Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-10-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challeh
"problem med knäna" låter som du har "problem att arbeta" låter som vi har en person som kommer ta lätta vägen genom livet här ja.

Den lätta vägen är ju bekvämt men med problem i knäna menar jag att jag är opererad sen lite mer än en månad sen och är svag i det knät.
Citera
2011-10-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobber708
beror på hur långt du är villig att gå/lågt du är villig att sjunka

men vill du ha snabba pengar eller kan du tänka dig att tjäna lite mer på lång sikt?
antar att du inte har ngt startkapital?..?

ang. pantburkar, jag tror det är lättare att hitta än vad man tror, men om du har problem med dina knän så kanske det inte är lätt att springa runt och leta... Ta ett jobb som telefonförsäljare (du får inte pengar direkt men nästkommande månad iaf)

Snabba pengar är ju en bra grej men jag gör ju inte vad som helt för att få tag i pengar.
Att vara telefonförsäljare är ju en bra sak inte det första men vill vara men vet inte om man har tid med skolan.
Citera
2011-10-21, 14:23
Medlem
okej.. Själv brukar jag köpa in skor och sälja dyrare... men då krävs ju ett startkapital =p

btw, vilken stad bor du i?
Citera
2011-10-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobber708
okej.. Själv brukar jag köpa in skor och sälja dyrare... men då krävs ju ett startkapital =p

btw, vilken stad bor du i?

Jag bor i Stockholm.

Sen vill jag bara fråga någon om de vet nåt sätt att få lite plus i kassan nu för det är nästan minus på kontot just nu och vill leva tills löningen.
Citera
2011-10-22, 08:21
Medlem
madchances avatar
Gå runt och knacka dörr. Erbjud städhjälp, hjälp att kratta, klippa gräs, rensa rabatter, fönsterputsning, barnpassning, fråga efter pantburkar, osv. Sätt upp lappar i matbutiken. Prata med butikerna om dom behöver extra hjälp, städning, kassajobb osv. Klipp dina vänners hår, det är ganska enkelt, speciellt med långt hår. Baka bullar, kakor, bröd, godis och sälj på torget. Osv osv...

Välkommen till verkligheten.
Citera
2011-10-22, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Gå runt och knacka dörr. Erbjud städhjälp, hjälp att kratta, klippa gräs, rensa rabatter, fönsterputsning, barnpassning, fråga efter pantburkar, osv. Sätt upp lappar i matbutiken. Prata med butikerna om dom behöver extra hjälp, städning, kassajobb osv. Klipp dina vänners hår, det är ganska enkelt, speciellt med långt hår. Baka bullar, kakor, bröd, godis och sälj på torget. Osv osv...

Välkommen till verkligheten.

Det är lite långt till närmsta gräsmatta där jag bor och att klippa har jag försökt men de vågar inte fast de ser hur mitt hår ser ut som man själv klippt. Sen har jag frågat runt hela huset om de behöver hjälp men de som skulle behöva har ju hemhjälp... Butikerna i närheten har också fullt med personal så det är ingen ide och vill ju inte behöva gå långt eller betala extra för komma till nån annan butik som är typ inom 3 km minst.

att baka saker är ju lätt riktig bra ide men det kostar ju att köpa såna varor för att göra såna varor också det blir lite plus minus noll
Citera
2011-10-22, 12:45
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malioua
att baka saker är ju lätt riktig bra ide men det kostar ju att köpa såna varor för att göra såna varor också det blir lite plus minus noll

Nejdå, det blir plus. Lite mjöl, vatten, socker och jäst kostar nästan ingenting. Du 10-dubblar lätt insatta pengar.
Citera
2011-10-22, 13:38
Medlem
Citat:
Nejdå, det blir plus. Lite mjöl, vatten, socker och jäst kostar nästan ingenting. Du 10-dubblar lätt insatta pengar.

Men allt de kostar ju och man måste ju ha de hemma eller ha pengar för att köpa de.

Skulle va trevligt om man fick bidrag tills löning så man kan fixa det här helvetet.
Citera
2011-10-22, 18:04
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malioua
Men allt de kostar ju och man måste ju ha de hemma eller ha pengar för att köpa de.

Skulle va trevligt om man fick bidrag tills löning så man kan fixa det här helvetet.

Låna en hundralapp av grannen/kompisen? Eller låna mjöl.

Nu vet du hur man tjänar lite extra snabbt och okomplicerat. Även en idiot klarar att genomföra detta. Om du inte orkar, låt bli. Men du har ingen ursäkt.
Citera
2011-10-23, 08:52
Medlem
Citat:
Låna en hundralapp av grannen/kompisen? Eller låna mjöl.

Nu vet du hur man tjänar lite extra snabbt och okomplicerat. Även en idiot klarar att genomföra detta. Om du inte orkar, låt bli. Men du har ingen ursäkt.

Ja det kan man göra hoppas nån har något hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in