2011-11-10, 20:56
Medlem
citerar samuel på facebook "anledningen till att de är så bra är ju för att Aktiekampen är 15 min delayed. De kollar börsen och köper när den ändras, på så sätt ligger dom före."
Citera
2011-11-10, 22:46
Medlem
Balekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erigeratliv
citerar samuel på facebook "anledningen till att de är så bra är ju för att Aktiekampen är 15 min delayed. De kollar börsen och köper när den ändras, på så sätt ligger dom före."
Ja, det är sant men aktiekampen själva säger att när man väl köper/säljer aktier så är kursen alltid realtid, det som visas däremot är 15min efter.
Jag tänkte testa det själv nämligen men insåg efter 1timmes väntande att det inte fungerade.
Men det var via avanza så om king zorvik har hittat något som är ännu snabbare måste han jobba som blixten för att lyckas.
Citera
2011-11-12, 16:16
Medlem
Precis.

Jag har ryggat honom så gott det har gått, ibland publiceras ju inte allt på hans wall utan man får se vilka köp och säljaffärer som gjorts på huvudsidan i aktiekampen.

Kursen som visas där är det 15 minuter fördröjning på. Prova att köpa och sen sälja så får ni se.

Min ända förklaring är att han haft tur i början med att bygga upp sitt kapital och sedan skjuter han in allt han har i någon billig aktie, och om den rör sig upp ett öre så gör han stor vinst.
Citera
2011-11-13, 02:10
Medlem
Balekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themillionar
Precis.

Jag har ryggat honom så gott det har gått, ibland publiceras ju inte allt på hans wall utan man får se vilka köp och säljaffärer som gjorts på huvudsidan i aktiekampen.

Kursen som visas där är det 15 minuter fördröjning på. Prova att köpa och sen sälja så får ni se.

Min ända förklaring är att han haft tur i början med att bygga upp sitt kapital och sedan skjuter han in allt han har i någon billig aktie, och om den rör sig upp ett öre så gör han stor vinst.
Det fungerar nog inte heller, eftersom han har gått närmare 4000% det går ju bara inte om han inte köper och säljer med ören, dessutom finns inte billiga skitaktier som har stor volatilitet.
4000% är i min värld omöjligt.

Edit. Han måste använda sig utav något i stil med Artmoney och manipulera kurserna så att det ser ut som om han gjort klippet men inte gjort det.
Senast redigerad av Baleken 2011-11-13 kl. 02:19.
Citera
2011-11-13, 12:05
Medlem
Har inte direkt varit så inblandad i det där då jag tyvärr inte har tid att handla på aktiekampen under arbetstid, funkar att göra lite förändringar någon gång per dag, men det funkar inte.

Som tidigare nämnts så är ju King Zorvik osannolik, om han nu kunde göra det där utan fusk så skulle han ha så mycket pengar att han inte skulle bry sig om något så löjligt som aktiekampen.
Citera
2011-11-14, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogg
Har inte direkt varit så inblandad i det där då jag tyvärr inte har tid att handla på aktiekampen under arbetstid, funkar att göra lite förändringar någon gång per dag, men det funkar inte.

Som tidigare nämnts så är ju King Zorvik osannolik, om han nu kunde göra det där utan fusk så skulle han ha så mycket pengar att han inte skulle bry sig om något så löjligt som aktiekampen.

Jo det är sant, men med mycket pengar följer mycket tid som han kan leka med genom att utklassa oss andra. Skämt åsido jag vet inte, han utnyttjar inte orderdjupet på ngt sätt?
Citera
2011-11-15, 13:17
Medlem
På något sätt fuskar han ju. Finns inte en chans att han bara haft tur... Kunde han göra samma sak på riktiga börsen skulle han va världens rikaste person inom två år. Troligtvis har han hittat någon liten skillnad mellan appen och riktiga börsen som han kan utnyttja.
Citera
2011-11-15, 14:04
Medlem
Varenda en som ligger på topplistan ligger mer än 100% plus i år (Och nästan lika mycket/mån.) , så ni kan ge er fan på att allihop sitter och fuskar på något sätt. Känns inte som någon större mening med att ödsla tid på det där.
Senast redigerad av BallaRune 2011-11-15 kl. 14:08.
Citera
2011-11-16, 11:19
Medlem
King Zorvik är borta från topplistan nu iaf.
Citera
2011-11-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boom_
King Zorvik är borta från topplistan nu iaf.

Förändrar dock ingenting eftersom alla övriga på topplistan fuskar dom också, troligen genom samma bugg. Skillnaden var väl möjligen att King Zorviks blogg var öppen så alla kunde se att han tradade boliden fram och tillbaka och tjänade på det varje gång.
Citera
2012-05-12, 00:05
Medlem
marreparres avatar
Hur går det för er med Aktiekampen?

Det har buggat i topplistan och någon har helt plötsligt helt galna procent i toppen, konstigt att de inte rensar felen fortare, har varit såhär ett par dagar nu. Ordnas väl upp i nästa vecka då antar jag.

För att komma högt måste man givetvis chansa och satsa på aktier som kan bli raketer, typ läkemedel, oljebolag eller trada frimärksaktier.
Senast redigerad av marreparre 2012-05-12 kl. 00:15.
Citera
2012-05-22, 14:35
Medlem
Jag har spelat Aktiekampen ett tag nu, och jag skulle vilja börja köpa på riktigt. Är det stor skillnad på hur man köper aktier på riktigt och hur man köper på Aktiekampen? Kanske är en dum fråga, men jag har faktiskt ingen aning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in