2017-01-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men säg rakt ut nej då, för helvete. Kommer en hund sluta skälla för att du ser ledsen ut, eller tyst viskar åt den att "tystnad är trevligt"?

Blir ju konstigt att bara skriva "Nej".
Citera
2017-01-20, 13:19
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largorita

Men skriv "Nej tack - jag är inte intresserad utav dig och vill inte att du hör av dig något mer." Hur svårt kan det vara egentligen?
Citera
2017-01-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det var ju trotts allt jävligt fint gjort utav dig.. "detta och detta är ett problem. Så måste tyvärr tacka nej".

Men ja, slutar dom inte efter sånt, så är det ignorera eller blocka som gäller. Eller dra till med ett "men är du dum i huvudet eller? Jag har ju sagt att jag inte vill!".

Jag vill inte vara elak och dumförklara honom, vill jag helst inte mot nån. Känns mer som att han drar ut på det och inte accepterar läget. Men får väl dra till med nåt extra tydligt, hålla det kort och inte invecklat
Citera
2017-01-20, 13:23
Medlem
Citat:
Men skriv "Nej tack - jag är inte intresserad utav dig och vill inte att du hör av dig något mer." Hur svårt kan det vara egentligen?

Tycker det är svårt.. men tack för tipset iaf
Citera
2017-01-20, 13:32
Medlem
franges avatar
Citat:
Tycker det är svårt.. men tack för tipset iaf

Självfallet kan det kännas svårt - men det är helt enkelt något man måste lära sig att klara av. Det fungerar liksom inte att leva i en skyddad värld med fluffiga kuddar och söta kaniner, för resten av livet. Ibland måste man ta svåra beslut och göra saker som inte är så särskilt trevliga - men det är en del av livet.

Och fördelen är, om du gör det - så kommer du (förhoppningsvis) slippa honom en gång för alla. Vore inte det skönt, att slippa att han gång på gång kontaktar dig? Så du aldrig mer behöver oroa dig över att han ska kontakta dig eller göra något annat mot dig du inte vill?
Citera
2017-01-20, 17:02
Medlem
dstructs avatar
Citat:

Skriv: Nej! kanske.. vet inte riktigt! kanske.. tror jag!
Citera
2017-01-20, 19:37
Medlem
Citat:
Självfallet kan det kännas svårt - men det är helt enkelt något man måste lära sig att klara av. Det fungerar liksom inte att leva i en skyddad värld med fluffiga kuddar och söta kaniner, för resten av livet. Ibland måste man ta svåra beslut och göra saker som inte är så särskilt trevliga - men det är en del av livet.

Och fördelen är, om du gör det - så kommer du (förhoppningsvis) slippa honom en gång för alla. Vore inte det skönt, att slippa att han gång på gång kontaktar dig? Så du aldrig mer behöver oroa dig över att han ska kontakta dig eller göra något annat mot dig du inte vill?

Ja det är sant. Kan han inte acceptera den gränsen jag satt så har han ingen större insikt i hur man beter sig. Jag får lätt dåligt samvete, men ska ta tillfället i akt och träna på att tydligt avvisa de som jag inte är intresserad av och sen stanna där (inte heller fly/ignorera som också är ett alternativ).
Citera
2017-01-20, 20:49
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ja det är sant. Kan han inte acceptera den gränsen jag satt så har han ingen större insikt i hur man beter sig. Jag får lätt dåligt samvete, men ska ta tillfället i akt och träna på att tydligt avvisa de som jag inte är intresserad av och sen stanna där (inte heller fly/ignorera som också är ett alternativ).
Varför började du helt plötsligt att ogilla honom då?
Citera
2017-01-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Varför började du helt plötsligt att ogilla honom då?

Han levde i en för komplicerad tillvaro
Citera
2017-01-20, 22:20
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Han levde i en för komplicerad tillvaro
Vadå ville han vänsterprassla(olyckligt gift) el va fan menar du?
Citera
2017-01-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Vadå ville han vänsterprassla(olyckligt gift) el va fan menar du?

Ja, nåt sånt. Varför så nyfiken? Han visade sig att inte vara nåt för mig helt enkelt.
Citera
2017-01-21, 13:42
Medlem
tallskog4s avatar
Vilka öden man får ta del av när man hänger på Sugerdaters.

Prata med en tjej från SD i en timme i telefon. Svensk tjej som hade en son, problem med hjärtsvikt, misshandlade ex, höll på att bli vräkt och gjorde avsugningar för 500 spänn för att ha någonstans att sova. Hon satt och laddade mobilen och smågrät under hela samtalet.

Om det är stopp i tunnelbanan imorgon så kan det vara för att hon har hoppat.

Försökte tipsa henne hur hon skulle ändra sin annons så att hon kanske fick fler kontakter på SD, tänkte att det mesta är bättre än hennes nuvarande situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in