2017-01-21, 15:19
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largorita
Ja, nåt sånt. Varför så nyfiken? Han visade sig att inte vara nåt för mig helt enkelt.
"Varför så nyfiken?" va fan e vitsen att skriva här om man ska komma med sånna argument. Har man sagt A får man säga B liksom. "komplicerad" säger ju ej ett skit. Men jaja ok en sån snubbe förtjänar ju ingen uppmärksamhet. Således är du ej helt blåst iaf (när det gäller vissa prylar).
Citera
2017-01-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
"Varför så nyfiken?" va fan e vitsen att skriva här om man ska komma med sånna argument. Har man sagt A får man säga B liksom. "komplicerad" säger ju ej ett skit. Men jaja ok en sån snubbe förtjänar ju ingen uppmärksamhet. Således är du ej helt blåst iaf (när det gäller vissa prylar).

Fast det finns mig veterligen ingen Flashbackregel om att har man sagt a får man säga b. Oavsett om du är nyfiken.

Kan finnas tusen och en anledningar att intresset för en person upphör. Och om man undrar hur man tydligare ska förmedla ointresset så krävs knappast en redogörelse av relationen mellan personerna eller vilka skäl skribenten har att inte vilja ha fortsatt kontakt.

Personens vits var just att få råd om hur förmedla ointresset så mottagaren insåg.
Citera
2017-01-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty

Har jag gjort dig upprörd på nåt sätt? Du verkar ha en så offensiv karaktär.
Jag vill inte hänga ut hela vår konversation och alla detaljer här, just av anledningen att han möjligtvis hänger i den här tråden.
"Ej helt blåst" - tar jag som en komplimang då, tack
Citera
2017-01-21, 17:28
Medlem
Hur ska man egentligen veta vad som är en bra, respektive en dålig bild? 99% av intrycket tycks ju hänga på det... Och jag är helt inkompetent vad gäller egna foton...
Citera
2017-01-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Hur ska man egentligen veta vad som är en bra, respektive en dålig bild? 99% av intrycket tycks ju hänga på det... Och jag är helt inkompetent vad gäller egna foton...

Beror kanske lite på vad den ska syfta till. Vill du ha så många mail som möjligt är ju att leta upp den bild där man ser absolut snyggast ut på en bra ide. Men om det är en sådan där one hit wonder-shot kommer det bli jobbigt när man väl ses. Där är en mer rättvisande bild bäst.

Personligen blandar jag bilderna så jag får med "hela skalan".

Undvik bilder tagna i dåligt ljus, med dålig skärpa, tagna i en spegel etc. En bra bild är tydlig och "klar" och visar hur du ser ut.
Att se nåns överkropp taget (gärna med blixt..) med mobilen i en spegel på gymmet är inte ett ex på bra bild. Ett ansiktsporträtt är mycket bättre men helst även en bild i åtminstone halvfigur. Inga bilder där du står lång från kameran som nån liten prick framför en sevärdhet eller någon bild i full slalommundering. Jag tror du fattar.

Så tycker jag iaf.
Citera
2017-01-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Beror kanske lite på vad den ska syfta till. Vill du ha så många mail som möjligt är ju att leta upp den bild där man ser absolut snyggast ut på en bra ide. Men om det är en sådan där one hit wonder-shot kommer det bli jobbigt när man väl ses. Där är en mer rättvisande bild bäst.

Jag har knappt fått till en träff genom nätet på flera år trots ideliga försök, så att bilder skulle vara för positiva är inget jag oroar mig över, utan snarare motsatsen. Ofotogenisk är bara förnamnet.. Många föreslår att man ska ta foton som på olika vis talar om social status, så som festbilder. Kanske är det ett tips, vad vet jag. Sen syns det säkerligen också om man, som jag, inte trivs framför kameror...

Här är några bilder jag testat nyligen iaf:

Citera
2017-01-21, 19:22
Medlem
Citat:
Jag har knappt fått till en träff genom nätet på flera år trots ideliga försök, så att bilder skulle vara för positiva är inget jag oroar mig över, utan snarare motsatsen. Ofotogenisk är bara förnamnet.. Många föreslår att man ska ta foton som på olika vis talar om social status, så som festbilder. Kanske är det ett tips, vad vet jag. Sen syns det säkerligen också om man, som jag, inte trivs framför kameror...

Hur kan du inte ha fått någon träff? Ser bra ut, lite dålig kvalitet på bilderna och dåligt ljus
Citera
2017-01-21, 19:42
Medlem
Citat:

Den första är bättre än ingen men dålig kvalitet. Den andra är bäst av de tre men borde vara skarpare. Den tredje är ett exempel på värdelös bild.
Ljuset är dåligt på samtliga bilder.

Men - det är garanterat inte ditt utseende som skapar problemet. Du ser bra ut. Så med bild två ligger problemet någon annanstans. Vad har du för profiltext? Vad skriver du i mail?

Social status-bilder skiter jag i, blir det för mkt fest eller skryt-bilder påverkar det negativt. Social status-bilder påverkar aldrig positivt för mig. Jag vill se hur personen ser ut, punkt.
Citera
2017-01-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largorita
Hur kan du inte ha fått någon träff? Ser bra ut, lite dålig kvalitet på bilderna och dåligt ljus

Citat:
Den första är bättre än ingen men dålig kvalitet. Den andra är bäst av de tre men borde vara skarpare. Den tredje är ett exempel på värdelös bild.
Ljuset är dåligt på samtliga bilder.

Men - det är garanterat inte ditt utseende som skapar problemet. Du ser bra ut. Så med bild två ligger problemet någon annanstans.

Mobilkamera är väl aldrig optimalt, i alla fall inte äldre modeller. Det är dock vad jag har att tillgå just nu. Har bildkvalitet betydelse för er? Säger en dåligt tagen bild något negativt om personen?

Citat:
Vad har du för profiltext?

Tog bort min profiltext då ingen verkade läsa den ändå. Försökte föra fram mina intressen och att jag författar, i en smårolig ton. Skrev att jag skulle bli nästa J.K. Rowling.

Citat:
Vad skriver du i mail?

Försöker använda mig av humor och ställa någon kul fråga utifrån deras profil. Inte helt enkelt alltid då de flesta har begränsade profiler med väldigt generella intressen.
Citera
2017-01-21, 20:20
Medlem
Citat:
Mobilkamera är väl aldrig optimalt, i alla fall inte äldre modeller. Det är dock vad jag har att tillgå just nu. Har bildkvalitet betydelse för er? Säger en dåligt tagen bild något negativt om personen?

Tog bort min profiltext då ingen verkade läsa den ändå. Försökte föra fram mina intressen och att jag författar, i en smårolig ton. Skrev att jag skulle bli nästa J.K. Rowling.

Försöker använda mig av humor och ställa någon kul fråga utifrån deras profil. Inte helt enkelt alltid då de flesta har begränsade profiler med väldigt generella intressen.

Din tredje bild - sådana bilder ger mig fördomar om att personen endera inte ens orkat ta en vettig bild, alternativt ser ut som stryk. Så ja en dålig bild kvalitetsmässigt kan påverka mig negativt.

Humor är farligt. Det gäller att mottagaren har samma slags humor, annars blir det helt fel. Kan/vill du ge något exempel på hur du brukar skriva? I PM kanske om du inte vill skriva här.

Utan profiltext är i mina ögon detsamma som att tro/förvänta/räkna med dels att utseendet ska göra hela jobbet, att personen vill ta del av men inte dela med sig alt att personen inte ens orkar anstränga sig och skriva en. Samt att personen bryr sig mest om yta själv. Jag väljer bort alla utan profil. Dock tror jag att jag är äldre än dig och jämnåriga kanske resonerar annorlunda (jag har aldrig gjort det men..)
Senast redigerad av Vial 2017-01-21 kl. 20:23.
Citera
2017-01-21, 20:43
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Men - det är garanterat inte ditt utseende som skapar problemet. Du ser bra ut. Så med bild två ligger problemet någon annanstans.
Precis! Det fula märket på tröjan...

Men för helvete Das Auto. Du har här i tråden framställt dig själv som ett kioskmongo. Nu vill jag inte låta gay här, men du har ju fan utseendet med dig! Man up!
Citera
2017-01-21, 20:44
Medlem
Citat:
Humor är farligt. Det gäller att mottagaren har samma slags humor, annars blir det helt fel. Kan/vill du ge något exempel på hur du brukar skriva? I PM kanske om du inte vill skriva här.

Raderar ganska kvickt konversationer som runnit ut i sanden/blivit ignorerade, men direkt ur minnet:

"Kan du lära mig vietnamesiska svordomar?" - Tjej från Vietnam.

"Xxx... har ni ens någon korvmoj?" - Bodde på en ort med väldigt "bondigt" namn.

"Kan du imitera Pikachu perfekt?" - Jobbade som röstskådespelare.

"Är du rädd att få håriga handflator om du skriver?" - Vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in