2011-10-20, 14:01
Medlem
Hej,

Gick igår till frisören och färgade håret. Jag sa att jag ville ha ljusbrunt hår. Min egna hårfärg är den typiska (råttfärgen) som många svenskar har. Resultatet blev dock nästan svart!

Är inte nöjd över resultatet eftersom jag ville ha brunt och inte svart hår.

Kan jag ändra till brunt med hemma-kit? Ska jag bleka håret eller köpa en färgning?
Ska färgen va i full tid?

Tacksam för svar!
Citera
2011-10-20, 14:07
Medlem
Larhoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreTiv
Hej,

Gick igår till frisören och färgade håret. Jag sa att jag ville ha ljusbrunt hår. Min egna hårfärg är den typiska (råttfärgen) som många svenskar har. Resultatet blev dock nästan svart!

Kan jag ändra till brunt med hemma-kit? Ska jag bleka håret eller köpa en färgning?

Tacksam för svar!

Kräv pengarna tillbaka alternativt en ny färgning om du inte är nöjd.
Annars får du väl chansa och bleka håret och sen färga om det.
Citera
2011-10-20, 16:09
Medlem
jhbgvgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreTiv
Hej,

Tacksam för svar!

Blondera håret först, sen färgar du det ljusbrunt eller vad du vill ha.
Citera
2011-10-20, 16:17
Medlem
Butterkakans avatar
Nej blondera inte håret, utan lägg i en avfärgning, sen får du lägga i en ljusbrun ton med rött inslag, om det inte är en rödaktig varm nyans så kan håret bli grönt. Blir det grönaktigt, lägg i en ljusbrun toning.
Citera
2011-10-26, 01:48
Medlem
jennyjennyehhs avatar
Både blondering och avfärgning är hemskt mot håret, mitt tips är att slinga håret och (om du inte är nöjd med färgen efter slingning) lägg i en toning, gör slingorna över hela håret för att ljusa upp utan att skada håret fööör mycket, om det fortfarande känns för mörkt vänta några veckor ( så länge du kan för att håret ska kunna återhämta sig) för att sedan slinga & ev tona håret igen...Upprepa tills det är ljusheten du är ute efter och tona sedan hela håret önskad färg!

Var försiktig med blekningsmedel och avfärgning och använd det sällan som möjligt!

Hoppas det går bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in