2011-12-17, 07:41
  #3409
Medlem
Har de kommit fram till vad som dödade ungen? Är alldeles för trött för att gå igenom tråden och ett svar innan jag går och lägger mig skulle uppskattas väldigt mycket!
Citera
2011-12-17, 08:24
  #3410
Medlem
Mack-Betts avatar
Om man ska gå på vad som sägs här i tråden kan man ana följande scenario:

Texas växer upp i ett stökigt hem där han får bjuda till rejält för att synas/höras bland många syskon, något som gör honom gapig, utlevande och impulsstyrd, han blir också trots sina unga år mer manipulativ och samtidigt charmig. Kort sagt ett barn som väcker många känslor, oftast positiva. Ett charmtroll som vet hur man charmar vuxna.

Lucas mor uppfattar kanske honom som åsidosatt och med Texas Pappa i fängelse är det säkert en tung tid för Texas och hans familj, något som väcker ömhet hos Lucas mor som bjuder in Texas i deras hem.

Lucas vill vara ensam med sin mor. Han kan inte kommunicera med någon som är 4 år gammal och han vill inte ha något med Texas att göra. Texas som kanske har för vana att fingra på Lucas grejer när han är på besök, eller som envisas med att vilja leka med Lucas, fast Lucas absolut inte vill.

Lucas tycker att Texas är en skitjobbig unge, men talar inte o detta för sin mor, alternativt talar om det men låter inte mamman förstå hur illa han tycker om Texas.

Det finns också möjligheten att Lucas talar om det, men att Lucas mamma inte förstår eller felbedömer hur pass rejält illa Lucas egentligen tycker om Texas.

När sedan den sorgliga dagen kommer och Texas, antagligen indirekt tyngd av sina jobbiga hemförhållanden, spårar ur på lekplatsen och får av någon anledning alla barnen mot sig, blir jagad av hela barnskocken, då ser Lucas detta som ett tecken på att även de andra delar hans hat mot Texas och stärkt av detta dödar han Texas.

-----

Naturligtvis kan inte lille Texas lastas för något, han var den vi alla hade varit med samma bakgrund. Om han nu var "jobbig", då var det omständigheterna som gjorde honom sådan.

Hur det är med Lucas kan man bara spekulera om, men antagligen har han någon form av personlighetsstörning.
__________________
Senast redigerad av Mack-Bett 2011-12-17 kl. 08:31.
Citera
2011-12-17, 08:25
  #3411
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Kan vi få lite riktiga bilder på mor och son?

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/g_C3_A4rningsman-190.gif
Citera
2011-12-17, 10:32
  #3412
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/g_C3_A4rningsman-190.gif
Borde också nämna att bilden är minst 3 år gammal så han har ju antagligen utvecklats en hel del i kroppen.
Citera
2011-12-17, 11:57
  #3413
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/g_C3_A4rningsman-190.gif
Det tackar vi för, barnfängelser är en bra idé som sagt.


Nu vill vi bara se den översminkade WT-mamman med
Citera
2011-12-17, 12:01
  #3414
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det tackar vi för, barnfängelser är en bra idé som sagt.


Nu vill vi bara se den översminkade WT-mamman med

Det finns en länk i tråden.
Citera
2011-12-17, 12:19
  #3415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det kanske är precis vad 10-åringen gjort med "Texas". Fast det hela gick lite överstyr.
Hur är det man säger: "Det är aldrig den enes fel att två träter", eller nåt sånt.

Enligt vittnen började det hela med att fler barn jagade iväg 4-åringen ut i skogen, där han senare hittades död. Vad hade hänt innan, som retat upp de andra barnen så till den milda grad?

Jättetrevliga 4-åringar blir nog inte mördade av andra barn...

Tror dock inte Texas terroriserat Lucas under flera år. Hemskt det som hänt. SJÄLVKLART. Men Lucas bör avlivas. För jag vill inte betala för hans vård i 4 år. Sen kommer han släppas för han är "botad" och helt plötsligt är han återigen inblandad i något våldsbrott ... Som ingen kunde förutse .....
Citera
2011-12-17, 13:05
  #3416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det tackar vi för, barnfängelser är en bra idé som sagt.


Nu vill vi bara se den översminkade WT-mamman med

Ett utmärkt sätt att skapa riktiga yrkesförbrytare! Stäng in alla ungar med avvikande beteende på samma ställe, så får dom lära av varandra!

Tycker Du skall läsa Lasse Strömstedst bok "Gå i fängelse" där han berättar att det var inte förrän han hamnade på anstalt som han lärde sig att bli förbrytare på riktigt. Då är det bättre att gräva en stor grop för alla stökiga ungar. Slå ihjäl dom med skyffeln och skyffla igen gropen.

Tänk gärna ett varv till...

För den som undrar så är jag helt emot straff som innehåller någon form av våld. Jag tror på vård av unga, och livstids inlåsning för dom som inte kan vistas utanför fängelsemurarna utan att begå nya brott.
Citera
2011-12-17, 13:45
  #3417
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Okej, du känner nog killen som mördade Texas och vill lägga skulden på en 4-åring. Vet du hur ung en 4-åring är? Vet du att det har kommit fram i undersökningen att Texas blev misshandlad även efter döden? Vet du att 10-åringen hotat att döda Texas innan han tog livet av honom? Är det något av barnen som visar upp ett beteende, det du kallar för bokstavsbarn, är det 10-åringen och inte Texas. Förresten, vet du att Texas är bokstavsbarn med tanke på att du påstår det i annat inlägg? Jag undrar för en 4-åring får ytterst sällan den diagnosen.
Kan man lägga skulden på en tioåring kan man lika väl lägga skulden på en fyraåring. Bägge är barn och saknas den vuxnes begrepp om moral, rätt och fel, lagar och regler. Vi vet att det är fel att döda, men för ett barn kan det vara ett sätt att göra sig av med en antagonist. Massmedia och polis är som vanligt hemlighetsfulla med detaljer, vem vet vilka konflikter som legat bakom dådet? I våra ögon kanske en fyraåring är ett oskyldigt barn, men för tioåringen kanske han var en liten terrorist.
Citera
2011-12-17, 14:14
  #3418
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Kan man lägga skulden på en tioåring kan man lika väl lägga skulden på en fyraåring. Bägge är barn och saknas den vuxnes begrepp om moral, rätt och fel, lagar och regler. Vi vet att det är fel att döda, men för ett barn kan det vara ett sätt att göra sig av med en antagonist. Massmedia och polis är som vanligt hemlighetsfulla med detaljer, vem vet vilka konflikter som legat bakom dådet? I våra ögon kanske en fyraåring är ett oskyldigt barn, men för tioåringen kanske han var en liten terrorist.
Vems skuld är det då att 10-åringen blev en mördare? Är det Texas skuld? En 4-årig kille? Ett litet barn. Är det så du menar?
Ja båda är barn, men i den åldern är det en oerhört stor skillnad på utveckling. 10-åringen är faktiskt 6 år äldre och på 6 år i det skedet i livet är det en stor skillnad på utveckling. Det är ju inte som en 40-åring och en 46-åring, där man kan anta att skillnaden mellan utveckling är nästintill obefintlig i egenskap av ålderskillnad.
Men mellan en 4-åring och 10-åring är det något helt annat.
Jag vet inte om man måste vara förälder eller vara väldigt nära barn för att förstå det.
Citera
2011-12-17, 14:41
  #3419
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Vems skuld är det då att 10-åringen blev en mördare? Är det Texas skuld? En 4-årig kille? Ett litet barn. Är det så du menar?
Jag är faktisk förälder själv, och har haft barn på dagis och fritis. Dessvärre finns det barn som är totalt vidriga, de får alla andra barn och hela omgivningen emot sig. Man får en känsla av att de är förutbestämda att hamna i fängelse ed som vuxna, de har redan som små en stämpel av socialt avvikande på sig. De kan inte hantera relationer med omgivningen och är ständigt i konflikt med allt och alla.
Sådana "kamrater" minns jag även från min egen skolgång, men det var långt innan begreppet bokstavsbarn uppfunnits. De tillbringade större delen av sin skoltid i specialklasser avsedda för dessa stökiga individer.

Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Ja båda är barn, men i den åldern är det en oerhört stor skillnad på utveckling. 10-åringen är faktiskt 6 år äldre och på 6 år i det skedet i livet är det en stor skillnad på utveckling. Det är ju inte som en 40-åring och en 46-åring, där man kan anta att skillnaden mellan utveckling är nästintill obefintlig i egenskap av ålderskillnad.
Men mellan en 4-åring och 10-åring är det något helt annat.
Jag vet inte om man måste vara förälder eller vara väldigt nära barn för att förstå det.
Visst är det skillnad på fyra och tio år, men de är ändå bägge barn.
Citera
2011-12-17, 16:01
  #3420
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungsbackaUlf
Ett utmärkt sätt att skapa riktiga yrkesförbrytare! Stäng in alla ungar med avvikande beteende på samma ställe, så får dom lära av varandra!

Tycker Du skall läsa Lasse Strömstedst bok "Gå i fängelse" där han berättar att det var inte förrän han hamnade på anstalt som han lärde sig att bli förbrytare på riktigt. Då är det bättre att gräva en stor grop för alla stökiga ungar. Slå ihjäl dom med skyffeln och skyffla igen gropen.

Tänk gärna ett varv till...

För den som undrar så är jag helt emot straff som innehåller någon form av våld. Jag tror på vård av unga, och livstids inlåsning för dom som inte kan vistas utanför fängelsemurarna utan att begå nya brott.
Har man mördat någon är man väl redan den värsta förbrytare man kan tänka sig!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in