2026-05-30, 21:11
  #37
Medlem
skogsburkans avatar
Om en snubbe är utomlands inom EU är det gratis att smsa hen med iMessage då?
Citera
2026-05-30, 21:17
  #38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Om en snubbe är utomlands inom EU är det gratis att smsa hen med iMessage då?

Lär väl bero på ditt abonnemang om de tillåter mobildataförbrukning utomlands. Men självklart funkar det gratis om du sitter på wifi.

SMS är en sak och iMessage är en annan. Så jag antar att du menar att skicka meddelande till och från iPhone på iMessage.

Edit: Tänkte att det var DU som var utomlands. Ja självklart betalar du inget extra för iMessage var än personen är.
Citera
2026-05-30, 21:20
  #39
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Lär väl bero på ditt abonnemang om de tillåter mobildataförbrukning utomlands. Men självklart funkar det gratis om du sitter på wifi.

SMS är en sak och iMessage är en annan. Så jag antar att du menar att skicka meddelande till och från iPhone på iMessage.

Edit: Tänkte att det var DU som var utomlands. Ja självklart betalar du inget extra för iMessage var än personen är.

Jag är i Skåne, hen jag smsar i annat EU land. Vi smsar via iMessage.
Citera
2026-05-30, 21:52
  #40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Jag är i Skåne, hen jag smsar i annat EU land. Vi smsar via iMessage.

Det kostar dig inte mer i mobildata än om personen var i Sverige, behöver inte vara i EU heller, han kan vara i vilken världsdel som helst. Det är mobildata eller wifi som används, dvs har inget med SMS att göra. Så nej, kan inte bli extra kostnad.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in