2012-01-20, 21:02
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysteriertjej
Det är väl bättre att jag berättar vad jag vet eftersom att det var jag som skrev.
Moden i faderns nuvarande förhållande har tidigare haft ett förhållande med en man som hon fick barn med. DEN pappan var/är missbrukare och socialen blev tidigt inkopplade.
Mamman DÄR blev misshandlad men lyckades ta sig ur detta efter flera år. Barnet i det förhållandet har stödfamilj pga sina nuvarande bekymmer. Detta har alltså INTE med den 10åriga pojkens pappa att göra.
Varför folk här har ett sånt stort behov av att skydda den 10åriga pojken och dennes mamma har jag ingen aning om.
Tycker det är beklagligt att man lägger ner så mycket energi på att pappan har problem, när det klart och tydligt har visat sig att modern där har haft hand om hela "uppfostran" och att det är där felet ligger.

Inget barn föds ond, dom lär sig av föräldrarna/föräldern.
Jag skrev inlägget bara för att visa att fadern där har gjort vad han kan för att få träffa pojken då hans frånvaro var ifrågasatt, inte av någon annan anledning. Vad familjerna i fråga för övrigt gör hör ju inte till det inträffade.
Fadern försöker återigen att hjälpa sin son så mycket han kan och denna gången har även socialen i Ljungby sagt att problemet inte ligger hos honom.

Pappan borde vara glad att pojken inte fick besöka honom. Tioåringen första offer kunde lika bra ha varit ett av hans halvsyskon.
Citera
2012-01-24, 10:09
Medlem
Jag vidhåller att 10-åringens pappa inte alls är en trevlig prick! Synd att jag inte kan minnas hans namn, bara att han är från Växjö!
Citera
2012-02-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag är faktisk förälder själv, och har haft barn på dagis och fritis. Dessvärre finns det barn som är totalt vidriga, de får alla andra barn och hela omgivningen emot sig. Man får en känsla av att de är förutbestämda att hamna i fängelse ed som vuxna, de har redan som små en stämpel av socialt avvikande på sig. De kan inte hantera relationer med omgivningen och är ständigt i konflikt med allt och alla.
Sådana "kamrater" minns jag även från min egen skolgång, men det var långt innan begreppet bokstavsbarn uppfunnits. De tillbringade större delen av sin skoltid i specialklasser avsedda för dessa stökiga individer.

Visst är det skillnad på fyra och tio år, men de är ändå bägge barn.

När mitt barn började tvåan,fick de en grabb som levde rövare,slogs med tillhyggen mm,skadade t om fröken. han förstörde hela klassen, senare i femman fick han med de flesta andra killar röka mm. I 7an blev det bilstölder och dricka, i 9an satt han inne på något hem ,då hade han fått med en del på droger.Många av kompisrna tyckte han var häftig. Idaq är 4 av dom döda pga av droger Han förstörde som sagt hela skolgången och hela livet för många.
han hade massas syskon o alla blev kriminella.
Vad pysslar social med ,vissa ska inte ha ungar. Så är det bara.
Citera
2012-02-02, 01:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangofruit
När mitt barn började tvåan,fick de en grabb som levde rövare,slogs med tillhyggen mm,skadade t om fröken. han förstörde hela klassen, senare i femman fick han med de flesta andra killar röka mm. I 7an blev det bilstölder och dricka, i 9an satt han inne på något hem ,då hade han fått med en del på droger.Många av kompisrna tyckte han var häftig. Idaq är 4 av dom döda pga av droger Han förstörde som sagt hela skolgången och hela livet för många.
Helt otroligt att den pojken och hans föräldrar skall bära ansvar för alla andra föräldrars misslyckanden med sina barns fostran...

Hur resonerar du egentligen?
Citera
2012-03-10, 10:15
Medlem
Kanske redan kommit fram men delar ändå med mig. Mamman och 10åringen skall tydligen bo strax utanför Växjö nu. Hon har synts till i Växjö vid flera tillfällen.
Citera
2012-09-09, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topproll
Kanske redan kommit fram men delar ändå med mig. Mamman och 10åringen skall tydligen bo strax utanför Växjö nu. Hon har synts till i Växjö vid flera tillfällen.

Får han ingen vård? Övervakning?Grabben kan ju inte ha alla hästar hemma, inte ens innan han blev en mördare.
Citera
2012-09-09, 23:13
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcamu
Får han ingen vård? Övervakning?Grabben kan ju inte ha alla hästar hemma, inte ens innan han blev en mördare.

Grabben är sedan tidigare diagnosticerad som psykopat (antisocial-personlighetsstörning) i denna tråden.

Skrämmande att han inte får någon vård utan kommer troligtvis enbart att få stödsamtal hos socialen (vilket är ett skämt och hån mot de drabbade).
Citera
2012-09-10, 10:03
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangofruit

Det kallas för "Alla ska med", ja så är det som du beskriver, det är många klasser som går åt helvete när man låter psyksjuka barn fördärva, det finns inget läraren kan göra, rektorer vill inte och de på socialen är efterblivna.
Citera
2012-10-01, 19:23
Medlem
Tycks inte som om det nämnts tidigare och bör kanske redovisas Socialen i Ljungby kritiseras av Socialstyrelsen för handläggningen och att man försummat barnen. Motivet har varit att familjen L. skall få sörja i lugn och ro.
"...beslutet kritiseras av Socialstyrelsen som betecknar beslutet som ”anmärkningsvärt” eftersom barnens behov inte sattes i första rummet och att barnens behov av stöd och hjälp blivit väsentligen fördröjd."
Källa http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/socialnamnden-far-hard-kritik(3429626).gm
Sitter inte på den säkraste info om fortsättningen men säkert är att socialtjänstens parodi kring barnen fortsätter för den FB:are som vill forska vidare. Kanske en fortsatt uppföljning från socialstyrelsen är på sin plats
Citera
2012-10-01, 20:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Grabben är sedan tidigare diagnosticerad som psykopat (antisocial-personlighetsstörning) i denna tråden.

Skrämmande att han inte får någon vård utan kommer troligtvis enbart att få stödsamtal hos socialen (vilket är ett skämt och hån mot de drabbade).
Med betoning på "i den här tråden" - ja. I verkligheten sätter man inte den diagnosen på barn.
Citera
2012-10-16, 23:44
Medlem
Svidmyras avatar
Inget nytt om mördarpojken som är så ruggigt lik den retarderade lille banjopojken i "Den sista färden"?

För övrigt har det gått mer än nio månader sedan Texas pappa kom hem till sin familj igen. Mamma Frögurka måste absolut vara på smällen så det syns nu. Eller har Texas senaste lillasyskon redan fötts?
Citera
2012-12-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra

För övrigt har det gått mer än nio månader sedan Texas pappa kom hem till sin familj igen. Mamma Frögurka måste absolut vara på smällen så det syns nu. Eller har Texas senaste lillasyskon redan fötts?

I ett mål hos Växjö TR är R*oger L*inderot misstänkt för sexuellt övergrepp mot barn och övergrepp i rättssak. Förundersökningen pågår enligt åklagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in