2011-10-16, 17:48
Medlem
MakaronBarns avatar
Har en tid bokad hos Lucky 7 nu om typ 10 dagar eller så. Ska pierca vänster underläpp.
Är extremt spruträdd och nålrädd, har aldrig piercat mig förut på något ställe alls och sådant...

Så nu undrar jag om ni har något tips för hur man ska göra för att det ska göra mindre ont när man piercar sig? T.ex: Ska man slappna av? Ta något smärtlindrande innan? Äta något innan? etc.

Det skulle också vara jättebra om ni berättade hur pass ont det gör på en skala mellan 0 - 10 att ta i underläppen... Jag vet, det är en individuell fråga, men ändå.
Citera
2011-10-16, 17:52
Medlem
Vänster underläpp, hur många underläppar har du? Jaja, skämt å sido, det gör inte så ont egentligen att ta i läppen, det är oftast värre om det är i brosk, som exempelvis näsvingen. Det sticker till och så är det klart. Ömt efteråt och lite svullnad. Jag skulle säga att det skulle kännas som en 4-5 på en skala av 10.

Det är bra om du äter innan och att du sovit ordentligt under natten, allt för att kroppen ska må bra liksom. Slappna bara av så går det galant, jag är själv väldigt nålrädd men jag lovar att det kommer att kännas otroligt skönt efteråt.
Citera
2011-10-16, 18:03
Medlem
MakaronBarns avatar
Tack så mycket för svaret!

Och ja, det är precis det som jag hörde ifrån piercaren på Lucky 7. Att man skulle äta mycket innan, så att man inte hade lågt blodsocker eller vad det nu än var, haha! Och att man skulle ha sovit mycket natten innan osv.
Dock så var det ett big no no att ta Treo innan. Något om att blodet fuckade upp sig då eller så. o.o
Citera
2011-10-16, 18:07
Medlem
Man ska inte ta något smärtstillande innan, det gör att man blöder mer.
Citera
2011-10-16, 18:37
Medlem
MakaronBarns avatar
Åh, jaha, då förstår jag!
Min moder, samt dem på Lucky 7, sa att det var OK att ta Alvedon innan dock, för det skulle inte påverka blodet på något sätt.
Citera
2011-10-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakaronBarn
Åh, jaha, då förstår jag!
Min moder, samt dem på Lucky 7, sa att det var OK att ta Alvedon innan dock, för det skulle inte påverka blodet på något sätt.
Möjligt, själv har jag aldrig tagit något innan eller efter men det har gått bra ändå trots nålrädslan.
Citera
2011-10-16, 19:35
Medlem
MakaronBarns avatar
Åh, jaha! Bra det i alla fall då.
Är väldigt lugn dock angående den kommande piercingen, trots min nålrädsla osv. Har vant mig vid tanken, och längtar faktiskt tills den dagen. Behövde dock bara lite åsikter och råd ifrån andra och olika personer, så jag vet ungefär vad som väntar mig, så att jag inte får världens chock sedan när nålen kommer fram!
Citera
2011-10-16, 20:21
Medlem
MakaronBarns avatar
Dock så skulle det vara bra med andras åsikter osv fortfarande. Allt jag får veta är bra att ha!
Citera
2011-10-17, 06:27
Medlem
MisterToms avatar
Ja du ska slappna av och tänka på att andas. Sov och ät ordentligt innan. Ja, du kan ta en alvedon men den har faktiskt viss blodförtunnande effekt - skulle dock säga utan klinisk relevans i just denna fråga.

Jag upplevde kanske en 2:a på VAS-skalan just under sticket, sen ingenting.

Mitt bästa tips till dig som är väldigt rädd är att helt enkelt säga det. Så kan ni tillsammans komma fram till hur ni bäst ska gå till väga.
Citera
2011-10-17, 09:20
Medlem
Chiranos avatar
Det är bara bra att man är lite rädd, då producerar kroppen Adrenalin då känns det mindre när det gör ont. Det är därför folk dras till lite smärta under sex, det gör inte ont!

Adrenalin makes it , va inte rädd
Citera
2011-10-19, 23:00
Medlem
MakaronBarns avatar
Åh, tack så jättemycket för tipsen! Jättebra att veta! Haha, kan knappt vänta tills nästa torsdag!
Citera
2011-10-20, 14:37
Medlem
Edss avatar
ta det bara lugn och slappna av, glöm aldrig bort att det är faktiskt du som har kontrollen över att du gör piercingen; det är oftast något som man inte har vid blodprov och liknande, de flesta som är rädda för sprutor klarar piercing mycket bättre än "vanliga" nålupplevers just för det är frivilligt och inte påtvingat.

så ta det lugnt och slappna av
mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här