Citat:
Ursprungligen postat av Abdulmert
Jag har en fråga till alla er rasister som förespråkar rasistiska åsikter.
Vad ska Sverige göra nu när alla 40-talister går i pension? Ska vi bara konka landet och självdö?
Det är en simpel fråga som kräver ett simpelt svar. Vad ska vi göra?
(Notera att denna fråga inte är riktad till mig.)
Jag förstår inte riktigt din fråga. Menar du att om vi inte hade haft invandring så kommer vi inte ha folk nog att ta hand om dem som går i pension, eller menar du att vi inte kommer kunna ta hand om dem om vi inte tar in fler invandrare idag?
Det finns självklart människor nog att göra detta arbetet även om vi inte haft invandring. Vi har väll runt 10% arbetslöshet just nu? Så länge arbetslösheten inte ligger runt 1% eller lägre, så finns det inget belägg att säga att vi inte hade klarat oss utan dessa människorna ... Dessutom hade en global marknad fixat det enkelt.
Är det för lite arbetskraft ökar efterfrågan på arbetskraft. Ökar efterfrågan, medan människor som blir anställda inom branchen (äldrevård), så kommer lönerna för yrket öka vilket gör att efterfrågan att arbeta inom yrket ökar.
Mer pengar, mer människor som vill ha det och vips så har vi massvis med människor från hela världen som blir villiga att arbeta i Sverige och om vi behöver dem så kommer vi att vara villiga att ta in dem.
"Vad ska Sverige göra när alla 40-talister går i pension?"
Troligtvis behöver vi inte göra någonting annars räcker det med att höja skatten för att täcka de eventuellt förhöjda avgifterna inom äldrevård. Problem solved.