2011-10-18, 15:01
Medlem
clintanns avatar
Jag vart och köpte en Elvine Floyd vinterjacka på Carlings i Söndags för 2500kr.
När jag kom hem och tittade närmare på den så såg jag massa sytrådar hänga löst lite här och där, blev fundersam och bestämde mig för att gå tillbaka med den.
De på Carlings sa att de bara missat att dra/klippa av trådarna, och att de vart av annan färg så de inte har tömt maskinen när de bytat plagg.
Detta kan jag köpa, men för mig känns det ganska dåligt när man köper en dyr jacka och där hänger sytrådar på 20tal ställen. (Inte så långa, men de sticker ut så man ser dem i sömarna)
Jag har fortfarande rätt att få pengarna tillbaka på min jackan.

Så min fråga är, ni som haft Elvine är ni nöjda med kvaliteten på jackorna?
Citera
2011-10-18, 16:44
Medlem
d0pefishs avatar
Det är ganska vanligt med sådana små fel när det gäller varumärken som sysslar med massproduktion, iallafall av det jag sett. Hade en Elvinejacka för några år sedan, och sedan dess så köper jag bara kläder utav märken som jag vet har bra kvalité!
Citera
2011-10-18, 16:48
Medlem
clintanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0pefish
Det är ganska vanligt med sådana små fel när det gäller varumärken som sysslar med massproduktion, iallafall av det jag sett. Hade en Elvinejacka för några år sedan, och sedan dess så köper jag bara kläder utav märken som jag vet har bra kvalité!

Jag förstod inte om du menade att det var bra eller dåliga Kvalitet på Elvine.
Citera
2011-10-19, 21:49
Medlem
clintanns avatar
Efter bestämt mig för att behålla jackan så provade jag den idag.
8grader ute, cyklade, jacka och bara t-shirt, jag blev varm, så frysa lär man inte göra.
Dock när jag skulle ta och hänga upp jackan så märker jag en ny tråd som hänger på insidan av jackvristen, drar lite försiktigt i den, jomen visst, märker att den drar ihop jackan.
Ta och vänder ut och in på armarna, då ser jag hur fodret på andra sidan sticker ut, och missat att sy ihop det helt.
Så imorrn blir det tillbaka med jackan, ska ha pengarna tillbaka, får leta efter ett ny jacka/märke.

iaf, min erfarenhet av Elvine iaf.
Citera
2013-01-20, 15:25
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clintann
Efter bestämt mig för att behålla jackan så provade jag den idag.
8grader ute, cyklade, jacka och bara t-shirt, jag blev varm, så frysa lär man inte göra.
Dock när jag skulle ta och hänga upp jackan så märker jag en ny tråd som hänger på insidan av jackvristen, drar lite försiktigt i den, jomen visst, märker att den drar ihop jackan.
Ta och vänder ut och in på armarna, då ser jag hur fodret på andra sidan sticker ut, och missat att sy ihop det helt.
Så imorrn blir det tillbaka med jackan, ska ha pengarna tillbaka, får leta efter ett ny jacka/märke.

iaf, min erfarenhet av Elvine iaf.

IDIOT! Bara för att du köper en jacka som har lite trådar så är de märkets fel? Köp Elvine jackan på Åhlens City eller någon annan affär som har stil!

Carlings är ett skämt och de borde inte ens sälja elvine jackor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in