2011-10-19, 17:29
Medlem
Verticals avatar
Hejhej

Nu har jag haft ett konstigt utslag i vid armhålan i säkert 3-4 veckor. Så tänkte att det är väl inte omöjligt att det kan vara något. Man ser lite dåligt på bilden, men det är ring svullnad runt sjävla utslaget sen är mitten jämn med huden. Ungefär lika stor som en 50-öring cirkus.

Bild
http://imageshack.us/photo/my-images/838/dennan.jpg/

Den skapar inga som helst problem för mig förövrigt, dvs den varken svider eller kliar.

Tack i förhand för all hjälp!
Citera
2011-10-19, 17:32
Medlem
crying.freemans avatar
Kan ju alltid vara något, ingen idé att chansa. Skulle gå till VC och låta någon kolla på det, tar ju inte lång tid?

För övrigt ser armhålehåret ut som ett anus...
Citera
2011-10-19, 17:34
Medlem
Verticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crying.freeman
Kan ju alltid vara något, ingen idé att chansa. Skulle gå till VC och låta någon kolla på det, tar ju inte lång tid?

För övrigt ser armhålehåret ut som ett anus...

mjo, men tänkte att det kanske var lite väl om alla går tid bara för att det är lätt. Säger väl mer om ditt anus än min armhåla förövrigt;p

Edit: hahah kollade på bilden igen, ser fan lite ut som en röv
Citera
2011-10-19, 17:34
Medlem
Är du riktigt säker på att du inte har haft den tidigare?
Citera
2011-10-19, 17:36
Medlem
Verticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Är du riktigt säker på att du inte har haft den tidigare?

En längre period eller hela mitt liv? Kan mkt väl vara så att jag haft den längre än 3-4 veckor. Men märkte den cirkus vid den tiden iaf.
Citera
2011-10-19, 17:38
Medlem
crying.freemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vertical
mjo, men tänkte att det kanske var lite väl om alla går tid bara för att det är lätt. Säger väl mer om ditt anus än min armhåla förövrigt;p

Edit: hahah kollade på bilden igen, ser fan lite ut som en röv

Haha .

Jo, men skulle inte säga att det är överdrivet om den är som en 50-öring. Det kan ju vara vad som helst, mest troligt någon allergisk reaktion, nytt tvättmedel eller liknande? Jag hade låtit en doktor slänga ett öga på det, så kan du släppa det sedan.
Citera
2011-10-19, 17:41
Medlem
Ringros kanske det är? eller heter det så? ringros? aja, kolla upp det med en läkare iaf.
Citera
2011-10-19, 17:41
Medlem
Verticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crying.freeman
Haha .

Jo, men skulle inte säga att det är överdrivet om den är som en 50-öring. Det kan ju vara vad som helst, mest troligt någon allergisk reaktion, nytt tvättmedel eller liknande? Jag hade låtit en doktor slänga ett öga på det, så kan du släppa det sedan.

Mjo lutar mot att gå dit, hoppas bara fb kan motivera mig lite mer med alla möjliga diagnoser. Använder sånt som är utan parfymering och kravmärkt samt haft samma sålänge jag kan minnas.
Citera
2011-10-19, 18:32
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zehaddict
Ringros kanske det är? eller heter det så? ringros? aja, kolla upp det med en läkare iaf.

Du tänker nog på ringorm. Men det brukar ju klia och är relativt lätt att bli av med.

Jag skulle i alla fall ha kollat upp det, TS.
Citera
2011-10-19, 19:21
Medlem
Verticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Du tänker nog på ringorm. Men det brukar ju klia och är relativt lätt att bli av med.

Jag skulle i alla fall ha kollat upp det, TS.

Jao får väl göra, men ringorm ser annorlunda ut samt så sprider det sig. Detta står stabilt kvar i ett litet utslag
Citera
2011-10-19, 22:45
Medlem
Puffs avatar
Det skulle kunna vara en "primärmedaljong" vid pityriasis rosea ("medaljongsjuka" eller "fjällros"), en ofarlig hudjukdom som går över av sig själv. Dock svårt att se på fotot.
Citera
2011-10-19, 22:48
Medlem
ringorm.
Finns salva med kombimbinerad svampmedicin/kortison.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in