Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
En man behöver inga speciella "arenor" för att träffa kvinnor. Jag har fått ett nummer av en som jag pratade med på en välfylld buss som jag var på i typ 5 minuter. Vi sågs senare på en "dejt". Något som många verkar ha missuppfattat vid den här typen av interaktioner är att man naturligtvis inte bara frågar om nummer det första man gör, det skulle vara väldigt okalibrerat. Man behöver konversera först, men det kan gå snabbt, typ några minuter. Att fråga om nummer är bara avslutningen när man redan liksom kommit överens om att ses igen. Med det sagt är förmodligen det bästa sättet att träffa en partner via sitt sociala nätverk och närliggande kretsar, om man nu har ett sådant.

Då är du nog väldigt ovanlig och har träffat ovanliga kvinnor Jag hade iaf aldrig gett mitt nummer till en främling på en buss efter några minuters interaktion.
Citera
Igår, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
En vanlig man lär inte lyckas. En vanlig kvinna däremot...

Det är en väldigt svartvit syn på saker och ting. Jag köper absolut att män har det svårare, men så omöjligt är det inte. En av mina två relationer startade via nätet, och det är fortfarande ett vanligt sätt att träffas på. Så uppenbart går det.

Om du nu har synen att en vanlig man inte lär lyckas - varför nätdejtar du då? Eller ser du dig själv som en ovanlig man?
Citera
Igår, 09:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är en väldigt svartvit syn på saker och ting. Jag köper absolut att män har det svårare, men så omöjligt är det inte. En av mina två relationer startade via nätet, och det är fortfarande ett vanligt sätt att träffas på. Så uppenbart går det.

Om du nu har synen att en vanlig man inte lär lyckas - varför nätdejtar du då? Eller ser du dig själv som en ovanlig man?
Fetstilt: Till att börja med är du väl inte man? Tvivlar på att du transa även om namnet lämnar visst tolkningsutrymme.

Varför skulle inte varje man försöka på alla plattformar? Verkar dumt att inte maximera sin synlighet. Men speciellt vanlig är jag väl inte. Högt utbildad och exceptionellt god ekonomi - hör väl egentligen inte hemma på en plattform där tatueringar och skägg är kung.
Citera
Igår, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Fetstilt: Till att börja med är du väl inte man? Tvivlar på att du transa även om namnet lämnar visst tolkningsutrymme.

Varför skulle inte varje man försöka på alla plattformar? Verkar dumt att inte maximera sin synlighet. Men speciellt vanlig är jag väl inte. Högt utbildad och exceptionellt god ekonomi - hör väl egentligen inte hemma på en plattform där tatueringar och skägg är kung.

Jag är kvinna och den jag träffade var en man. En helt vanlig man dessutom.

Jag håller med om att män ska försöka. Fattar också att det är svårare för er och att man kan bli less på det. Jag tycker bara att jag läser så himla mycket bitterhet från män på flashback och även om jag håller med om att det finns mycket att va less på så tror jag inte att det tjänar nått syfte.

Ja, jag som kvinna kan enkelt få en man om jag nöjer mig med första bästa. Men jag vill inte ha första bästa man, då lever jag hellre ensam. Jag vill ha någon som verkligen passar mig och hur klyschigt det än låter någon som genuint älskar mig och som jag kan va trygg med och vara mig själv. Och det är väl ändå vad typ alla vill? Så att kvinnor enkelt kan få nån random man bara - är det verkligen något att avundas?
Citera
Igår, 11:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Jag är kvinna och den jag träffade var en man. En helt vanlig man dessutom.

Jag håller med om att män ska försöka. Fattar också att det är svårare för er och att man kan bli less på det. Jag tycker bara att jag läser så himla mycket bitterhet från män på flashback och även om jag håller med om att det finns mycket att va less på så tror jag inte att det tjänar nått syfte.

Ja, jag som kvinna kan enkelt få en man om jag nöjer mig med första bästa. Men jag vill inte ha första bästa man, då lever jag hellre ensam. Jag vill ha någon som verkligen passar mig och hur klyschigt det än låter någon som genuint älskar mig och som jag kan va trygg med och vara mig själv. Och det är väl ändå vad typ alla vill? Så att kvinnor enkelt kan få nån random man bara - är det verkligen något att avundas?

Många män kan nog avundas att aldrig få komma på en dejt och träffa en tjej i dagens sverige ja.
Citera
Igår, 14:19
Medlem
Castles avatar
Citat:
Då är du nog väldigt ovanlig och har träffat ovanliga kvinnor Jag hade iaf aldrig gett mitt nummer till en främling på en buss efter några minuters interaktion.
Kanske du som är ovanlig
Citera
Idag, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Många män kan nog avundas att aldrig få komma på en dejt och träffa en tjej i dagens sverige ja.

Internet är lurigt då det vimlar av bluffsiter (falska profiler)
Vanliga metoder att ragga kan dock alla lära sig
Min kusin lärde mej mycket om detta tex efter fem min samtal med en tjej på tunnelbanan kunde han få en träff. Ett annat exempel "Den där väskan ser jättetung ut. Jag kan bära den om du inte bor en mil bort"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in