• 1
  • 2
2011-10-16, 10:17
Medlem
Hej,

Min laptop som är från 2009 är väldigt seg just nu på både starta och öppna mappar, Internet.
Den har haft nu två Windows första windowset va Windows XP original och nu har jag Windows 7 Professional. Windows 7 är inte äkta windowset.

Nu till huvudsaken, datan är som sakt väldigt segt vill göra den snabbare och rensa skit saker, finns inga bilder m.m bara några tre program som jag själv installerat. Vill göra datan snabb nu så man kan använda den till att köra spel, surfa snabbt på internet, även ha flera program uppe samtidigt. Den segar så fort jag har max två program uppe. En sak jag tror att den segar är för att Windows XP mappar e fortfarande kvar på datan? Fast egentligen tror inte det är någon orsak.

Info om datan:

Windows: Windows 7 Professional
Tillverkare: Intel
Märke på datan: HP
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU
Installerat minne (RAM): 512 MB (503 MB går att använda)
Systemtyp: 32-bitars operativsystem
Citera
2011-10-16, 10:42
Medlem
http://windowstips.nu/formatera-en-harddisk/

Kan denna va någon hjälp för problemet jag har?
Citera
2011-10-16, 10:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, 512 MB RAM är inget att hurra för. Det är en av anledningarna till denna seghet.

Tips -> Läs mer om detta -> http://www.nliteos.com/
Citera
2011-10-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, 512 MB RAM är inget att hurra för. Det är en av anledningarna till denna seghet.

Tips -> Läs mer om detta -> http://www.nliteos.com/

Har försökt med att söka lite på nätet men hittar liksom inget som tillhör det jag letar efter.
Citera
2011-10-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultimatewiza
Hej,

Min laptop som är från 2009 är väldigt seg just nu på både starta och öppna mappar, Internet.
Den har haft nu två Windows första windowset va Windows XP original och nu har jag Windows 7 Professional. Windows 7 är inte äkta windowset.

Nu till huvudsaken, datan är som sakt väldigt segt vill göra den snabbare och rensa skit saker, finns inga bilder m.m bara några tre program som jag själv installerat. Vill göra datan snabb nu så man kan använda den till att köra spel, surfa snabbt på internet, även ha flera program uppe samtidigt. Den segar så fort jag har max två program uppe. En sak jag tror att den segar är för att Windows XP mappar e fortfarande kvar på datan? Fast egentligen tror inte det är någon orsak.

Info om datan:

Windows: Windows 7 Professional
Tillverkare: Intel
Märke på datan: HP
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU
Installerat minne (RAM): 512 MB (503 MB går att använda)
Systemtyp: 32-bitars operativsystem

Nja, är det inte bättre att skaffa en ny dator? 512 MB ram, ingen vidare CPU heller...

Installera om windows, och när du gör det ser du till att formatera hårddisken innan du installerar windows.
Citera
2011-10-16, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Nja, är det inte bättre att skaffa en ny dator? 512 MB ram, ingen vidare CPU heller...

Installera om windows, och när du gör det ser du till att formatera hårddisken innan du installerar windows.

Precis som du säger " köp en ny data " har funderat på de men jag har köpt en standard som jag använder mest, behöver laptopen till lite annat.
Citera
2011-10-16, 10:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vi kan väl utveckla detta. Du har en dator som inte är så vass så att säga. Du har väldigt lite RAM-minne för att driva Windows 7. Läs mer på Microsofts hemsida om kraven.

Mitt tips är att du bantar ner te.x XP med hjälp av länken som du fick. Eller rent av lägga in en Linuxdist, te.x Ubuntu.
Citera
2011-10-16, 11:03
Medlem
Citat:
Vi kan väl utveckla detta. Du har en dator som inte är så vass så att säga. Du har väldigt lite RAM-minne för att driva Windows 7. Läs mer på Microsofts hemsida om kraven.

Mitt tips är att du bantar ner te.x XP med hjälp av länken som du fick. Eller rent av lägga in en Linuxdist, te.x Ubuntu.

Va ska jag göra med länken???? Vilket Windows tycker du jag ska ha?
Citera
2011-10-16, 11:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultimatewiza
Va ska jag göra med länken???? Vilket Windows tycker du jag ska ha?

Har du huvudtaget läst länken?
Citera
2011-10-16, 11:10
Medlem
Citat:
Har du huvudtaget läst länken?

Ja men va tycker du jag ska ha för Windows?
Citera
2011-10-16, 11:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
XP Home/Pro

Läs mer om kraven på Microsofts hemsida.
Citera
2011-10-16, 11:13
Medlem
Citat:
XP Home/Pro

Läs mer om kraven på Microsofts hemsida.

Hur är det med crack till XP?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in