2011-10-20, 20:24
Medlem
swe021s avatar
"Bachelor of Science in Business Administration with Specialization in International Marketing + Master Examen i Företagsekonomi med inriktning på Internationell Marknadsföring"

Detta är vad jag har från universitet/högskola, just nu jobbar jag. Jag har ett chefsjobb där jag är direkt ansvarig för 2 stycken och indirekt chef över 120 personer samtidigt som jag har två deltidsjobb varav ena är via en hobby jag har, som vi inte behöver gå in på då jag är en så kallad "officiell person". Oavsett så har jag tid att sova cirka 3-5 timmar per natt och resten jobbar jag på eller pluggar då jag samtidigt som jobben studerar kurser som jag får betalt för att plugga av min arbetsgivare, skillnaden mellan mig och många andra dock är att jag valde att plugga på heltid för att bli klar så snabbt som möjligt med de kurser som min arbetsgivare tillhandahåller.

Min fråga och diskussionsämne är hur jag ska orka? Hur orkar ni andra, om det finns personer med liknande sits? Min läkare har nämligen sagt att jag med största sannolikhet kommer "gå in i väggen" ordentligt innan 30 (jag är alltså inte ens 30 än) vilket jag inte ser fram emot, för tillfället så känns det som att jag orkar hur mycket som helst och fast jag sover så lite så ser jag fram emot varje dag. Kommer jag vakna en dag och helt plötsligt inte vilja/orka någonting som min läkare indirekt menar eller hur kommer jag veta att jag är på väg "in i väggen"?

Hjälp mig gärna genom diskussioner i detta ämne... Borde jag dra ner på tempot? Välja bort min hobby som jag älskar och satsa på jobbet eller hur ska jag göra? Värt att nämna är att jag delvis reser en del i mitt jobb och har diverse konferenser/möten utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in