• 1
  • 2
2011-10-21, 02:34
Medlem
dandylines avatar
Betala inom 10 dagar så slipper du anmärkning iaf.
Citera
2011-10-21, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vicencio
Men seriöst, hur jävla puckad är du?

Vem är det som har gjort fel från början? är det kronofogdens fel? hade ts gjort rätt för sig och betalat en stuntsumma hade han inte behövt gråta ut på flashback om div räntor.

Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Det handlade om en struntsumma, ...typ av överseende... ...

har du hört talas om "många bäckar små"
Senast redigerad av getz 2011-10-21 kl. 03:15.
Citera
2011-10-21, 10:29
Medlem
CsSs avatar
Mamut vill tydligen ha en sur relation till sina kunder.

Jag betalade 9 kr fel på en räkning till Telge, råkade vända på siffrorna så det blev 34 istället för 43 och märkte ingenting. Två veckor senare fick jag ett brev och en ursäkt (?) från Telge, de felande kronorna hade automatiskt sprungit vidare till inkasso, jag hade inte fått något brev från inkasso än, Telge hade dragit tillbaks det, de 9 spännen lades på nästa räkning och jag fick en blomstercheck.

Hade Telge skickat till fogden för de ynka kronorna, hade jag bytat leverantör per omgående och förlorarna hade varit Telge.

Bra att veta att Mamut AB rövknullar sina kunder på detta viset.
Citera
2011-10-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Vem är det som har gjort fel från början? är det kronofogdens fel? hade ts gjort rätt för sig och betalat en stuntsumma hade han inte behövt gråta ut på flashback om div räntor.

har du hört talas om "många bäckar små"

Jo, men nu var det en en liten bäck... vi fick förövrigt tillbaka lägenheten och alla våra saker efter 1 vecka för att dem hade handlat fel.
Citera
2011-10-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Jo, men nu var det en en liten bäck... vi fick förövrigt tillbaka lägenheten och alla våra saker efter 1 vecka för att dem hade handlat fel.

Kronofogden avhyser ju enbart efter en ansökan från er hyresvärd pga antingen hyresskuld eller störning.

Har svårt att tro att kronofogden avhyst er felaktigt, det måste ju ha funnits en ansökan från hyresvärden??!! Kan det ha varit så att hyresvärden gjort fel??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in