2011-10-24, 23:38
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viczey
Vad menar du med "trots sin längd"? Berbatov är 189 cm över markytan, klart han är bra på nickar.

Han talar om Javier Hernandez om du läser inledningen av andra stycket.
Citera
2011-10-24, 23:52
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viczey
Vad menar du med "trots sin längd"? Berbatov är 189 cm över markytan, klart han är bra på nickar.

Syftade på Hernandez.
Citera
2011-10-24, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jinglebear-Cherry
Syftade på Hernandez.
Haha, missade det.
Citera
2011-10-27, 17:27
Medlem
Lustiginhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Suarez
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Suarez
Två nya mål från Uruguayanen igår. Det första är helt briljant. När tror ni att han tar beslutet att tunnla försvararen för att öppna för avslutsläget? Jag tror att han ser att det kan hända ganska tidigt, att han vet hur backen kommer ta sitt steg och väntar in honom.

Sedan kommer själva avslutet, det krävdes en ordentlig skruv för att ta bollen runt Sörensen, men med det läget han öppnade så fick han tillräcklig vinkel. Tanken bakom avslutet är tydlig i alla fall, bortre stolpen och runt målvakten. Samma teknik som hans VM-mål mot Korea.
Citera
2011-10-27, 17:30
Medlem
Worldnatures avatar
Vad jag har hört, så säger de stora topp avslutare i världen att dom inte ser målvakten, utan att dom bara ser själva målet och nätet och sedan placerar in den.
Citera
2011-10-27, 18:10
Medlem
phyucks avatar
Kan från egna erfarenheter säga att en målskytt ska tänka minsta möjligt och fokusera på nätet där han vill lägga bollen. Baserar detta från mina egna erfarenheter från fotboll och innebandy.
Innebandy där jag inte han tänka så mycket utan det var bara att klappa till bollen där man hade scannat målet efter största möjliga yta.
I fotbollen kan jag nästan inte göra mål under match. Får oftast för mycket med tid att tänka och skjuter antingen på målvakten eller utanför. Kanske därför man blev back istället för anfallare...

Jäkligt konstigt att man blir målsumpare i en sport och samtidigt vinner flera olika skytteligor i samma ålder i en annan sport.
Citera
2011-10-28, 10:49
Medlem
Illmatics avatar
Man kanske kan nämna Henrik Larsson i en sån här diskussion. Han gjorde i ju för sig mest mål i den skottska ligan. Men trots allt en vass avslutare.

http://www.youtube.com/watch?v=cCxEkdACBrw
Citera
2011-10-28, 19:31
Medlem
bästa avslutaren just nu är enligt mig iallfall Edinson Cavani

http://www.youtube.com/watch?v=viRZq_WIHqk

kolla som han drar till den direkt på första touchen ,riktiga klass avslut

tänkte främst på det andra målet 1.33 in
Citera
2011-11-13, 02:57
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=YyZ5c3m3IJI

Alla RvPs mål i Arsenaltröjan (nästan), 100 stycken i alla fall. En övervägande del av dom är inne i boxen, med distinkta mål i vänster eller höger burgavel. Han nickar, skjuter med vänster fot, skjuter med höger fot, klackar in den, knäar in den, och till och med glidtacklar in den. En riktig målskytt som är på rätt plats vid rätt tidpunkt
Citera
2011-11-15, 15:09
Bannlyst
Jag var en riktigt bra målskytt när jag spelade fotboll,När bollen kom in tänkte jag nått i stil med ''Nu jävlar ska den in!'' Så tryckte man dit den
Citera
2011-11-15, 15:22
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Se och lär av en av de mest renodlade målskyttar vi sett de sista 20 åren, Daniel Fonseca från Uruguay/Napoli/Juventus. Här gör han 5 mål i samma match mot Valencia:

http://www.youtube.com/watch?v=FA0AMnuQDAo

Observera avsluten: kliniska bredsidor genomgående, hela tiden i fel hörn för målvakten. Fullständigt iskallt.

Snacket om "instinkt" och så är nog i viss utsträckning sant, men Fonseca visar hur man gör när man har gott om tid på sig att tänka och ta beslut... och ändå inte bli stressad.

- F.G

Men sug hans kuk lite mer! Postar ju för fan Fonseca i varenda jävla tråd. Börja håll dina senaste runkklipp för dig själv, skärpning.

OnT:

Man tänker på mål istället för bara ''ska vinna matchen''.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in