Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Mitt USB minne kör
FAT32 
. Vet inte vilket format du har på din externa HDD men om inget annat så pröva att omformatera till filsystemet FAT32. All data på externa HDD:en raderas under omformateringen men det gör inget då du har allt sparat på en annan dator. Bara att du överför filerna igen till externa HDD:en och försöker på nytt.
Vore bra om du kunde länka till vilken extern
LaCie HDD du använder dig av.
Kolla upp
Systemkraven för just din LaCie externa HDD.
Fat 32 har dock inte stöd för filer större än 4 GB, så det beror på hur stora filer det är.
TS, kör din andra datorn Windows så rekommenderar jag NTFS, vilket det förmodligen redan är. Då kan man läsa filer från hårddisken med Mac OS X, men inte skriva till den. Vill man skriva till den från sin Mac får man installera en NTFS-drivrutin, som ex.v. NTFS-3G.
Är den andra datorn också en Mac så använder du HFS+, journalförd (Mac OS Extended, journalförd) som filsystem.
Normalt sett skall filer naturligtvis inte bli korrupta när man för över dem via hårddisk, men det kan hända, speciellt om det är något problem med kontakterna/kabeln. Prova att byta kabel (om det nu är USB eller FireWire du använder spelar ingen roll. Testa).
Är det Fat 32 som den är formaterad med, och dina filer är större än 4 GB så är det där felet ligger.
Det är mina teorier.