2013-02-22, 07:32
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du kan synca kontakter och anteckningar i iTunes med. Bara att klicka i det alternativet.
Men om jag väljer att synka kontakter till Outlook - måste jag ha något särskilt konto aktiverat i Outlook på datorn då? För nu har jag inget, och det kommer inte upp några kontakter. Inte heller kommer det upp några kontakter i Windows Kontakter när jag väljer det alternativet och klickar i Utför (eller vad det nu står, så den börjar synka en gång till).

Samma sak för Anteckningar. Man kan bara välja att synka till Outlook, men jag har inget konto aktiverat i mitt Outlook 2007 på datorn och det dyker inte upp några anteckningar där. Och det går väl inte att aktivera ett hotmail-konto som sitt konto på Outlook 2007?

Jag förstår ingenting. Apple-produkter är fullständigt obegripliga för mig.
Citera
2013-02-22, 07:37
Medlem
tzjs avatar
Har ingen erfarenhet av att synka kontakter med outlook, men kolla om detta kan vara något för dig: http://www.pcworld.com/article/24240...d_outlook.html
Citera
2013-02-24, 21:20
Medlem
Fråga
Jag använder kontinuerligt iCloud och särskilt iWork där jag skapar presentationer och skriver dokument (Keynote och Pages). Jag undrar om det finns någon möjlighet att skapa "Mappar" i iCloud så att när man klickar på "iWork" och sedan "Pages" eller "Keynote" så kommer olika mappar ut och att man i sin tur kan klicka på de mapparna för att öppna upp olika filer...

Det blir ju ett problem om man har väldigt många filer och då vill man ju kategorisera dessa i mappar...

Förstår ni min fråga? Finns det en lösning på detta eller är det lika bra att jag använder mig av "Dropbox" istället för "iCloud"?
Citera
2013-02-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Fråga
Jag använder kontinuerligt iCloud och särskilt iWork där jag skapar presentationer och skriver dokument (Keynote och Pages). Jag undrar om det finns någon möjlighet att skapa "Mappar" i iCloud så att när man klickar på "iWork" och sedan "Pages" eller "Keynote" så kommer olika mappar ut och att man i sin tur kan klicka på de mapparna för att öppna upp olika filer...

Det blir ju ett problem om man har väldigt många filer och då vill man ju kategorisera dessa i mappar...

Förstår ni min fråga? Finns det en lösning på detta eller är det lika bra att jag använder mig av "Dropbox" istället för "iCloud"?

iCloud är skräp, kör på Dropbox.
Citera
2013-02-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EboLa^
iCloud är skräp, kör på Dropbox.

Jag är faktiskt Dropbox i jobbet, då jag tycker att den är riktigt effektiv och bra för att få upp filer etc som man har arbetat med hem.

Dock så har jag hört att Apple alltid är bäst och att iCloud är det bästa alternativet om man kör Mac etc. Dock håller jag med dig om att Dropbox är bättre... Men varför hör man då att iCloud ärendet bästa?

Jag har även laddat ned en annan Dropbox liknande sponsor heter "Cloud" för Mac... Tycker att den egentligen är helt ok.. Dock uppkommer problematiken med att man inte kan skapa mappar hur man vill och etta stör mig faktiskt en hel del...
Citera
2013-02-25, 17:13
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Jag är faktiskt Dropbox i jobbet, då jag tycker att den är riktigt effektiv och bra för att få upp filer etc som man har arbetat med hem.

Dock så har jag hört att Apple alltid är bäst och att iCloud är det bästa alternativet om man kör Mac etc. Dock håller jag med dig om att Dropbox är bättre... Men varför hör man då att iCloud ärendet bästa?

Jag har även laddat ned en annan Dropbox liknande sponsor heter "Cloud" för Mac... Tycker att den egentligen är helt ok.. Dock uppkommer problematiken med att man inte kan skapa mappar hur man vill och etta stör mig faktiskt en hel del...
"Jag är Dropbox"?

Jag har aldrig hört att iCloud skulle vara överlägset Dropbox och jag föredrar själv Dropbox före iCloud eftersom Dropbox på alla sätt och vis är så mycket mer flexibelt. iCloud triumferar för kontakter och anteckningar från telefonen men faller på egentligen allt annat. Det råkar inte vara från Apple som du hört att iCloud är bäst? För i sådana fall så är det klart att de vill uppmuntra användningen av deras tjänst.

Jag påstår inte att iCloud är dåligt, men som sagt i avsaknad av flexibilitet. Vill du inte använda Dropbox så finns ju till exempel "CloudApp", men hurvida den tjänsten stöder mappar vet jag inte (har aldrig behövt mappar där, det är min lilla sopkorg i molnet för saker jag inte vill ha nedskräpandes i min dropbox).
Citera
2013-02-26, 08:48
Medlem
Jo, det har du rätt i! Jag upplever också att iCloud är riktigt bra när det kommer till att synkronisera kontakter, bilder, kalender (möten och andra aktiviteter) men när det kommer till att spara filer och underkategorisera i olika mappar (Excel, Word, Powerpoint) så anser jag att Dropbox känns så mycket bättre, enligt mig.

Det var faktiskt på MacForum jag läste samt att de även sa på Macoteket att iCloud är det absolut bästa alternativet så det är ju egentligen inte så konstigt om man tänker efter. Hursomhelst så föredrar jag egentligen Dropbox, trots att jag gillar Apple...

Vad menar du med att iCloud inte är flexibelt? Tänker du, precis som jag att det är svårt att ordna med mappar et cetera?!
Senast redigerad av StrenghtCoach 2013-02-26 kl. 08:55. Anledning: Systemfel
Citera
2013-02-26, 13:26
Medlem
DoktorMillers avatar
Hej!

Jag har helt plötsligt fått problem med att icloud nu inte visar mina öppna flikar som jag har på andra enheter. Ingenting visas varken på macen, iphonen eller ipaden. Är det någon som vet vad detta kan bero på?
Citera
2013-03-25, 21:15
Medlem
Casings avatar
Hallojs!

När man kollar på "hitta min iphone", hur stor är chansen för att det blir fel?

Säg att jag befinner mig på en adress och "hitta min iphone" säger att jag befinner mig på en helt annat adress, några kilometer därifrån.
Detta har kanske hänt två gånger om fanskapet inte ljuger för mig
Citera
2013-03-25, 21:23
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casing
Hallojs!

När man kollar på "hitta min iphone", hur stor är chansen för att det blir fel?

Säg att jag befinner mig på en adress och "hitta min iphone" säger att jag befinner mig på en helt annat adress, några kilometer därifrån.
Detta har kanske hänt två gånger om fanskapet inte ljuger för mig

Den går väl på trafiken till mobilmasterna mig veterligen. Ju färre master, desto sämre precision.
Citera
2013-03-26, 07:29
Medlem
Casings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Den går väl på trafiken till mobilmasterna mig veterligen. Ju färre master, desto sämre precision.

Okej, men detta har skett i malmø. Dær borde det væl finnas nog med master før att få en ganska precis bild?
Har mobiloperatør och ursprungsland till operatøren något att sæga?
Citera
2013-04-16, 16:26
Medlem
Hej

Blev bestulen på min telefon och har nu köpt en ny.

Vid synkronisering via iCloud så hämtar den alla kontakter, men inte kalenderposterna som fanns i telefonen...

Kollar jag på iClouds webbkontrollpanel så finns posterna inte där heller.

Var kan de finnas? Måste ha dem!

Hare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in