2011-10-19, 20:31
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Låter således som folk som eventuellt även kan tänka sig att ta lagen i egna händer och elda upp en person som utpekats som "skyldig" i en bil, då kanske också.
Vad jag hört så verkar bilen vara en olycka men inget som är helt klart ännu.
Citera
2011-10-19, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel123
Mycket möjligt, vi har haft en hel del gatuvåld i Ljungby senaste åren där GM bestått av invandrare. Jag kan ju skriva lite om hur det sett ut historiskt i Ljungby med motsättningar mellan svenskar och invandrare. Förr i tiden hade vi en del smått elaka skinnbulor i Ljungby som ...hur fan ska jag uttrycka mig, var motvikt i gatubråket. Några skinnskallar är ganska rikskända, bl.a Ambjörn och Jimmy Karlkvist. Sista tio åren har skinsen totalt försvunnit, samtidigt som politikerna(pressade av regeringen) tagit in en hel del MENA-flyktingar. Bara för nåt år sedan så hade Ljungby en del problem med ett gatugäng bestående av slödder som krossade rutor, spöade ensamma människor sent på kvällen, bröt av bilantenner etc, mestadelen var invandrare, några enstaka svenskar har jag för mig. Skulle det visa sig att det är en invandrarkille som slagit ihjäl Texas så tror jag att det kan bli liv i luckan i denna lilla håla, de flesta som bor här är inte direkt kavajklädda PK:iter som skryter hur transglobaliserade de är samtidigt som de tar sin Volvo XTC90 hem till 4-miljonersvillan i Nacka eller Danderyd. Urtypen från Ljungby är en industriarbetare som dricker bira, kollar på ishockeymatcher och har minst 3 st jaktgevär hemma i lyan.

Här i göteborg har mig veterligen alla brutala mord de senaste åren varit av invandrare. Har de nu dödat en 4-åring också, så har det hela gått över en gräns för invandringspolitiken i det här landet. Det går inte längre att förneka att denna grupp beter sig på det sättet de gör.
Det kan vara det man är rädd för. För det finns en gräns, för hur mycket svenska folket tål, innan de blir öppet kritiska mer än de som redan är.
Vi får se. Men detta är min gissning. Det är något speciellt med utredingens krystenhet: det finns ytterst en politisk laddning av megadimensioner. Dvs svensk invandring.
Citera
2011-10-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Vad jag hört så verkar bilen vara en olycka men inget som är helt klart ännu.

Det vore trösterikt om det faktiskt vore bekräftat som varandes en olycka, av alla möjliga orsaker, samtidigt som en sådan olycka ju självfallet är en tragedi det med.
Citera
2011-10-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pfert
Svaret på din första fråga är att det beror på vad som hänt, vilka som är inblandade och vad de inblandade mår bäst av. Det går helt enkelt inte att svara på.

Svaret på din andra fråga är nej.

Tack för svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
"ta om hand" kan betyda mycket, som tex att socialtjänsten får bestämma om man ska sätta in någon åtgärd eller inte..
Det står ju lättläst.. det där kan ju tom en utvecklingsstörd förstå...och bli skrämd av..

Ursäkta mig då! läste lite för fort innan jag skickade iväg det!
Citera
2011-10-19, 20:35
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Jag tycker att denne Tony är mycket mer ansvarsfull än resten av föräldrarna i Ljungby. Han tog iaf hand om sitt barn, vilket är mycket mer än vad man kan säga om föräldrarna till lille Texas och andra huliganer som befann sig på lekplatsen.

Man har ingen skyldighet att uppfostra andras ungar.

"Mina barn och andras ungar..."

Nej, man har heller ingen skyldighet att ingripa om någon håller på dö. Jag förutsätter att du tänker på det om du själv skulle ligga där med dödsångesten pumpandes i dig och andra vänder ryggen, går hem och äter och tittar på TV. Det är faktiskt ingen som behöver göra ett skit om du skulle råka illa ut. Känns bra, va?
Citera
2011-10-19, 20:36
Medlem
Masturblijas avatar
Om det visar sig att ett svenskt barn ligger bakom så kommer vissa här tänka "Attans också!". Kan ni inte hålla er till att diskutera just själva brottet så inte hela topic dränks av era integrations debatter?
Citera
2011-10-19, 20:37
Medlem
Sightnesss avatar
Rätta mig gärna om jag har fel då jag inte är vidare insatt i denna historia.

Men min gissning har hela tiden varit att det rör sig om en riktigt värdelös wt-familj. Med en jävla massa ungar och en tragisk morsa som skiter i det mesta.
Alla ungarna brås på morsan(och den säkert fattiga lodarfarsan) och bråkar, skriker och har grava inlärningssvårigheter.
Ungarnas nedärvda dumhet kommer senare i deras liv att klassas med olika diagnoser och det kommer att daltas rejält med dessa problembarn. För det är så fruktansvärt icke PK att påtala att vissa individer helt enkelt är för dumma för att klara av att leva ett någorlunda normalt liv för egen maskin.
Nej, gör dem till bärplockare/snöskottare och låt dem styras med järnhand, så kan samhället ha någon nytta av dessa störande och kostsamma element.

Nåja, min gissning är alltså att det i vanlig ordning har varit ett förbannat rabalder med frånvarande föräldrar, skrikande och bråkande ungar, slagsmål med diverse tillhyggen, sand har kastats i ögon, lilla Neo är nerkissad och hans bröder står och bryter sönder en cykel.
Det ena leder till det andra och snart har någon av de ouppfostrade skitungarna slagit en annan i huvudet med en skiftnyckel.
Rädd för att få stryk av alkisfarsan hotar skiftnyckel-killen de övriga syskonen med samma behandling om de inte hjälper honom att gömma offret och sedan knipa käft.
Citera
2011-10-19, 20:39
Medlem
Masturblijas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness

Men min gissning har hela tiden varit att det rör sig om en riktigt värdelös wt-familj. Med en jävla massa ungar och en tragisk morsa som skiter i det mesta.
Alla ungarna brås på morsan(och den säkert fattiga lodarfarsan) och bråkar, skriker och har grava inlärningssvårigheter.
Ungarnas nedärvda dumhet kommer senare i deras liv att klassas med olika diagnoser och det kommer att daltas rejält med dessa problembarn. För det är så fruktansvärt icke PK att påtala att vissa individer helt enkelt är för dumma för att klara av att leva ett någorlunda normalt liv för egen maskin.
Nej, gör dem till bärplockare/snöskottare och låt dem styras med järnhand, så kan samhället ha någon nytta av dessa störande och kostsamma element.

Nåja, min gissning är alltså att det i vanlig ordning har varit ett förbannat rabalder med frånvarande föräldrar, skrikande och bråkande ungar, slagsmål med diverse tillhyggen, sand har kastats i ögon, lilla Neo är nerkissad och hans bröder står och bryter sönder en cykel.
Det ena leder till det andra och snart har någon av de ouppfostrade skitungarna slagit en annan i huvudet med en skiftnyckel.
Rädd för att få stryk av alkisfarsan hotar skiftnyckel-killen de övriga syskonen med samma behandling om de inte hjälper honom att gömma offret och sedan knipa käft.

Jag delar din uppfattning, och av allt att döma så är det så i den här familjen.
Citera
2011-10-19, 20:39
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:

Suck. Nej, du var inte så insatt. Orkar inte rätta dig, du får läsa igenom tråden själv om du är intresserad.
Citera
2011-10-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Håller i sak med dig om samhället som sådant. Vad går för rykten om bilexplosionen i Bolmsö?

Ganska så nytt, har inte hört annat än vilda spekulationer. Kan återkomma fall jag hör nåt mer matnyttigt om det sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Låter således som folk som eventuellt även kan tänka sig att ta lagen i egna händer och elda upp en person som utpekats som "skyldig" i en bil, då kanske också.

Knappast. Tror inte att folk skulle gadda ihop sig till ett medborgargarde och bränna upp en bil när vi har 50 st poliser i stan. Såg själv en polisbil på väg hem från Ljungby idag, typ första jag sett på 2 år. Såvitt jag vet går det inget rykte om någon specifik gärningsman heller, så din spekulation är väldigt vag i mina ögon.

Ljungby är annars perfekt om man vill vara kriminell. På kvällar/nätter så finns det EN radiobil som patrullerar ett område som är ca 10 mil ( Mellan Växjö till Markaryd) vad jag vet, så vill man vara säker i Ljungby så får man nog vara beredd på att använda nödvärn, för Länsman lär aldrig hinna hit i tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos

Låt oss hoppas att jaktgevären används till att jaga rätt sorts vilt...

OnTopic: Jag gissar fortfarande på kamrater/MENA/någon annan unge. Jag menar också att det knappast rör sig om en vuxen, chansen är fetliten och dessutom med det våld som sägs utövas av dessa små monster så behöver inte mycket gå fel. En sten, pinne mot halsen etc. Krävs lite...

Älgjakt på gång nu, så bössorna är laddade och klara :-)
Jag är lite förvånad över att våra halvfulla Lennart Jähkel stereotyper inte har lyckats skjuta ihjäl någon förbipasserande detta året. Förra året klapp de en gubbe som åkte skidor på i-25an.
Citera
2011-10-19, 20:41
Medlem
Citat:

Han var inte ens med sina syskon när han försvann.....
Citera
2011-10-19, 20:41
Medlem
174 sidor...Har det framkommit några pålitliga påståenden om gärningsmannen/männens etnicitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in