Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Håller i sak med dig om samhället som sådant. Vad går för rykten om bilexplosionen i Bolmsö?
Ganska så nytt, har inte hört annat än vilda spekulationer. Kan återkomma fall jag hör nåt mer matnyttigt om det sen.
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Låter således som folk som eventuellt även kan tänka sig att ta lagen i egna händer och elda upp en person som utpekats som "skyldig" i en bil, då kanske också.
Knappast. Tror inte att folk skulle gadda ihop sig till ett medborgargarde och bränna upp en bil när vi har 50 st poliser i stan. Såg själv en polisbil på väg hem från Ljungby idag, typ första jag sett på 2 år. Såvitt jag vet går det inget rykte om någon specifik gärningsman heller, så din spekulation är väldigt vag i mina ögon.
Ljungby är annars perfekt om man vill vara kriminell. På kvällar/nätter så finns det EN radiobil som patrullerar ett område som är ca 10 mil ( Mellan Växjö till Markaryd) vad jag vet, så vill man vara säker i Ljungby så får man nog vara beredd på att använda nödvärn, för Länsman lär aldrig hinna hit i tid.
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Låt oss hoppas att jaktgevären används till att jaga rätt sorts vilt...
OnTopic: Jag gissar fortfarande på kamrater/MENA/någon annan unge. Jag menar också att det knappast rör sig om en vuxen, chansen är fetliten och dessutom med det våld som sägs utövas av dessa små monster så behöver inte mycket gå fel. En sten, pinne mot halsen etc. Krävs lite...
Älgjakt på gång nu, så bössorna är laddade och klara :-)
Jag är lite förvånad över att våra halvfulla Lennart Jähkel stereotyper inte har lyckats skjuta ihjäl någon förbipasserande detta året. Förra året klapp de en gubbe som åkte skidor på i-25an.