2011-10-19, 12:00
Medlem
Body_mikes avatar
Tänkte titta på Flashback men fann ingen tråd om detta så startar väl en nu då..
Nån som vet vem det kan handla om eller så?
Kopierat från Sala Allehanda:

SALA.
En man i 20-årsåldern kom aldrig hem till Sala igen efter en tur till Fagersta i fredags kväll. Salapolisen tror inte att det är ett frivilligt försvinnande.

–Vi är ganska säkra på att så inte är fallet, säger polisinspektör Mikael Lundqvist.
Det var vid 18-tiden i fredagskväll som mannen skulle ha återvänt hem till Sala efter att ha lämnat av en kompis i Fagersta. Men mannen dök aldrig upp hos sin väntande flickvän.
Salabon, som är i 20 år gammal, försvann spårlöst i stället. Bilen som han lånat vid färden till Fagersta hittades senare under kvällen på en väg mellan länsväg 256 och Västerfärnebo vid Bjurfors i Norbergs kommun.
Nu har spaningarna intensifierats.
–Mannen kan ha gått bort sig eller så har det hänt något annat, säger Mikael Lunqvist.
Om någon sett en smalt byggd mörkhårig man som är mellan 175 och 189 centimeter lång, klädd i vit t-shirt med grått tryck samt svarta sportmjukisbyxor och svarta joggingskor, är det viktigt att polisen får veta det. Numret till polisens tipstelefon är 0224-54107.
2011-10-19, 12:03
Medlem
Två stycken försvunna i Sala, eller?
2011-10-19, 12:09
Medlem
Body_mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Två stycken försvunna i Sala, eller?

japp, 3 var försvunna igår, en hittades död idag men inget brott kan styrkas och finns heller ingen angiven ålder på offret i fråga.

Från Sala allehanda idag:
"Sedan i tisdags har en man som försvann i måndags kväll sökts av polisen i Sala.
Mannen har nu hittats död.
Polisen misstänker inget brott bakom dödsfallet."

Sofia Carlsson är tjejen som är försvunnen. Finns annan tråd om det på fb såg jag.

Vafan är det som händer? Känns riktigt olustigt..
2011-10-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Body_mike
japp, 3 var försvunna igår, en hittades död idag men inget brott kan styrkas och finns heller ingen angiven ålder på offret i fråga.

Från Sala allehanda idag:
"Sedan i tisdags har en man som försvann i måndags kväll sökts av polisen i Sala.
Mannen har nu hittats död.
Polisen misstänker inget brott bakom dödsfallet."

Sofia Carlsson är tjejen som är försvunnen. Finns annan tråd om det på fb såg jag.

Vafan är det som händer? Känns riktigt olustigt..
Håller med, vad fan är det som händer i Sala? Jag tror inte att detta är ett sammanträffande...
2011-10-19, 12:21
Medlem
Citat:
Håller med, vad fan är det som händer i Sala? Jag tror inte att detta är ett sammanträffande...
Klart det inte är. Kan det vara så att det gamla moppegänget försöker sätta fäste igen?
2011-10-19, 12:28
Medlem
Body_mikes avatar
Citat:

nää.. tror inte heller på nåt sammanträffande.. men riktigt skumt att det kan bli så.. i en sån liten stad som lilla Sala..
2011-10-19, 12:39
Medlem
Mandelbrots avatar
Finns det någon källa på det här nyliga försvinnandet? Jag tycker det starkt liknar ett känt fall ifrån 2009.
2011-10-19, 12:43
Medlem
Någon här som bor i Sala och kan berätta hur det ser ut där? Mycket kriminalitet osv.?
2011-10-19, 12:48
Medlem
S4bb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Finns det någon källa på det här nyliga försvinnandet? Jag tycker det starkt liknar ett känt fall ifrån 2009.
Kan du utveckla?
2011-10-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S4bb3
Kan du utveckla?
Det var en kille från Sala som åkte till någon närliggande stad för att hämta/lämna någon/något hos en vän, men han kom aldrig hem. Hittades död i/vid någon sjö utanför sala.

Jag har en bekant ifrån Sala, för att besvara om kriminaliteten så vet jag faktiskt inte. Men det ligger inte långt ifrån Västerås, vilket anses vara en ganska kriminell stad. Ska även vara ganska mycket tjackisar i Sala med omnejd.
2011-10-19, 12:57
Medlem
S4bb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Det var en kille från Sala som åkte till någon närliggande stad för att hämta/lämna någon/något hos en vän, men han kom aldrig hem. Hittades död i/vid någon sjö.
Ja just det, minns nu.
2011-10-19, 13:19
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4bb3
Kan du utveckla?

Javisst! Artikeln i startinlägget verkar vara kopierad ifrån Max Salonens försvinnande 2009. Jag hittade den artikeln nu.
Citat:
SALA.
En man i 20-årsåldern kom aldrig hem till Sala igen efter en tur till Fagersta i fredags kväll. Salapolisen tror inte att det är ett frivilligt försvinnande.

–Vi är ganska säkra på att så inte är fallet, säger polisinspektör Mikael Lundqvist.

Det var vid 18-tiden i fredagskväll som mannen skulle ha återvänt hem till Sala efter att ha lämnat av en kompis i Fagersta. Men mannen dök aldrig upp hos sin väntande flickvän.

Salabon, som är i 20 år gammal, försvann spårlöst i stället. Bilen som han lånat vid färden till Fagersta hittades senare under kvällen på en väg mellan länsväg 256 och Västerfärnebo vid Bjurfors i Norbergs kommun.

Nu har spaningarna intensifierats.
http://salaallehanda.com/nyheter/sala/1.605374-20-aring-fran-sala-sparlost-forsvunnen
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in