• 1
  • 2
2011-10-21, 21:08
Medlem
Hyr en lägenhet i andra hand svart, vilket betyder att du ger din "hyresvärd" kontanta pengar låt samma person ta på sig el och bredband så slipper du hela den biten.

Sen som många säger ligg lågt, dvs köp ingen fet Ferrari och ha utanför huset, visst kan du ut och festa ändå så länge du gör det i lagom mängder, inte bränna 20k på en kväll så alla börjar undra.

Tror inte det är några problem att leva svart om man nu vill det.... Bara betala allt kontant, kläder/mat/mobil gränsfall för dyrare grejor då börjar tom butiker bli misstänksamma om du tex ska köpa en ny hemmabioutrustning för 35 000 och vill betala kontant.
Citera
2011-10-22, 02:05
Medlem
tvätta pengarna, - köp en dyr bil eller liknande och sälj den sedan så får du pengarna införd på kontot

antar att man kan tvätta pengarna på detta sättet?
Citera
2011-10-22, 09:07
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigo
tvätta pengarna, - köp en dyr bil eller liknande och sälj den sedan så får du pengarna införd på kontot

antar att man kan tvätta pengarna på detta sättet?

Öh, nej. Vilka pengar skulle han köpa den dyra bilen för menar du?
Citera
2011-10-22, 09:15
Medlem
TS det går absolut leva på svarta Cash livet ut. Skaffa en flickvän/pojkvän så kan du ja egen bil, hus m.m. Du låter bara bruden stå som ägare till bostaden o bilen
Citera
2011-10-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Öh, nej. Vilka pengar skulle han köpa den dyra bilen för menar du?

för dom svarta pengarna.
Citera
2011-10-24, 07:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
för dom svarta pengarna.

Ok, du tror inte att säljaren av bilen vill ha ett kvitto som den använder när denne sätter in pengarna på ett bankkonto?

Vem blir då upplyst till skatteverket för att ha betalat en bil kontant?
Citera
2011-10-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ok, du tror inte att säljaren av bilen vill ha ett kvitto som den använder när denne sätter in pengarna på ett bankkonto?

Vem blir då upplyst till skatteverket för att ha betalat en bil kontant?

kommer skatteverket att gå in och sätta stopp för mitt köp då menar du?
får man inte betala med kontant numera menar du utan att det skulle anses som svarta pengar?
Citera
2011-10-24, 20:50
Medlem
svengörans avatar
Citat:
får man inte betala med kontant numera menar du utan att det skulle anses som svarta pengar?

Som jag förstått det funkar det såhär

Säljaren vill säkert sätta in pengarna på banken och då måste han visa kopia på kvitto eller uppge Reg nr på bilen han sålt och sen ligger ärendet hos banken att rapportera köparen eller inte
beroende på hur stor den kontanta köpesumman är.
Det enda som kan hända är att du får förklara var kontanterna kommer ifrån och
riskerar att få din ekonomi granskad.
Citera
2011-10-25, 07:33
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nejdå, du får köpa med kontanta pengar givetvis. Men får skatteverket nys om det så måste du kunna uppvisa vart du fått dina kontanta pengar ifrån.

Det är ju faktiskt så att i 9 fall av 10 så handlar det om svarta pengar. En normalt funtad person bär inte omkring på 200000kr kontant.

Alla jag själv känner till har en postväxel vid bilköp med större pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in