2020-06-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Är det Okcupid du tänker på? Jo, den finns kvar men har gått ned sig rejält sedan Match group tog över (de äger förövrigt Tinder, PlentyOf Fish samt match.com..)

Nej det var inte den.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-06-12 kl. 16:43.
Citera
2020-06-17, 19:49
En del tjejer saknar ju profilbild på dejtingsidorna. Fick precis en flirt av en som inte har någon bild, och jag har lite svårt komma fram till om det är värt att börja snacka med någon som inte vill visa hur hon ser ut.

Att tjejer inte har någon bild tror jag beror på något av detta:

1) Tjejen är inte attraktiv
2) Tjejen är möjligtvis attraktiv, men har valt att inte ha med en bild eftersom hon tänker att en kille som bemödar sig att prata med henne trots avsaknad av bild har hjärtat på det rätta stället då han inte enbart går på utseendet.

Hur brukar ni göra när det gäller tjejer som inte har profilbild? Struntar ni i dom eller brukar ni börja snacka tills ni får tillgång till en bild?
Citera
2020-06-17, 21:30
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
En del tjejer saknar ju profilbild på dejtingsidorna. Fick precis en flirt av en som inte har någon bild, och jag har lite svårt komma fram till om det är värt att börja snacka med någon som inte vill visa hur hon ser ut.

Att tjejer inte har någon bild tror jag beror på något av detta:

1) Tjejen är inte attraktiv
2) Tjejen är möjligtvis attraktiv, men har valt att inte ha med en bild eftersom hon tänker att en kille som bemödar sig att prata med henne trots avsaknad av bild har hjärtat på det rätta stället då han inte enbart går på utseendet.

Hur brukar ni göra när det gäller tjejer som inte har profilbild? Struntar ni i dom eller brukar ni börja snacka tills ni får tillgång till en bild?

Förvånansvärt ofta så brukar ett flertal av dessa profiler dessutom innehålla frasen: Ingen bild, inget svar.

Och nej, jag har aldrig bemödat mig att dra igång en chatt med konton utan profilbild eller allmänna bilder i fotoalbum (om sidan har sådan funktion)
Citera
2020-06-17, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Förvånansvärt ofta så brukar ett flertal av dessa profiler dessutom innehålla frasen: Ingen bild, inget svar.

Och nej, jag har aldrig bemödat mig att dra igång en chatt med konton utan profilbild eller allmänna bilder i fotoalbum (om sidan har sådan funktion)
Ja, det där med "Ingen bild, inget svar" känner man igen.

Jag struntar i de som inte har någon profilbild har jag kommit fram till.
Citera
2020-06-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Ja, det där med "Ingen bild, inget svar" känner man igen.

Jag struntar i de som inte har någon profilbild har jag kommit fram till.

Gör så. Det kan vara folk som är i förhållande som av den anledningen inte vill synas så öppet. Har aldrig svarat någon kille utan profilbild jag heller.
Citera
2020-07-07, 12:44
Moderator
pbos avatar
Är parship en vettig tjänst?

I en annan tråd, eller om det nu var denna, så rekommenderade någon sajten parship. Någon som har mer information om denna tjänst?

Frågor jag främst undrar över:
Hur är könsfördelningen?
Hur funkar deras matchningsalgoritm?
Hur är gratisversionen?
Vad kostar premiumversionen?

Och förstås den avgörande frågan: Är det en scamsajt?
Senast redigerad av pbo 2020-07-07 kl. 12:45. Anledning: La till rubrik.
Citera
2020-07-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
I en annan tråd, eller om det nu var denna, så rekommenderade någon sajten parship. Någon som har mer information om denna tjänst?

Frågor jag främst undrar över:
Hur är könsfördelningen?
Hur funkar deras matchningsalgoritm?
Hur är gratisversionen?
Vad kostar premiumversionen?

Och förstås den avgörande frågan: Är det en scamsajt?

Nej det är ingen scamsajt det kan jag iaf säga, var jag som tipsade om Parship. Var där själv för bra länge sedan och fick kontakt med en kille där vi matchades riktigt bra personlighetsmässigt.

Tror inte det är många som använder den så du får väl registrera dig och see for yourself.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-07-07 kl. 12:57.
Citera
2020-07-07, 13:00
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Nej det är ingen scamsajt det kan jag iaf säga, var jag som tipsade om Parship. Var där själv för bra länge sedan och fick kontakt med en kille där vi matchades riktigt bra personlighetsmässigt.
Tack! Att det inte är lurendrejeri är ju det viktigaste. Bra betyg att personlighetsmatchningen fungerade. Sådant är kul att läsa. Då har de något lite vettigare innehåll än bara en databas med medlemmar.

Kanske något att pröva när, eller om, coronan försvunnit.
Citera
2020-07-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Tack! Att det inte är lurendrejeri är ju det viktigaste. Bra betyg att personlighetsmatchningen fungerade. Sådant är kul att läsa. Då har de något lite vettigare innehåll än bara en databas med medlemmar.

Kanske något att pröva när, eller om, coronan försvunnit.

De hade en tillfällig prova-på period, det var så jag kunde se killens profil och få kontakt med honom. hehe Jag tror att det är en lite mer seriös variant av dejting som inte bara går på utseende.
Citera
2020-07-07, 15:14
Medlem
Multimedia-XLs avatar
Kanske står tidigare i den här tråden men orkar inte genomsöka den för det, men hinge har gått ut med mycket reklam om sig, någon här som har testat appen?
Citera
2020-07-12, 22:45
Medlem
Om hon ger korta svar som "haha va" eller "haha ok" samt "vet inte" är det ett tecken på att hon indirekt säger "du är intressant men jag vill bara vara trevlig tillbaks"?
Citera
2020-07-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Om hon ger korta svar som "haha va" eller "haha ok" samt "vet inte" är det ett tecken på att hon indirekt säger "du är intressant men jag vill bara vara trevlig tillbaks"?
Oavsett kön ska man alltid tolka korta svar som opersonligt. Utgår ifrån att du menar inte intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in