Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-17, 11:19
Medlem
Capeenas avatar
Hej!

Jag ska söka till många universitet i Europa för att utbilda mig till läkare. Dock så kan jag som maximalt få 54 000:- av CSN för betalning av undervisningsavgifter. Har jag otur och bara kommer in i Tjeckien kommer jag självfallet ta det, ett års undervisning kostar där 110 000:- ungefär. Dvs skulle jag behöva låna 56 000:- per år. 56000*6 = 336 000:- skulle jag totalt behöva låna extra för mina studier. Den stora frågan då jag inte alls är insatt i banker eller lån - finns det någon möjlighet för mig att låna detta? Ingen inkomst eller säkerhet heller, borgensman kan nog ordnas.

Kan man göra så att man lånar 56 000:- varje år eller ska man låna en klumpsumma i början? Kan man ordna så att man inte betalar något år alls av den 6 år långa utbildningen eller kan man ta långtidslån på kanske 40 år och betala väldigt lite varje månad för att sen när man är klar med utbildningen betala av resterande på lånet på 10 år?

Skulle vara väldigt tacksam för hjälp då jag har letat ganska mkt men inte funnit något som kan hjälpa mig att få svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in