in det som vanligt, inget svårt med det.

Det bästa är ju att jag oftast blir klar före alla andra också.

Smart grejj! Klart ingen protesterar när du står där med ditt färdiga arbete liksom... Synd bara att vi på HHS blir tvångsuppdelade om vi inte gör det själva =/. Men låter som en bra taktik överallt annars!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in