2011-10-16, 23:38
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Tänkte skriva lite om vad som hände för lite mer än en månad sen.

Sluta läs här om du förväntar dig att jag trippade skiten ur mig själv, leta vidare efter bättre tripprapporter om du vill läsa om folk som pratar med elefanter mm.

Tidigare testat: Röka, olika opiater samt olika benso.

Det var en härlig fredag eftermiddag, hade slutat jobbet och käkat ganska lite mat då jag hört att man ska trippa på ganska tom mage. Jag möter upp Erik och Glenn som också ska käka lite toppisar som vi plockade någon vecka innan. Var ganska spänd och förväntansfull inför kvällen. Trippandet skulle ske ute på landet hos Erik då han var ensamn hemma över helgen.

På vägen dit åker vi förbi en affär och handlar lite smått och gott som glass, dricka och godis. Köper även med en slime sak från en sån där 10krs automat.

Vi åker vidare mot huset som ligger kanske en 5 minuter bort med bil och vad händer inte efter bara några minuter på bilvägen? Jo bilen framför oss kör på en liten tjej på cyckel. Trodde först bilen hade kört på en soptunna för det flög skit överallt såg det ut som.

Vi springer så klart ur bilen och ser hur det gick, ungen klarade sig ganska bra förutom några blåmärken skulle jag tro. Vi blir så klart chockad, inte varje dag man ser någon bli påkörd dirrekt.

Framme och fixar i ordning.

När vi väll har kommit fram packar jag upp det jag har tagit med mig, mjukis kläder, tofflor samt min bärbara dator för att kunna lyssna på musik. Tar ett tag att få ordning på allt och så länge medans Erik fixar med datorn till tv:n så kollar jag igenom huset lite snabbt eftersom jag bara varit där en gång tidigare.

Efter någon timme så plockar vi fram svampen och vi alla tar så många som man har bestämmt sig för, jag har hört att mellan 10 och 20 kan vara en bra första gångs tripp just bara för att testa liksom, så jag tar 17 medans dom andra tar 20.
Vi sätter oss i vardagsrummet och lägger ner svampen + ett varsitt glas med dricka. Jag häller i mig svampen och börjar tugga. Ogillar verkligen svamp smaken men nu gick det ganska bra tills bara några sekunder efter det började smaka jord och grus. Hela munnen såg ut innehålla en jävla jordklump man tuggade på.

Upptäcktsfärd.

Klockan är nog nu halv 7 skulle jag gissa på och det är fortfarande ganska ljust ute och vi bestämmer oss för att gå lite i skogen innan det slår på. Vi går över ett gärde och jag inser hur dumt det är när det har regnat natten innan och mina mjukis byxor blir blöta nästan upp till knäna. Vi pratar om allt mellan himmel och jord, från att få kompisar att testa på att röka till MMA. Vi går upp i skogen som ligger på ett berg, nedanför är det en motorväg. Det är ett stort stängsel i mellan och jag får för mig att klättra över. När jag är halvägs upp på stängslet så känner jag att det känns som det inte ska hålla och stängslet börjar gunga lite vilket jag finner skit roligt. Tänk erhttp://www.youtube.com/watch?v=vXKUWtTpMLs&feature=related fast det är en människa som har tagit svamp och går gungar på stängslet...

Inomhus, Gossedjur och musik.

När vi väll kommer in igen slänger jag mig i soffan med världens flin i ansiktet, drar över mig en filt och riktigt myser.
- Detta är ju riktigt jävla mysigt tänker jag, undrar hur det kommer bli snart.
Är tanken som går runt i mitt huvud i flera minuter.

Vi alla sitter/ligger i soffan och ser riktigt glada ut och inte säger mycket. Färgerna runt om oss har blivit lite starkare och jag bestämmer mig för att kolla runt lite i huset igen. Jag fastnar i Eriks lillesysters rum. En massa affischer på pojkband samt annat skit, jag bryr mig inte för jag har fastnat framför ett akvarium. Det ser så jävla mysigt ut med en under vattens värld med fiskar ialla färger och jag ropar på dom andra. Nu sitter vi alla 3 och beundrar femonemet. Jag frågar om jag får mata dom för det vore verkligen häftigt får jag för mig men Erik säger att dom redan har fått mat.
- Jaha vad synd säger jag och blir lite besviken.
Besvikelns slås bort när jag ser hans lillesysters säng som är full med gossedjur.
- Får jag låna några stycken säger jag med stora ögon.
Det var inga problem alls och jag valde nogrannt ut 3 stycken som såg bra ut.

Vi går tillbaka till sofforna och sätter oss, jag drar över mig filten och börjar smeka gossedjuren mot mit ansikte. Helt otroligt hur skönt det känndes.
Efter några minuter blir jag dock lite små arg då jag märker att djuren ser sura/onda ut och jag frågar om jag får byta.
Jag kommer tillbaka med en tygorm som jag lägger mig på golvet med. Samtdigt som infected mushroom spelas så gör jag så det ser ut som ormen krälar runt på golvet och finner det väldigt roande. Men dock igen så får jag för mig att ormen ser otrevlig ut och jag går tillbaka och byter ut den mot en liten isbjörn som blev en sjysst kompis resten av kvällen.

Erik säger åt mig att dra filten över mig så det blir som en koja, jag prövar på och det är faktist som en koja! Jag smeker filten lätt över mig och det känns som att bli kysst på fingrarna. Fast med massa mjukis kläder och en filt över sig blev det ganska fort varmt och vi bestämmde oss för att bara sitta och titta på youtube videos.

Jag sätter isbjörnen på bordet så den tittar ut mot fönstret och säger åt den att hålla vakt.
Jag så dom andra att sätta på denna video som jag starkt rekommenderar åt folk som röker/trippar : http://www.youtube.com/watch?v=bV-hSgL1R74. Vi 3 satt och berundrade världen, man behöver inte ta någon psykedelisk för att inse att vår planet är sjukt trippig ändå.
- Borde det inte slå på mer snart? Frågar vi varandra då det har gått nästan 2 timmar. Gulliga som vi var trodde vi det och väntade.

Aktiviteter i mörkret.

Vi går ut på en varsin cigg som var. Ja ganska konstig att röka faktiskt, vet inte hur jag ska förklara riktigt men det känndes som ciggareten inte tog slut och lös på ett annat sätt.
Jag tar fram min slime sak som man sätter på fingret och börjar veva med den vilket var otroligt kul, vevar den mot Erik och Glenn som jag tror var ganska besvikna på sig själva eftersom dom inte hade en. Men snäll och dum som man var lånade jag ut den och bägge två sa att nästa gång skulle dom köpa en varsin. Tar inte lång tid förens Erik vevar med den så hårt att den flyger iväg någonstans på den blöta gräsmattan och det är kolsvart. Kul tänker jag irriterad, får leta efter den när det är morgon i stället.

Dock så fann jag en ganska rolig sak nästan dirrekt efter, en studsmatta! Vi alla 3 slänger oss upp på den och skjuter fotbollar mot varandra som låg kvar i studsmattan. Vi hoppar som idioter och skrattar, vi struntar i att det är blött på den och hoppar för kung och fosterland! Känner mig nu riktigt bäng bara, som väldigt bra röka fast inte lika seg. Börjar här tro att det inte kommer hända så mycket mer.

Vi går av studsmattan med blöta strumpor och går in i garaget där vi spelar ping pong en stund vilket var ganska kul men riktigt jobbigt också. Jag låter Erik och Glenn spela medans jag tittar runt lite. Jag ser en gammal fåtölj som det är hål i och säger till Erik att jag seriöst vill köpa denna när jag flyttar till eget boende. Jag hittar en gammal hockey hjälm som jag sätter på mig och finner massa verktyg som jag finner är skoj, går bland annat runt med en yxa och slår med i luften.

Efter Erik och Glenn blevit tröttna på att spela ping pong går vi ut och tar en cigg igen. Vi sitter framför Eriks bil som ser ut att ha ett ansikte. Både jag och Erik påpekar det och kommer fram till att hans bil ser arg ut.
- Jag tror inte så mycket mer kommer hända, säger Glenn till oss.
- Ja detta är ju totalt värdelöst säger jag men tycker ändå det har varit riktigt trevligt ändå.

Vi bestämmer oss för att gå in och ta reda på om man kan fylla på med svamp för att verkligen få trippa. På vägen in hittar jag slime saken som var blöt och full av grus, med andra ord känndes den bara helt åt helvete.

Besvikna och åter igen besvikna.

Glenn går in på något engelskt forum om svamp och frågar om man kan fylla på efter man har tagit.
Vi får inga svar på ett tag så jag hämtar glass och bjuder alla på samt Erik sätter på lite Family Guy.
Nu hade nästan ''bängheten'' försvunnit och man var lite nere känndes det som medans man satt och åt på en glass och väntade på svar.
Vi fick reda på att det var ingen ide alls att fylla på med svamp efter en viss tid och det hade gått ungefär 3 timmar sen vi tog det.
- NEEEEEEEEEEEEJ. Jag vet inte vem som blev mest besviken men vi alla 3 tyckte vi var en usel ursäkt till människa. Jaha vad ska vi göra nu då undrade vi?

Vi började höra runt efter någon som hade röka eftersom rökat kunde bli starkare trodde vi när vi hade käkat svamp. Besvikels där igen då vi ringde runt i 2 timmar och ingen visste. Fan va färskt.

Natten slutade med en film samt godis påsar och all glass blev uppätet.

Ovs om det inte blev som vi hade tänkt oss så hade vi alla kul och det var en ny upplevelse och testa. Hellre för lite än för mycket brukar man säga men då önskar jag att jag hade tagit mer. Men det känndes gött ändå och veta lite hur det var på en låg dos svamp och jag ser ifram imot nästa gång jag ska äta igen.

Sorry för stavfel med mera, var bara kul att skriva av sig.
Citera
2011-10-17, 01:22
Medlem
Sjograss avatar
Äh, bättre att köra för lite än för mycket första gången. Vänta nu 2 veckor och testa igen, 30st skulle jag rekommendera.
Citera
2011-10-17, 08:57
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Äh, bättre att köra för lite än för mycket första gången. Vänta nu 2 veckor och testa igen, 30st skulle jag rekommendera.

har nästan bestämmt nästa gång och dos så hoppas på bättre
Citera
2011-10-31, 00:50
Medlem
jag käkade 40 svampar för ett tag sen och kände inte mer en er :P
Citera
2011-10-31, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffet420
jag käkade 40 svampar för ett tag sen och kände inte mer en er :P
tolerans eller att alla eller vissa var fel svamp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in