Det där målet mot Wolves som Suarez gör är en sorts schackspel i hyperhastighet, där han har total koll på backarna och målvakten, och laborerar med dem tills den bästa möjliga målchansen finns. Tror inte att han planerade att skjuta på fel sida om målvakten, utan idén kommer halvvägs in i situationen, när backarna stänger till inåt i banan. Focking brilliant.
På tal om intelligenta avslut så röstar jag nog på Kakas klassiska avslut i CL-semifinalen 2007 som det smartaste målet jag sett. Först lurar han en Man U-gubbe med en volley-dragning, varefter han på typ 1/100-dels sekund inser att han har möjlighet att bli helt fri och få Uniteds bägge backar att springa ihop, genom att nicka bollen mellan dem och springa runt på insidan -- en totalt oväntad lösning i sammanhanget.
Skulle vilja han en slowmotion-bild av hela målet från mittplan och framåt, men tyvärr verkar inga riktigt bra klipp finnas. Det här funkar dock, ca 1:45 in:
http://www.youtube.com/watch?v=lLVOe_PVRb8
(De flesta har förstås sett det här förut)
Ett av mina 10 favoritmål genom tiderna, särskilt med tanke på hur viktigt det var.
- F.G