2011-10-19, 15:50
Medlem
bahrains avatar
Hejsan, jag försöker kopiera ett program som har "alla rättigheter" på ett program, men när jag startar usb 2 som är den kopierade så funkar det inte. Kommer inte in på programen... Någon som vet hur jag ska göra?

Edit; jag vill helt enkelt ha ett program på 2 usb, gratis
Senast redigerad av bahrain 2011-10-19 kl. 16:09.
Citera
2011-10-19, 16:30
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Du får nog förtydliga det hela lite. Har du ett USB-minne med ett förinstallerat program som du önskar att skapa en kopia av? Eller försöker du installera ett program på två usb-minnen?
Citera
2011-10-19, 16:48
Medlem
bahrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Du får nog förtydliga det hela lite. Har du ett USB-minne med ett förinstallerat program som du önskar att skapa en kopia av? Eller försöker du installera ett program på två usb-minnen?
Jag har ett usb med ett förinstallerat program, när jag försöker lägga över det på tex. datorn eller ett annat usb så får programet inte kontakt med servern och då går det inte att göra något med programet. Programet är ett CNC och NC program
Citera
2011-10-21, 15:38
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bahrain
Jag har ett usb med ett förinstallerat program, när jag försöker lägga över det på tex. datorn eller ett annat usb så får programet inte kontakt med servern och då går det inte att göra något med programet. Programet är ett CNC och NC program
Kan det vara så att datorerna du kopierar till saknar registerfilerna till programmet?
Citera
2011-10-21, 16:45
Medlem
christerys avatar
Kolla installationsinstruktionen. Det kan vara så (siemens tex) för över licensnycklar från (diskett) till hårddisk. Du kan kopiera disketten - men det kommer inte att funka, skivan är (troligen) trasig nånstans så stoppar du in nåt annat än deras diskett så funkar det inte. antingen har du licensen i datorn eller i floppyn.

Nu finns inga floppys att fåt tag på snart så dom har väl hittat på nån annan lösning.

Googla lite på vad CNC programmet heter och kanske med lite extra information om att du vill göra en säkerhetskopia på det. Men har den en nyckel som du måste flytta och hårddisken går sönder så får man ta kontakt med leverantören som ifall du faxar (inte mailar) in en kopia på licensnumret gör en ny åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in