2011-10-22, 00:55
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigr
Polacker må vara OT men var det inte så att en misstänkt hyrt av paret?

Det är väl polacker och inte den förmodade GM som hyrt bostad av BO?
Citera
2011-10-22, 01:00
Medlem
[quote=Fylleanna]Det är väl polacker och inte den förmodade GM som hyrt bostad av BO?[/QUOT

Nja, jag tror det är olika polacker. En familj som hyr nu, och en misstänkt för skyddande av brottsling som hyrt tidigare. Sen kan ju polisen för all del gått på den enklaste lösningen men mycket verkar tala för att den senare är inblandad. Rätta mig om jag har fel någon.
Citera
2011-10-22, 01:00
Medlem
mercys avatar
@ Murdak

Tack! Det var ett konkret svar - en konkret teori.
Senast redigerad av mercy 2011-10-22 kl. 01:08.
Citera
2011-10-22, 01:01
Medlem
BarbaraStreisands avatar
Jaha så det verkade som att det jag var rädd för i inlägget https://www.flashback.org/sp33560811 stämde. Alternativ två minus flyktingarna. Så om jag vore polisen skulle jag kolla andra som blivit utsatta för brott i närområdet och se om det var samma bil som använts osv... Det är ju ganska självklart antar jag.

För min arbetshypotes baserat på vad som kommit fram i tråden är väl att det handlar om några som åkt runt till folk på nätterna - om det är samma - och haft killens hus som bas.

(No racist)
Senast redigerad av BarbaraStreisand 2011-10-22 kl. 01:04.
Citera
2011-10-22, 01:03
Avslutad
Citat:
Spårar en viss nedlåtande, nationalistisk och, förlåt, nästan rasistisk, attityd. Att diskutera GM utifrån etnisk tillhörighet som i predestinerade att begå brott känns milt uttryckt unket. Att diskutera det utifrån socioekonomiska och integrationsmässiga aspekter är intressantare. Ingen föds brottsling menar jag. Vad får då vissa att begå brott?
Det är normer, värderingar, miljö, uppväxt och arvsanlag som spelar in. Har inte särsklit mycket med fattigdom att göra vill jag hävda.
Citera
2011-10-22, 01:07
Medlem
Jag tror inte detta handlade om det som försvann ifrån huset, utan det var bara en bonus
Personerna som gjorde detta måste vart ute efter information, information vart personerna är med "skyddad identitet" som är relaterade till paret som var vittnen.

Dom hade redan lyckas med att binda dom och tejpa dom, så värdesakerna var ju openroad. Men dom fick inte det dom verkligen var ute efter och var tvungna att gå efter sin kod att "säg eller dö"

Otroligt tråkigt det som hände paret och jag hoppas att gärningsmännen får en plågsam död.
Rest in peace
Citera
2011-10-22, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaraStreisand
Jaha så det verkade som att det jag var rädd för i inlägget https://www.flashback.org/sp33560811 stämde. Alternativ två minus flyktingarna. Så om jag vore polisen skulle jag kolla andra som blivit utsatta för brott i närområdet och se om det var samma bil som använts osv... Det är ju ganska självklart antar jag.

För min arbetshypotes baserat på vad som kommit fram i tråden är väl att det handlar om några som åkt runt till folk på nätterna - om det är samma - och haft killens hus som bas.

(No racist)
+1 förutom att det inte var massa flyktingar.
Citera
2011-10-22, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Det är normer, värderingar, miljö, uppväxt och arvsanlag som spelar in. Har inte särsklit mycket med fattigdom att göra vill jag hävda.

Alltså ingenting som har med om man är gul, svart, vit, röd eller morotsfärgad att göra. Men, fattigdom räknadr jag in i uppväxt och miljö, precis som att alltid vara i utanförskap, driv efter att bli någon, längtan efter respekt på ett eller annat sätt, ständigt dissad av typ svennar och serber. I övrigt håller jag med.
Senast redigerad av Zigr 2011-10-22 kl. 01:12.
Citera
2011-10-22, 01:12
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Spårar en viss nedlåtande, nationalistisk och, förlåt, nästan rasistisk, attityd. Att diskutera GM utifrån etnisk tillhörighet som i predestinerade att begå brott känns milt uttryckt unket. Att diskutera det utifrån socioekonomiska och integrationsmässiga aspekter är intressantare. Ingen föds brottsling menar jag. Vad får då vissa att begå brott?

Vad du anser unket saknar all relevans för aktuellt kriminalfall. Att zigenare är mångfalt överrepresenterade avseende våldsamma rån mot svenska lantbrukare är däremot grundligt påvisat vid det här laget.
Citera
2011-10-22, 01:12
Medlem
Dom får skylla sig själva. Man ska inte ha värdesaker hemma...
Citera
2011-10-22, 01:13
Medlem
Fylleannas avatar
[quote=Zigr]
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
Det är väl polacker och inte den förmodade GM som hyrt bostad av BO?[/QUOT

Nja, jag tror det är olika polacker. En familj som hyr nu, och en misstänkt för skyddande av brottsling som hyrt tidigare. Sen kan ju polisen för all del gått på den enklaste lösningen men mycket verkar tala för att den senare är inblandad. Rätta mig om jag har fel någon.

Tack för klargörandet. Har nog missat att det varit fler polacker som hyrt av BO.
Citera
2011-10-22, 01:13
Medlem
kiwigurkas avatar
Citat:

Jag tror det är samma polack som är gripen som just nu hyr en stuga hos Antbys med tanke på att Tomasz Ksiadzyna fortfarande är skriven på den adressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in