2011-10-16, 21:21
Medlem
diacetyls avatar
Undrar om det finns något flygbolag som erbjuder "privat jet". Orkar inte sitta bland en massa idioter varje gång jag drar någonstans. Allt under 30 000 kronor/timme blir fint.
Citera
2011-10-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diacetyl
Undrar om det finns något flygbolag som erbjuder "privat jet". Orkar inte sitta bland en massa idioter varje gång jag drar någonstans. Allt under 30 000 kronor/timme blir fint.
Som sagt google så hittar du många, vet att KLM har bra PrivatJet service med bra poängförmåner.
Citera
2011-10-16, 21:48
Medlem
toonyys avatar
Hur har du råd med privatjet med en McDonaldslön?

Ont: Kika på Lufthansa Private Jet.
http://lufthansa-private-jet.com
Citera
2011-11-25, 00:23
Medlem
diacetyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonyy
Hur har du råd med privatjet med en McDonaldslön?

Ont: Kika på Lufthansa Private Jet.
http://lufthansa-private-jet.com
Haha I got busted Ne men jag vann nämligen 200 thou på triss så jag tänkte flyga lyx och åka ner till Palm Beach i en vecka. Tack för länk
Citera
2011-11-25, 00:40
Medlem
Citat:
Haha I got busted Ne men jag vann nämligen 200 thou på triss så jag tänkte flyga lyx och åka ner till Palm Beach i en vecka. Tack för länk

Okej, så du tänkte hyra ett jetplan och åka hela vägen till Palm Beach och där var i princip pengarna slut..
Citera
2011-11-28, 17:31
Medlem
Troll lås
Citera
2013-04-08, 23:17
Bannlyst
Citat:
En på mitt jobb sa det att man kan ringa arlanda och boka ett
Citera
2013-04-08, 23:36
Moderator
Neksnors avatar
Jag kollade lite nyligen (och insåg att det var lite för dyrt för mig) och till New York skulle det kosta ca 600000 - 1000000 kr plus moms. Det billigaste var en mindre maskin som behövde tanka på vägen.
http://www.efsflight.se/en/Services/New-Charter-Reservation-AVINODE/

Har för mig att det kan bli strul i kombinationen ESTA/privatflyg, men är osäker.
Citera
2013-04-10, 19:33
Bannlyst
Citat:
Hur går det till att hyra ett plan? måste man visa pass och hur går det till? Oftast ser man de åker taxi direkt ut till flygplanet och sen går på så ingen taxfree handlande där inte! Då kommer man ju på ett plan utan ESTA!!! En på mitt jobb säger han ska åka privatjet och att han har en rik kompis i san fransisco!
Senast redigerad av EywonofRohan 2013-04-10 kl. 19:36.
Citera
2013-06-03, 17:51
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EywonofRohan
Hur går det till att hyra ett plan? måste man visa pass och hur går det till? Oftast ser man de åker taxi direkt ut till flygplanet och sen går på så ingen taxfree handlande där inte! Då kommer man ju på ett plan utan ESTA!!! En på mitt jobb säger han ska åka privatjet och att han har en rik kompis i san fransisco!

På planet kommer du nog, men utan ESTA kommmer du ändå inte in i USA...
Citera
2013-06-08, 19:44
Bannlyst
Citat:
Grafair!!!
Senast redigerad av Orronbolle 2013-06-08 kl. 19:55.
Citera
2013-07-06, 10:05
Medlem
Första inlägget som medlem (blev imponerad av katt-plågar jakten m h a F.);

Graf på Bromma har biz-jet,

annars är största aktören Netjet, GROUND OP i Portugal för Europa,

finns förmedlingsföretag att fråga, för att chartra ett flygplan.

Ok?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in