2011-10-18, 15:53
Medlem
Min kompis la märke till att jag va lite blå om nedre läppen.. går på amfetamin nu... Vad kan det innebära? syrebrist känner ja att jag inte har, dock kände ja lite yrsel när ja satte mig upp från soffan efter att ha suttit ett tag..

Har druckit vatten nästan konstant under dessa timmar.
Citera
2011-10-18, 16:25
Medlem
Kanske nära OD vad vet jag Lugna ner dig lite och se om det släpper
Citera
2011-10-18, 17:42
Medlem
walkmanxs avatar
blå om läpparna enligt min erfarenhet är att man är nära en OD och har näringsbrist. Du borde absolut inte ta något mer.

Det är inget särskilt farligt, ännu.. Men om du tar mer så finns risken att du svimmar.

jag blev blå om läpparna när jag OD'ade något brutalt och fick enorm yrsel. Svimningen va inte långt ifrån.
Citera
2011-10-18, 19:20
Medlem
får jag fråga vad OD innebär? xD
Citera
2011-10-18, 19:21
Medlem
walkmanxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahmajnaa
får jag fråga vad OD innebär? xD

Överdos.
Citera
2011-10-18, 19:23
Medlem
KenKeasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walkmanx
Överdos.

Vi borde börja säga ÖD istället ju

På rubrik: Det intressanta i läget är ju hur mycket du har tagit, hur länge du har vairt vaken, och om du går på nån annan medicin, har du aldrig haft några hjärtproblem, osv ..
Senast redigerad av KenKeasy 2011-10-18 kl. 20:06.
Citera
2011-10-18, 19:25
Medlem
hmm va läskigt.... men har aldrig blivit blå om läpparna, isf typ mer illamående.. kan väl bero på kvalitet också kanske?
Citera
2011-10-18, 19:36
Medlem
walkmanxs avatar
Citat:
hmm va läskigt.... men har aldrig blivit blå om läpparna, isf typ mer illamående.. kan väl bero på kvalitet också kanske?

Av egen erfarenhet kan jag säga såhär, ska nu berätta för dig om gången jag upplevde samma fenomen och hur det gick till:

Jag hade varit vaken i ca 2dagar, jag hade börjat dagen med 0.5g x2 utspritt på dagen.
På kvällen skulle vi ut och göra hyss , så jag tryckte i mig ytterliggare 0.5g.
Jag va redan sjukt påtänd, men jag tänkte att vad kan 0.5g göra mer
Hur som helst, under denna perioden på 2dagar hade jag intagit över 5gubbar själv av bra sort.

Väldigt kort efter jag intog den sista 0.5an så började jag känna mig illamående, yr och blev blå om läpparna. och alla muskler runt omkring halsen va extremt hårda (gick inte ens o trycka på dem).
Tappade även känseln i nästan hela kroppen.

Jag kröp ut ifrån dörren mitt i vintern , utan jacka, för att kunna få någon form av kontroll på läget. Kylan hjälpte, efter 30min.

Slutsatsen blev att jag tagit för mycket, fått muskelkramp och hade näringsbrist.
Citera
2011-10-18, 19:45
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Min kompis la märke till att jag va lite blå om nedre läppen.. går på amfetamin nu... Vad kan det innebära? syrebrist känner ja att jag inte har, dock kände ja lite yrsel när ja satte mig upp från soffan efter att ha suttit ett tag..

Har druckit vatten nästan konstant under dessa timmar.

Om det inte är tjacket som gör dig yr så måste jag bara meddela dig om att när man ställer sig upp efter att ha suttit ned ett tag, och då blir yr, så beror det på att hjärnan har fått för lite syre.

Så om du blev yr när du ställde dig upp, plus dina blåa läppar, så vill jag påstå att det är syrebrist det handlar om. Ta absolut inget mer tjack nu.
Citera
2011-10-18, 19:48
Medlem
Citat:
Av egen erfarenhet kan jag säga såhär, ska nu berätta för dig om gången jag upplevde samma fenomen och hur det gick till:

Jag hade varit vaken i ca 2dagar, jag hade börjat dagen med 0.5g x2 utspritt på dagen.
På kvällen skulle vi ut och göra hyss , så jag tryckte i mig ytterliggare 0.5g.
Jag va redan sjukt påtänd, men jag tänkte att vad kan 0.5g göra mer
Hur som helst, under denna perioden på 2dagar hade jag intagit över 5gubbar själv av bra sort.

Väldigt kort efter jag intog den sista 0.5an så började jag känna mig illamående, yr och blev blå om läpparna. och alla muskler runt omkring halsen va extremt hårda (gick inte ens o trycka på dem).
Tappade även känseln i nästan hela kroppen.

Jag kröp ut ifrån dörren mitt i vintern , utan jacka, för att kunna få någon form av kontroll på läget. Kylan hjälpte, efter 30min.

Slutsatsen blev att jag tagit för mycket, fått muskelkramp och hade näringsbrist.

Hmm de lät inte så kul.. jag brukar typ bara bli stel i kroppen spec nacken o ryckig, pundarryck, detta speciellt bland mkt folk o när ja måste spela någorlunda normal.. antar att bara nojiga tanken gör allt de där.. Annars när ja e me vänner o känner mig trygg blir de typ aldrig så..
Citera
2011-10-18, 20:04
Medlem
walkmanxs avatar
Citat:
Hmm de lät inte så kul.. jag brukar typ bara bli stel i kroppen spec nacken o ryckig, pundarryck, detta speciellt bland mkt folk o när ja måste spela någorlunda normal.. antar att bara nojiga tanken gör allt de där.. Annars när ja e me vänner o känner mig trygg blir de typ aldrig så..

Det är just precis den anledningen till att jag aldrig tar tjack längre utan att ha benzo till hands.
Man kan lätt bli överstel vilket KAN bidra till såna här problem.
Men som sagt, ta inget mer tjack.
Citera
2011-10-18, 20:20
Medlem
Citat:
Det är just precis den anledningen till att jag aldrig tar tjack längre utan att ha benzo till hands.
Man kan lätt bli överstel vilket KAN bidra till såna här problem.
Men som sagt, ta inget mer tjack.

mm... har dock aldrig tagit benzo för att landa eller ångestdämpande i tjack rus.. Endast oxascand efter concerta, vilket verkligen hjälpte! Känns som ja blir ryckig i kroppen av minsta lilla drog oavsett drog.. Tror d mer psykiskt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in