2011-10-19, 23:12
Medlem
Själv ser jag enbart på engelskspråkiga Al Jazeera sen några år tillbaka, enligt mig är det den bästa nyhetskanalen för att nyheterna är objektiva och dom riktar sig mot en global målgrupp, dom har även väldigt ofta intressanta program om vad som händer runt om i världen.

Vilken nyhetskanal ser ni helst på och varför?
Citera
2011-10-19, 23:18
Medlem
Rainst0rms avatar
Ser inte så mycket på TV. Föredrar Internet. Men om jag måste välja någon nyhetskanal så blir det antagligen BBC skulle jag tro. Mycket bättre än att se på Aktuellt/TV4 Nyheterna. Har inte sett på den engelskspråkiga Al Jazeera, så kan inte uttala mig om den.
Citera
2011-10-19, 23:18
Medlem
Fittigs avatar
För svenska nyheter väljer jag Svt-rapport eller aktuellt -vilket som passar mig tidsmässigt för dagen.
Fattar inte hur folk kan välja Tv4-nyheter med reklam före reklamfritt som man dessutom betalat för.
Citera
2011-10-19, 23:19
Medlem
Finans.killens avatar
Bay News 9 (Lokalt där jag bor, bra att veta om det är extremt trångt på motorvägen någon dag så man kan ta småvägarna istället)
Bloomberg, CNBC (Ekonomi)
Fox News (talar sanning till skillnad mot de ljugande jävla Liberalerna på CNN)
Citera
2011-10-19, 23:20
Medlem
Fittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Bay News 9 (Lokalt där jag bor, bra att veta om det är extremt trångt på motorvägen någon dag så man kan ta småvägarna istället)
Bloomberg, CNBC (Ekonomi)
Fox News (talar sanning till skillnad mot de ljugande jävla Liberalerna på CNN)

Att det finns folk som fortfarande tar Fox-news på allvar är fan häpnadsväckande. De smutskastar och förtalar alla icke republikaner på daglig basis värre än aftonbladet vs sd alla gånger.
Citera
2011-10-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Att det finns folk som fortfarande tar Fox-news på allvar är fan häpnadsväckande. De smutskastar och förtalar alla icke republikaner på daglig basis värre än aftonbladet vs sd alla gånger.
Kan inte annat än instämma, Fox News är verkligen totalt sämst, svårt att hitta en kanal med större politiskt bias än dom.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fox_News_Channel_controversies

Citat:
A 2010 Stanford University survey found "more exposure to Fox News was associated with more rejection of many mainstream scientists’ claims about global warming, [and] with less trust in scientists". A 2011 Kaiser Family Foundation survey on U.S. misperceptions about health care reform similarly found that Fox News viewers scored lower for factual knowledge than other news viewers. A 2010 Ohio State University study of public misperceptions about the so-called "Ground Zero Mosque" found that viewers who relied on Fox News were 66% more likely to believed incorrect rumors than those with "low reliance" on Fox News.
Citera
2011-10-20, 01:39
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
Kan inte annat än instämma, Fox News är verkligen totalt sämst, svårt att hitta en kanal med större politiskt bias än dom.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fox_News_Channel_controversies

CNN kanske!?

Och statistik ger jag inte mycket för, finns som alla vet tre typer av lögner; Lögn, förbannad lögn och statistik.
Citera
2011-10-22, 16:17
Medlem
Fittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
CNN kanske!?

Och statistik ger jag inte mycket för, finns som alla vet tre typer av lögner; Lögn, förbannad lögn och statistik.

CNN kanske ljuger en hel del inte fan vet jag då jag inte ser på den kanalen heller men Fox har ju sorgligt partiska nyheter och ljuger om allt.
Anledningen till att Foxkulten har så många anhängare är att de försöker hitta lätta och banala lösningar på allt, och de kommer alltid fram till samma slutsats vid varje problem: det är demokraterna och deras höga skatter som är orsaken.
Finns garanterat statistik på att den genomsnittliga Fox-news tittaren har ett lägre iq och väger 20kg mer än snittet av övriga befolkningen det skulle ju förklara varför du så blint hatar statistik.

Anledningen till att jag inte placerar dig i trollfacket direkt är för att jag vet av egen erfarenhet hur jävla korkade tittare din älsklings kanal har.
Citera
2011-10-22, 17:27
Medlem
Thibideauxs avatar
Egentligen får jag de mesta av mina nyheter från internet, men annars blir det Fox news, russia today eller CNN. Om det är något riktigt svenskt som hänt blir det nog TV4 nyheterna, finns inte en chans att jag skulle stödja våldsmonopolet svt.

Och nej, jag är inte överviktig och min intelligens är det inga problem med, men jag gillar att se alla sidor av storyn, och just Fox anser jag har de bästa nyhetsankarna. Gillar även deras opinion shows.

Och om vi nu ska tala bias i nyheter, spana in msnbc - där har de t.o.m erkänt att de stödjer demokraterna och deras slogan är överraskande nog; lean forward.
Citera
2011-10-22, 18:14
Medlem
Fittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thibideaux
Egentligen får jag de mesta av mina nyheter från internet, men annars blir det Fox news, russia today eller CNN. Om det är något riktigt svenskt som hänt blir det nog TV4 nyheterna, finns inte en chans att jag skulle stödja våldsmonopolet svt.

Och nej, jag är inte överviktig och min intelligens är det inga problem med, men jag gillar att se alla sidor av storyn, och just Fox anser jag har de bästa nyhetsankarna. Gillar även deras opinion shows.

Och om vi nu ska tala bias i nyheter, spana in msnbc - där har de t.o.m erkänt att de stödjer demokraterna och deras slogan är överraskande nog; lean forward.

Hade jag värderat nyhetsankare samt hycklande kring sin politiska-neutralitet högre än sanningsenliga nyheter så visst.
Tycker personligen att nyhetsankare är den sista faktor som avgör vilka nyheter jag vill se på samt att politisk inriktning är helt ok så länge det framgår klart så att man kan ta deras nyheter med en nypa salt.
Det sjukaste är ju att CNN är mer objektiva än Fox i sin nyhetsrapportering, det säger ju en del om trovärdigheten hos Fox. Om Fox nu påstår sig vara neutrala.

Sluta betala tv-licensen om du inte gillar Svt, det är en då värt att se på Svt då man slipper all äcklig reklam som man tvingas stå ut med på tv4.

Du och jag har olika smak. Att vilja se nyheter ur flera synvinklar är ju helt klart något man borde göra om man haft tid/ork och har man bara i åtanke att många kanaler har en väldigt snedvriden nyhetsrapportering så gör det ju ingen skada att se på skiten.
Citera
2011-10-23, 00:02
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
CNN kanske ljuger en hel del inte fan vet jag då jag inte ser på den kanalen heller men Fox har ju sorgligt partiska nyheter och ljuger om allt.
Anledningen till att Foxkulten har så många anhängare är att de försöker hitta lätta och banala lösningar på allt, och de kommer alltid fram till samma slutsats vid varje problem: det är demokraterna och deras höga skatter som är orsaken.
Finns garanterat statistik på att den genomsnittliga Fox-news tittaren har ett lägre iq och väger 20kg mer än snittet av övriga befolkningen det skulle ju förklara varför du så blint hatar statistik.

Anledningen till att jag inte placerar dig i trollfacket direkt är för att jag vet av egen erfarenhet hur jävla korkade tittare din älsklings kanal har.

Ja, att beskylla sina motståndare för att vara feta istället för att sakligt bemöta dem låter som en riktigt demokrat!
HAIL STATEN, STATEN ÄR LÖSNINGEN PÅ ALLT!!!!!!!!!

Jaså, ljuger om allt? Hur mycket kollar på du på Fox? Eller du bara citerar Michael Moore rakt av?
Citera
2011-10-23, 11:24
Medlem
popeondopes avatar
Russia today är utan tvekan den bästa kanalen. Den är fri från PK.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in