2011-10-18, 18:44
Medlem
DoDaDas avatar
Sitter just nu på
Intel core 2 quad 6600 @ 2,4GHz
XFX HD5850 1gb
4GB RAM
600W Silver power 80+ nätagg

Det jag funderar på är att för en billig slant uppgradera datorn inför BF3 genom att skaffa ett till grafikkort. Alltså ett 5850. Jag vet att det inte är det nyaste, men tror att med Crossfire så kommer man klara sig rätt bra! Problemet är bara processorn. Har försökt söka runt på internätet men det finns så delade meningar. Men hittar inget på just min processor, men likvärdiga sägs flaskhalsa. Medans för vissa är det inget problem.

Så vad tror ni? Kommer processorn att vara hindret ifall jag införskaffar mig 5850 i cf?
Är grafikkåt så vill ju gärna köra på så höga inst. som möjligt!
Citera
2011-10-18, 19:07
Medlem
Tajt med pengar? annars är ju inte i5 2500k särskilt dyr...

Bf3? Flöt på bra med mitt 5850 som jag iofs ska byta ut snart. Ett till 5850. 4gb mer minne och en i5 2500k.

Om du nu är grafikkåt kanske det är värt att uppgradera hela skiten dock.
Senast redigerad av noimaginationatall 2011-10-18 kl. 19:11.
Citera
2011-10-18, 19:36
Medlem
Guesswhoiams avatar
Troligtvis så kommer den inte flaska. Men kan inget lova.
Citera
2011-10-18, 23:14
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noimaginationatall

Bf3? Flöt på bra med mitt 5850 som jag iofs ska byta ut snart. Ett till 5850. 4gb mer minne och en i5 2500k.

Nja, har väl egentligen råd men nytt alltihopa. Men kan man komma undan billigare så är ju det att föredra Men sen har jag precis flyttat hemifrån, och att köpa möbler och skit är ju inte så billigt det heller. Inte när man lever på en illa betald soldatlön..

Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Troligtvis så kommer den inte flaska. Men kan inget lova.

Ok, låter positivt ändå!
Citera
2011-10-19, 10:42
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noimaginationatall

Nä det kostar ju bara ungefär 3000 spänn att byta till en 2500k med passande moderkort, vilket inte är särskilt lite om man har en begränsad budget... eller hur?

Klart att processorn din (TS) inte är nåt direkt flaggskepp. Jag är inte superhaj på skillnaderna i Intels äldre processorer. Men om du kollar sweclockers test i BFBC2 så ser du att skillnaden i spel är extremt minimal mellan intels nya värstingar och deras gamla quad q9550

http://www.sweclockers.com/recension/14579-amd-fx-8150-och-fx-8120-bulldozer/14#pagehead

Har du råd ska du givetvis uppgradera hela burken, men är budgeten begränsad så ska du lägga pengarna på grafikbiten... Ett begagnat 5850 bör du kunna hitta till ett relativt hyfsat pris och det bör ge dig en fin prestandaskjuts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in